Vedle heroického výkonu po zranění zaujal Francesco Bagnaia v nedělním závodě MotoGP v Misanu netradiční žlutou Ducati a žlutou kombinézou.
Italská značka se neuchýlil ak žádné barevné revoluci. Naopak to byl návrat tradiční barvy Giallo Ducati. Jde o barvu, která má v historii továrny na výrobu motocyklů sídlící v Boloni důležitou tradici. První sportovní motocykly Ducati v této barvě se datují do první poloviny 70. let (750 Sport a 750 SS Desmo). Nicméně byla to 90. léta, kdy barva Giallo Ducati zažila vrchol své popularity. Etablovala se v motoristickém sportu a postupně se dostala i do sériové výroby.
Mezi památné modely v barvě Giallo Ducati nepochybně patří Ducati 748, jejíž závodní verze dovedla Paola Casoliho k vítězství v MS supersportů 1997. Neměli bychom zapomenout ani na modely superbiků, jako jsou 916, 996, 749 či 999.
"Značka Ducati má mimořádnou historii, na kterou jsou její vášniví fanoušci nesmírně pyšní. Žlutá barva je důležitou součástí toho všeho a rozhodli jsme se ji oslavit prostřednictvím moderního designu plného energie," prohlásil Andrea Ferraresi, ředitel Ducati Centro Stile.
"Barva je zásadním prvkem pro rozpoznání značky a fundamentálním prvkem pro všechny Ducatisty. Ducati je červená, ale žlutá k nám také patří a má zároveň důležitou tradici v italském motoristickém sportu. Giallo Ducati odráží důležité aspekty naší identity, jako jsou energie, nadšení a odvaha, a je to skvělá pocta naší sportovní historii v roce, kdy závodíme jako světoví šampioni ve dvou nejdůležitějších motocyklových šampionátech," dodal.
Foto: Ducati Corse Press
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.