Bauer s Provazníkem zvedali na Supermotu diváky ze sedadel. Skvělá a férová bitva, shodují se

Boj o vítězství v nejvyšší třídě S1 se při letošním ročníku podniku Supermoto nesl ve znamení souboje mezi rakouským závodníkem Rudym Bauerem a Erikem Provazníkem. Dvojice sváděla bitvu o první příčku ve všech třech rozjížďkách. Celkovým vítězem se stal díky vítězství v poslední jízdě Bauer. Po skončení víkendu si oba závodníci složili navzájem poklonu a doufají, že si v Moravském Krumlově ještě zazávodí.

První rozjížďka, která se konala v sobotu, skončila vítězstvím Bauera. Provazníka za sebou nechal o 52 tisícin sekundy. Český závodník se po této porážce ponořil do dat a před nedělními závody se snažil najít recept, jak na Bauera vyzrát.

"Koukal jsem se na data z telemetrie a hledal jsem nějaké své slabiny. Také jsem porovnával nejlepší kola a sektory. Do druhého závodu jsem poté šel daleko sebevědomější," uvedl.

A jak se vzápětí ukázalo, poctivá příprava na druhý závodní den se Provazníkovi vyplatila. Ve druhém závodě totiž vrátil úder a srovnal počet vítězství na 1:1. Tentokrát byl ovšem rozdíl mezi ním a Bauerem ještě těsnější. Rozhodlo 17 tisícin.

Do závěrečné třetí jízdy tak oba závodníci vstupovali se shodným počtem bodů a tím pádem byla situace jednoduchá. Kdo dojede lépe ve třetí jízdě, stane se celkovým vítězem. I poslední závod nabídl mezi Provazníkem a Bauerem velkou bitvu o vítězství s řadou předjížděcích manévrů. Nakonec se ale radoval Bauer a stal se tak absolutním vítězem.

"Mám velkou radost. Erik je velmi rychlý jezdec. Často jsme se předjížděli, byly to skvělé bitvy a zároveň naprosto férové," byl Rakušan nadšený po dojezdu do cíle.

Provazníkovi sice uniklo vítězství jen těsně, rozhodně ale nebyl zklamaný. To ukázal mimo jiné i při show, kterou divákům předvedl bezprostředně po skončení třetí jízdy.

"Zklamaný rozhodně nejsem. Rudy je výborný jezdec. Byl zkrátka o trochu lepší než já a první místo si rozhodně zaslouží. Je úžasné, co tu pro nás pořadatelé dělají. Moc jsme si to užil, diváci byli vážně skvělí. Těšíme se tedy na další ročníky. Byly to opravdu nabité souboje, při kterých rozhodovaly takové detaily jako správné brzdění, skoky či průjezdy přes kostky, které klouzaly. Se druhým místem jsem absolutně spokojen," uvedl.

Přiznal však, že ve třetí jízdě už cítil, že je vítězství na dosah: "Byly chvíle, kdy jsem si říkal, že už se před ním udržím. Pak se ale pokaždé něco seběhlo. Například jsem netrefil brzdy nebo sehráli roli jezdci o kolo zpět. Tak to je v každém závodě, při předjíždění těchto závodníků buďto něco ztratíte nebo něco získáte. Emoce a nervy samozřejmě pracovaly. Když člověk jede a ví, že má Rudyho za sebou, tak je o to těžší správně trefovat brzdné body a jet bezchybně," vysvětloval.

Současně vyzdvihl Bauerovo počínání při vzájemných soubojích: "Nedošlo mezi námi k žádnému kontaktu. Někdy se v závodě stane, že člověk neodhadne brzdy a dojde ke kolizi. Toto ale bylo čisté. Rudy je vyježděný závodník a jsem rád, že jsme dokázali jet v rámci fair play."

Chceme zpátky

Bauer i Provazník se shodují v tom, že by si v Moravském Krumlově rádi zazávodili i v budoucnu.

 "Je to velice krásné město. Trať je velmi rychlá. Je to velká zábava a přišlo navíc spousta lidí. Bylo to velice dobré. Tento okruh je úplně jiný než ostatní tratě. Jede se ve městě. Občas je sice trochu nebezpečný, ale zábavný. Když bude příležitost, rád si tu zazávodím znovu," říká Bauer, který letos startoval v podniku Supermoto poprvé a zkušenosti s okruhem v Hrušovanech nad Jevišovkou tak nemá žádné.

Moravský Krumlov učaroval i Provazníkovi, který na rozdíl od Bauera už má zkušenosti i z Hrušovan: "Slyšel jsem, že pořadatel zvažuje variantu, podle které by se jeden rok závodilo v Hrušovanech a jeden rok v Moravském Krumlově. Byl bych moc rád, kdyby to vyšlo," nezastírá.

Provazník dále dodal, že moravskokrumlovská trať je pro něj v určitých aspektech zajímavější: "Skok v Moravském Krumlově je pro jezdce bezpečnější, i když diváky asi bavil více skok v Hrušovanech. Tam už to ale byl extrém, protože jsme letěli vzduchem třeba i 26 metrů. Tady je to jenom 15 nebo 16 metrů. Jako pro jezdce je to pro nás tedy přijatelnější. Také mě baví pasáž, kdy jedete po kostkách. Tam se totiž ukazuje, kolik citu jezdec má. Kdo tam přidá moc plynu nebo moc zabrzdí, hned spadne. Musíte tam tedy jet s velkým respektem."

Přesun Supermota z Hrušovan nad Jevišovkou do Moravského Krumlova natrvalo vůbec není nereálný. Organizátor závodu Tomáš Ševčík se totiž už před startem letošního ročníku nechal slyšet, že pokud by měl závod v Moravském Krumlově úspěch, dovede si takový scénář představit.

Pokud jde o možnost střídání Moravského Krumlova a Hrušovan nad Jevišovkou po jednom roce, je otázkou, zdali by bylo možné na takovýto model přejít hned od příštího roku. Podle Ševčíka je totiž možné, že kvůli opravám silnice mezi Brnem a Znojmem mohou být Hrušovany využívány jako objížďka klidně i v dalších třech letech.

Foto: Supermoto

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.