Jedenácté místo v sobotním nočním klání, devátá příčka z neděle. Posádka stáje Buggyra ve složení David Vršecký a Aliyyah Kolocová dokázala při závěrečném podniku letošního ročníku francouzského šampionátu GT4 bodovat v rámci kategorie Silver v obou jízdách. Šlo o poslední letošní okruhové vystoupení stáje.
"S gétéčky jsme letos udělali dobrý kus práce. Jezdci se stabilizovali, jdou dopředu. S auty GT jezdíme kvůli mladým pilotům, aby se zlepšovali. David je učí, jak jít dál. To, co on předvádí, je něco mimořádného," zhodnotil letošní účinkování Buggyry na GT scéně majitel týmu Martin Koloc.
Rezervy ovšem stále vidí v práci s pneumatikami: "Učíme se s nimi pracovat, někdy nám to jde lépe, někdy hůře. V nočním závodě nám to moc nevyšlo, ale to se prostě nedá předběhnout. Závodíme tu s týmy, které tu jsou léta a pracují celou dobu se stejnými pneumatikami. Za to, že jezdíme uprostřed startovního pole, se vůbec nemusíme stydět. Jízdu od jízdy se zlepšujeme a lépe gumy chápeme. Ale dostat se dopředu je ještě dlouhá cesta," dodává.
Úvodní jízda, která byla jak pro Vršeckého, tak pro Kolocovou prvním závodem v noci, se v podání Buggyry neobešla bez potíží. Nejprve se musela popasovat s komplikacemi Aliyyah Kolocová, která závod zahajovala.
"Start se mi vydařil, byla to bitva o každý centimetr tratě. Během svého stintu jsem předjela několik aut. Pak jsem ale udělala hloupou chybu, která nás zase trochu srazila dolů. Takže jsem ze svého výkonu zklamaná," sypala si v sobotu osmnáctiletá závodnice popel na hlavu.
Do potíží se občas dostal i David Vršecký: "Bylo to nevídané. Nikdy nevíte, co se v zatáčce stane a co se na vás vynoří ze tmy. Čekal jsem, že okruh bude daleko více osvětlený, ale tma byla pro všechny stejná. Měl jsem pár krizovek, kdy nebyl na trati vidět olej nebo kapalina z chladiče a pak jsem byl dlouhý," popisuje.
I tak to ale stačilo na jeden bod. Ten posádce přineslo 11. místo v klasifikaci Silver. Celkově dojela na 31. příčce.
Nedělní klání přineslo Buggyře lepší výsledek než sobotní noční bitva. Tentokrát totiž skončili Vršecký s Kolocovou v hodnocení Silver na deváté pozici, což znamenalo zisk čtyř bodů. Lepší než v sobotu to bylo i v absolutní klasifikaci. Dojeli totiž jako dvacátí první.
Základ položil úspěchu už Vršecký: "Start se mi povedl. Na rovince jsme jeli tři auta vedle sebe, prostě bitva. Jsem z toho nadšený, měli jsme tam spoustu předjíždění i řadu soubojů kolo na kolo. První okruh byl nevídaný, těším se na onboard. Byl to fakt nádherný závod," neskrýval Vršecký spokojenost se svým nedělním výkonem.
To, co začal, poté jeho mladší parťačka dotáhla do konce: "Byl to od začátku do konce velký boj. Hodně jsem se zapotila, ale podařilo se mi udržet vybojované pozice. Konečné deváté místo v kategorii Silver je krásná odměna za náš výkon," uvedla v cíli.
V konečném pořadí klasifikace Silver obsadila Kolocová s 23 body 11. místo. Její parťák Vršecký získal o pět bodů méně a skončil dvanáctý. Tento rozdíl je zapříčiněn tím, že zatímco Vršecký letos ve francouzském šampionátu GT4 odjel pouze tři závodní víkendy, Kolocová čtyři. Při úvodním podniku sezony v Nogaru totiž byla Aliyyah doplněna svou sestrou Yasmeen. Ta získala pět bodů a v šampionátu z toho bylo 15. místo.
Nyní se pozornost Buggyry přepíná ke scéně dálkových rallye. Nejprve bude mít tým na programu závody blízkovýchodního šampionátu v Hailu (10.-12. listopadu) a Dubaji (1.-3. prosince). V lednu pak přijde na řadu Rallye Dakar. Zde si určitě odbudou svou premiéru Aliyyah a Yasmeen Kolocovy v lehkých prototypech, jezdecké složení pro kategorii kamionů ale zatím známé není. Podle Martina Koloce dojde k oznámení sestavy do konce října.
Na okruzích má sice Buggyra pro letošek hotovo, příští rok se ale ke GT závodům vrátí. Po odchodu z ME tahačů budou pro tým GT závody spolu s dálkovými rallye jednou z priorit. V roce 2024 se chce Buggyra poprvé zúčastnit závodu 24 hodin Le Mans ve třídě GT3.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.