Už jen dva podniky čekají na letošní účastníky mistrovství Evropy v závodech tahačů. Zatímco tento víkend je na programu francouzské Le Mans, o týden později bude následovat finále na španělském okruhu Jarama. Adam Lacko má stále reálnou šanci skončit na celkovém třetím místě, druhý jezdec Buggyry Téo Calvet sahá po titulu v Promoter´s Cupu.
V průběžném pořadí Lacko momentálně figuruje jako čtvrtý. U českého závodníka pořád žije i šance na titul. Ve hře už ale bude ve zbytku sezony pouze 120 bodů a jeho ztráta na letošního suveréna Norberta Kisse činí bodů 106. Jeho naděje se tak pohybují spíše už jen v oblasti teorie. Zatímco za druhým Jochenem Hahnem Lacko zaostává o 38 bodů, na třetího Saschu Lenze ztrácí bodů 26.
Do Le Mans Lacko přijíždí povzbuzen nedávným úspěchem. Před dvěma týdny v Zolderu totiž vybojoval svůj druhý letošní triumf. Le Mans navíc patří mezi jeho oblíbené tratě, což dokazuje fakt, že zde v minulosti už pětkrát vyhrál. Zatímco dva triumfy z roku 2014 a poté vítězství z let 2017 a 2019 získal s Buggyrou, v roce 2011 si zde dojel pro prvenství ještě s tahačem Renault stáje MKR Team 14 Juniors.
"Okruh v Le Mans mám rád. Je to tady vždy tak trochu speciální, protože na vás z každé části dýchá zázemí proslulé čtyřiadvacetihodinovky. Když se podíváme do historie, tak i truckové závody se zde těší velkému obdivu. My máme cíl jasný, a to dotáhnout se v průběžném pořadí na pódiové pozice. Věřím, že v Le Mans na to máme," uvedl Lacko před víkendem.
O co hrát bude mít v Le Mans také Lackův týmový kolega Téo Calvet. Ten se sice v celkovém pořadí nachází na deváté pozici, v klasifikaci Promoter´s Cup ale sahá po titulu. Zcela vyhráno ovšem ještě nemá. Druhý Jamie Anderson na něj totiž ztrácí 23 bodů. Matematicky stále nejsou ze hry ani Shane Brereton (-51 bodů) a Steffen Faas (-117 bodů).
Le Mans bude pro Calveta domácím závodem. Obecenstvo, které ho zde požene dopředu, navíc bude početné: "Od organizátorů mám informaci, že je snad vše úplně vyprodané. Čeká se možná i rekordní návštěvnost, a to mě jako domácího jezdce samozřejmě těší. Kde jinde bych se měl ukázat než právě v Le Mans. Na druhou stranu je to velká zodpovědnost a k závodu přistupuji s respektem. Daří se nám, a tak máme na čem stavět," říká naděje domácích fanoušků.
Z loňska má Calvet na Le Mans velmi dobré vzpomínky. Definitivně si zde totiž zajistil titul francouzského šampiona. Podnik domácího seriálu se ovšem tehdy na okruhu konal ve stejném termínu jako závody mistrovství Evropy, které tak Calvet musel vynechat. I to mu zkomplikovalo v Promoter´s Cupu cestu za titulem.
Hned týden po Le Mans se přesune ME tahačů do Jaramy na finálové klání sezony. Dva podniky ve dvou týdnech samozřejmě nejsou z pohledu logistiky pro týmy ničím snadným. Buggyra je ovšem připravena.
"Nejedná se o nic, s čím bychom neměli zkušenosti. Samozřejmě je to vždy velké riziko, které závěr sezony může výrazně ovlivnit a v minulosti již několikrát ovlivnilo, ale jsme připraveni včetně záložního týmu," ujišťuje šéf Buggyry pro komunikaci Jan Kalivoda.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.