Anglický rozpis Černého nezaskočil. V Belgii vyhrál hodnocení WRC3 a čeká ho boj o světový titul

Jan Černý ovládl na Ardeca Ypres Rallye Belgium hodnocení kategorie WRC3. Pilot slovenského Jantar Teamu se celkově posunul na druhé místo.

Devatenáct vítězství z celkových dvaceti rychlostních zkoušek a vítězství o téměř 11 minut. Tak Jan Černý kraloval v Belgii v hodnocení WRC3. To vše se mu podařilo, když poprvé jel podle anglického rozpisu, protože za navigátora měl Brita Toma Woodburna.

„Bylo to pro mě něco nového. Už asi před půl rokem jsem zkoušel anglického spolujezdce v rámci tréninku v Česku. Tato akce ale byla celkem rychlá a neplánovaná. Protože se Jenda Tománek do Belgie nemohl, musel jsem narychlo někoho sehnat. Domluvil jsem se s Tomem Woodburnem. Poprvé jsme se nakonec viděli až tady na soutěži. Pondělí jsme strávili celodenním tréninkem a první ostré kilometry jsme tak zažili až na shakedownu. Musím říct, že Tomův přístup a odhodlání se mi moc líbily a moc mu děkuji. Snažil se a odvedl skvělou práci,” popsal jezdec Jantar Teamu nečekanou premiéru nového navigátora.

Do Belgie se vydal s jasným cílem – je potřeba vyhrát. “Triumf jsme potřebovali, abychom ve Španělsku mohli bojovat o titul. Víme, že Sami Pajari bude hodně rychlý, a bylo by hezké si s ním zazávodit stejně jako v Monte Carlu. Podle tabulky nám také bylo jasné, že nám k výhře bude stačit daleko pomalejší tempo, abychom získali maximální počet bodů, jelikož Sami má odjetý maximální počet závodů a zde už do WRC3 bodovat nemůže,“ vysvětlil Černý pilotující vůz Ford Fiesta Rally3.

Ale belgická soutěž se ukázala být velkou výzvou. „Musím říct, že to byl daleko složitější úkol, než jsem si myslel. Jet konstantně celý závod v bezpečném tempu je ohromně náročné na koncentraci. Zdejší tratě neodpouštějí žádnou chybu, mění se povrch a na cestě je spousta štěrku. Jsem rád, že se nám to podařilo,” dodal.

„Během celé soutěže jsme neměli žádné problémy a já bych moc rád poděkoval celému týmu za už třítýdenní šňůru, kdy jsme začali ve Finsku na posledním závodě WRC, pokračovali jsme na mistrovství světa v rallyekrosu v Norsku a zakončili Belgií. Myslím, že jsme si nemohli přát lepší konec,“ pochvaloval si Černý.

Belgické vítězství ho posunulo v průběžném pořadí šampionátu v kategorii WRC3 na druhé místo spolu s Lauri Joonou, přičemž na vedoucího jezdce oba ztrácejí v tuto chvíli jeden jediný bod.

32letý jezdec na Ypres Rallye už předtím dvakrát startoval. „Když jsem zde naposledy startoval, skončilo to havárií v závěru soutěže po boji s Ingramem a Lefebrem, s nimiž jsem tehdy bojoval v rámci evropského šampionátu  Letos na závěrečné tiskovce jsem se s nimi potkal, a každý jsme vyhráli svou třídu. Tak to byla moc pěkná a nostalgická vzpomínka,“ zasnil se příbramský patriot.

O jménu světového šampiona se rozhodne 20. – 23. října na Španělské rallye. V Katalánsku by měli startovat všichni tři aspiranti na celkové. Pravidla totiž jasně říkají, že v rámci kategorie WRC3 mají jezdci povolené startovat na maximálně pěti podnicích, přičemž jeden z výsledků se na konci sezóny škrtá.

„Ve Španělsku jsem nikdy nestartoval, ale krásné vzpomínky na tuto rallye stejně mám. V jejím rámci se zde konal Pirelli Star Driver Shoot Out, kde se mi podařilo získat status PSD a s tím odměnu šesti startů v rámci WRC Academy. Ale to už je historie. My se na  tuto soutěž připravíme maximálně, jak jen to půjde. Jdeme bojovat!”

Foto: Jantar Team

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.