Seznamte se: toto je nový Peugeot 2008. Stálice ve své třídě má co nabídnout

Peugeot 2008 je více než tři roky nejprodávanějším SUV segmentu B na evropském trhu. Nyní udělal další krok vpřed z hlediska designu, technologií a elektrifikace.

Peugeot 2008, který byl uveden na trh koncem roku 2019, a vyrobilo se ho již téměř 700 000 kusů, se vždy umisťoval na stupních vítězů, pokud jde o prodeje SUV segmentu B v Evropě. V roce 2021 dokonce obsadil první místo.

Na úspěchu tohoto modelu se podílí také elektrická verze e-2008, která byla od roku 2019 s více než 75 000 vyrobenými kusy průkopníkem elektromobility ve svém segmentu. V roce 2022 činil její podíl na prodejích modelu 17,4 %, což znamenalo umístění na stupních vítězů mezi prodeji elektrických SUV segmentu B v Evropě.

„Peugeot s novým modelem 2008 nadále posiluje svou technologickou identitu a dravý charakter. Jedním z klíčových prvků práce designérů je koncepce přední části vozu, jejímž zásadním rysem je podpis ve tvaru tří drápů. Zvýrazňuje se tak propracovaný osobitý styl, díky němuž je toto SUV tak úspěšné na všech trzích, i posun nového Peugeotu 2008 do kategorie luxusních vozů," uvedl Matthias Hossann, šéfdesignér francouzské značky.

Designová lahůdka

Od tržního uvedení vozu Peugeot 2008 je jedním z pilířů jeho úspěchu design. Úkolem designérského týmu Peugeot bylo ještě více posílit charakter vozu tím, že se umocní jeho příslušnost ke světu SUV a působivě se vyjádří jeho posun na vyšší úroveň produktů.

Peugeot 2008 je po vozech 508 fastback a 508 SW dalším modelem, který používá nový světelný podpis Peugeotu. Tvoří jej tři svislé světelné drápy, které jsou u nového Peugeotu 2008 zabudovány do leskle černých lišt na nárazníku. Společně podtrhují silnou osobnost modelu 2008 a charakteristický design SUV. Tento nový světelný podpis je použitý u všech verzí. U nejvyšší úrovně výbavy GT se nápadný efekt tří drápů poprvé objevuje i u full LED světlometů využívajících tři světelné moduly. Tím se úroveň GT odlišuje od ostatních a její přední část získává exkluzivní podpis.

Nový model 2008 dostal předělanou přední část, na níž je umístěno aktuální logo značky Peugeot. Přední část oproti předchozí podobě vozu působí širší. Její specifický boční vzor navazuje na světlomety a zdůrazňuje tak vertikalitu a současně evokuje sílu vozu. U verze Active zdobí přední část leskle černý horizontální motiv. U verzí Allure a GT je přední část opatřena svislým vzorem v barvě karoserie, který doplňují decentní tmavé výplně. Barva vzoru v odstínu karoserie také umožnila lepší začlenění mřížky chladiče do nárazníku.

Vůz si zachovává stejné vnější rozměry: délka 430 cm, šířka 198,70 cm (včetně zrcátek), výška 155 cm. Objem zavazadlového prostoru se nezměnil a činí 434 litrů (pod krytem).

Vše pro pohodlí řidiče

Peugeot i-Cockpit, klíčový prvek kabiny, je jednou ze silných stránek modelů značky. Za posledních deset let se ho prodalo více než deset milionů. U nového Peugeotu 2008 byl i-Cockpit vylepšen a modernizován, aby se optimalizovala jeho ergonomie a zvýšilo potěšení z jízdy.

Přístrojový panel nového modelu 2008, který je umístěn v ideálně poloze ve výšce očí těsně nad volantem, je u verzí Allure a GT digitální. Jeho desetipalcový displej má nový design a u GT nabízí i 3D zobrazení. Barvu displeje, či prioritu a uspořádání informací lze plně přizpůsobit preferencím řidiče. Peugeot 2008 ve verzi Active si zachovává analogový přístrojový štít.

Všechny verze 2008 jsou nyní standardně vybaveny destipalcovým centrálním dotykovým displejem (dříve 7 palců u prvních dvou výbavových stupňů). Umožňuje ovládat funkce rádia a telefonu (verze Active) nebo nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect® a Peugeot i-Connect® Advanced. U verzí Allure a GT je centrální displej vybaven technologií HD. Pod centrálním displejem jsou klávesy „toggles switches“, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím.

Kompaktní volant, který je charakteristickým prvkem systému Peugeot i-Cockpit®, zvyšuje díky jedinečné hbitosti a přesnosti pohybu požitek z jízdy. Volant má ve svém středu aktuální logo a případně ve spodní části i znak GT. Na volantu jsou umístěny ovládací prvky multimediálního systému (audio zdroje, telefon) a také ovládání hlasitosti a hlasové ovládání.

Pestrá škála motorizace

Peugeot e-2008, který je průkopníkem plně elektrických SUV segmentu B, je vybaven novými motory, které se již představily u modelů e-208 a E-308[2]. Maximální výkon se zvýšil o 15 % ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k, kapacita baterie se zvýšila z 50 kWh na 54 kWh. Díky vylepšení účinnosti se podařilo sladit nárůst výkonu s prodloužením dojezdu, který dosahuje až 406 km[3] oproti dřívějším 345 km.

Nový Peugeot e-2008 nabízí dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a všem řešením nabíjení: standardně jednofázovou nabíječku o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázovou nabíječku o výkonu 11 kW.

Předpokládaná doba dobití z 20 % na 80 % je 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes Wall Box (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).

Na začátku roku 2024 dostane nový Peugeot 2008 nové pohonné ústrojí HYBRID 48V, které bude tvořit benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 136 k, spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí bude elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 2008 vybavený systémem HYBRID 48V více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Kromě výše popsaných elektrifikovaných motorů je nový Peugeot 2008 k dispozici s výběrem benzinových a naftových motorů, díky nimž si každý zákazník může vybrat model, který bude vyhovovat jeho potřebám:
- PureTech 100: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 100 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.
- PureTech 130: tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, může být spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 nebo šestistupňovou manuální převodovkou.
- BlueHDi 130 EAT8: dieselový čtyřválcový o objemu 1,5 litru a výkonu 130 k, vybavený systémem Stop & Start, spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.

Jasná nabídka verzí

Nový Peugeot 2008 ve verzi Allure je standardně vybaven systémem Peugeot i-Connect, zatímco verze GT může být za příplatek vybavena systémem Peugeot i-Connectb Advanced.

Oba systémy se ovládají prostřednictvím centrálního desetipalcového dotykového displeje s vysokým rozlišením, který je snadno přizpůsobitelný. Lze u něj nastavit více oken s widgety, velmi snadno se používá a reaguje jako chytrý telefon. Jednotlivými nabídkami lze snadno procházet a tažením zleva doprava nebo nahoru a dolů přesouvat různé notifikace, případně klepnutím třemi prsty zobrazit seznam aplikací.

Vedle nových parkovacích kamer s vysokým rozlišením nabízí model 2008 svému uživateli celou řadu zařízení, která usnadňují jízdu a zvyšují bezpečnost:

- Adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go umožňující nastavit vzdálenost mezi vozidly;
- Systém automatického nouzového brzdění se systémem varování před srážkou, který rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, v rychlosti od 7 do 140 km/hod;  
- Rozšířené rozpoznávání dopravních značek a jejich zobrazování na digitálním panelu: kromě obvyklých značek omezujících rychlost rozpozná také stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění;
- Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu nebo neoznačeného okraje vozovky s úpravou dráhy vozu;
- Sledování pozornosti řidiče – systém hlídající bdělost řidiče během dlouhé jízdy a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;
- Sledování mrtvého úhlu;
- Systém Grip Control, který umožňuje přístup ke třem jízdním režimům: písek, bláto a sníh. V některých zemích je tato nabídka Grip Control kombinována s celoročními pneumatikami „3PMSF“.

Nabídka nového vozu Peugeot 2008 zahrnuje tři úrovně: Active, Allure a GT, jejichž hlavní standardní výbava zahrnuje:

- Active: nový světelný podpis se 3 drápy vpředu a 3 dvojitými LED světly vzadu, zadní parkovací asistent, automatická klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektrické ovládání zpětných zrcátek, Peugeot i-Cockpit® s desetipalcovým centrálním dotykovým displejem, přední zásuvka USB-C.
- Allure: k výbavě Active přidává 17palcová kola z lehkých slitin „Karakoy“, mřížku chladiče v barvě karoserie, přední a zadní parkovací asistent, Peugeot i-Cockpit® s desetipalcovým digitálním přístrojovým štítem a desetipalcovým centrálním dotykovým displejem s vysokým rozlišením, systém infotainmentu Peugeot i-Connect® s plnou konektivitou pro chytré telefony, 2 zásuvky UBS-C vpředu, 1 zásuvka USB-C a 1 zásuvka USB-A vzadu, aj.
- GT: k výbavě Allure přidává přední Full LED světlomety, parkovací kameru s vysokým rozlišením, bezklíčový přístup a startování, elektricky sklopná zrcátka s uvítacím osvětlením, střecha Black Diamond, monogramy GT, aj.

Zdroj: Peugeot

Fotogalerie

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.