Ještě jedna šance za odměnu. Superbikový šampion Bautista se po pěti letech na skok vrátí do MotoGP

Álvaro Bautista si ještě jednou zazávodí v MotoGP. Současný vládce mistrovství světa superbiků se představí v listopadu při Velké ceně Malajsie v Sepangu. Usedne na letošní verzi motocyklu Ducati Desmosedici a pojede pod hlavičkou Aruba.it Racing. Jde o odměnu za titul mistra světa, který Španěl získal v superbicích loni.

„Z toho, že si v MotoGP opět zazávodím, mám velkou radost. Sepang je tratí, kterou mám opravdu rád. Těší mě, že tu znovu pojedu. V kalendáři MS superbiků už totiž není,“ těší se na svůj návrat do prestižního seriálu Španěl, který v MotoGP závodil naposledy v roce 2018.

Bautista už sice od roku 2019 působí v MS superbiků, to ale neznamená, že půjde do Velké ceny Malajsie nepřipraven. Letošní motocykl Ducati pro MotoGP s označením Desmosedici GP23 už totiž otestoval dvakrát v Misanu. Nejprve na něj usedl v červnu a podruhé v úvodu srpna. Při těchto jízdách se sice Rodák z Talavery de la Reina nepustil do kvalifikační simulace, přesto je ale hodnotí pozitivně.

„Měl jsem dobrý pocit a bavil jsem se. Chtěl bych upřímně poděkovat Ducati a společnosti Aruba.it, protože bez nich by něco takového nebylo možné,“ dodává.

Jednorázový návrat do MotoGP by neměl nijak negativně ovlivnit Bautistovo letošní snažení v MS superbiků. V Sepangu se totiž pojede až 12. listopadu, tedy dva týdny po skončení superbikové sezony. Bautista má zatím velmi slušně nakročeno k tomu, aby ji završil obhajobou svého loňského titulu. Z prvních 24 závodů totiž vytěžil 18 triumfů a 21 stupňů vítězů. Díky tomu šel do letní přestávky s velmi slušným náskokem 74 bodů před Toprakem Razgatliogluem.

Jelikož Bautista nastoupí za tým Aruba.it Racing, znamená to, že ho uvidíme v úplně stejném zbarvení jako v MS superbiků. V něm je totiž právě Aruba titulárním partnerem továrního týmu Ducati. Tato ekipa se ale letos v MotoGP neobjeví jenom s Bautistou. Již v červnu s ní na divokou kartu odjel závod v Mugellu testovací jezdec Ducati Michele Pirro. Ten nastoupí i v září v Misanu.

Ducati původně chtěla, aby Bautista svůj start na divokou kartu absolvoval až při závěrečném závodě ve Valencii. Něco takové by pro ni totiž bylo méně nákladné. Bautista ovšem chtěl jet ve Sepangu a nakonec si prosadil svou.

Poslední šance na vítězství

Bautista není v MotoGP žádným nováčkem. Působil zde totiž již v letech 2011-2018 v týmech Suzuki (2010-2011), Gresini (2012-2014), Aprilia (2015-2016) a Aspar (2017-2018). Zejména díky poslední zmíněné štaci už má i v MotoGP zkušenosti s motocykly Ducati. Aspar totiž tehdy patřil k satelitním stájím italské značky. Při Velké ceně Austrálie 2018 si ale Španěl zazávodil i za tovární tým, když nahrazoval zraněného Jorgeho Lorenza.

Zatímco v roce 2006 se Bautista stal šampionem ve třídě do 125 ccm a ve dvěstěpadesátkách se blýskl zejména titulem vicemistra ze sezony 2008, v královské kubatuře na podobné úspěchy nenavázal. Celkově skončil nejlépe pátý v roce 2012. Právě v této sezoně se mu podařilo na motocyklu Honda stáje Gresini dvakrát dosáhnout stupně vítězů. Zatímco nejprve dojel třetí v Misanu, poté v Motegi. Své třetí a zároveň poslední pódium přidal o necelé dva roky později v Le Mans, kde si rovněž připsal bronz. Ze svých 158 závodů tak nedokázal vytěžit ani jedno vítězství.

Letos v Sepangu ale Bautista rozhodně bude mít materiál, se kterým se dá o nejvyšší příčky zabojovat. Ducati totiž v současnosti MotoGP dominuje, a to nejen s úřadujícím šampionem Francescem Bagnaiou. Nejlepší trojice průběžného pořadí je totiž momentálně okupována výhradně motocykly značky z Boloni (druhý je Jorge Martín a třetí Marco Bezzecchi). V rámci nejlepší desítky pak najdeme hned šestici strojů Ducati.

Pokud by se čistě teoreticky Bautistovi v Malajsii skutečně podařilo vyhrát, tak trochu by se zopakovala historie. V roce 2006 totiž dostal při Velké ceně Valencie od Ducati za odměnu start na divokou kartu Troy Bayliss, který se ve stejném roce stal s Italy superbikovým šampionem. A ten tehdy tuto příležitost proměnil ve vítězství.

Foto. Aruba.it Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.