Bývalá hvězda MotoGP Dani Pedrosa už se může pochlubit svými prvními úspěchy za volantem závodního auta. Z letošního světového finále Lamborghini Super Trofeo si totiž odnesl jedno pódiové umístění ve třídě Pro-Am a celkové třetí místo v této klasifikaci. Odjet celou sezonu by ho sice do budoucna lákalo, jeho prioritou ale pořád zůstává role testovacího jezdce KTM.
Pedrosovi a jeho týmovému kolegovi Antoninu Borgovi přinesla při světovém finále Lamborghini Super Trofeo radost už sobota. Posádka stáje FFF Racing sice dorazila do cíle závodu tříd Pro a Pro-Am jako jedenáctá celkově, v rámci klasifikace Pro-Am ovšem brala druhou příčku. Šlo o Pedrosovo vůbec první pódiové umístění na scéně automobilového závodění, které poprvé okusil letos.
„Je to skvělý pocit. Děkuji svému týmu za skvělou strategii a také Antoninu Borgovi a všem partnerům,“ měl Španěl radost v cíli.
Neděle pro Pedrosu a jeho švýcarského parťáka Borgu už tak úspěšná nebyla. Posádka totiž byla klasifikována na 19. příčce v absolutním pořadí a na šestém místě v Pro-Am. V celkovém pořadí světového finále se ale dvojice díky bodům získaným v sobotu udržela na stupních vítězů a mohla si převzít trofeje za třetí místo.
„Zazávodit si poprvé na čtyřech kolech bylo fantastické. V týmu FFF Racing Group jsem díky tomu získal nové přátele a také jsem si osvojil nové dovednosti. Děkuji každému, kdo toho byl součástí a díky komu bylo toto možné,“ uvedl vděčně Pedrosa po skončení světového finále.
Celkem letos Pedrosa absolvoval v závodech Lamborghini Super Trofeo tři závodní víkendy. Nastoupil již do prvního podniku evropského šampionátu v Imole a už tenkrát nebyl daleko od pódiového umístění. V prvním závodě sice ve třídě Pro-Am spolu s Borgou obsadili osmé místo, ve druhé jízdě ale skončili čtvrtí.
Při dalším vystoupení v Misanu ale na tento výsledek nenavázali. V prvním závodě byl totiž Borga vytlačen z trati a posádka tak do cíle nedojela. Cíl nespatřila ani ve druhé jízdě víkendu, kde navíc způsobila nepříjemnosti i české stáji Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Její jezdec Karol Basz se totiž po kontaktu se soupeřem roztočil v postartovní tlačenici a Pedrosa už se jeho vozu nestačil vyhnout.
V portugalském Algarve absolvovali Pedrosa s Borgou nejen závody světového finále, ale také poslední dva závody evropského seriálu. Zatímco v tom prvním skončili v rámci Pro-Am osmí, ve druhém šestí.
Během své první sezony na scéně automobilových závodů se Pedrosa účastnil pouze vybraných podniků. Do budoucna by ho lákalo odjet i celou sezonu, jak uvedl již před svými starty v Misanu a Algarve. Na prvním místě je ale u něj stále MotoGP, kde působí jako testovací jezdec KTM.
„Mou prioritou je samozřejmě KTM. Musím počkat, jak se mi bude dařit ve zbývajících dvou podnicích a jak se to do budoucna vyvine. Pokud by ale šlo vše ideálně, měl bych rychlost a dařilo se mi trochu více, pak by bylo zajímavé odjet alespoň jednu sezonu a zjistit, jak mi to jde. Musím se ale koukat na kalendář, jestli se mé povinnosti nekryjí,“ uvedl v dubnu ke své budoucnosti.
Vzhledem k výsledkům světového finále Lamborghini Super Trofeo se zdá, že se Pedrosovi najít lepší rychlost podařilo. Ať už ale bude příští rok pokračovat v Lamborghini Super Trofeo Europe nebo ne, ve hře je i jeho jednorázový návrat do MotoGP.
„Nikdy nevíte. Ještě jednou bych si ale na divokou kartu rád zazávodil. MotoGP se samozřejmě hodně změnilo. Kvalifikace je každým rokem důležitější. Je třeba být rychlý v ostrém kole a budete muset být připraveni startovat ve dvou závodech (od příštího roku bude součástí závodních víkendů i sprint – pozn. red.). Momentálně ale cítím, že rychlost mám a že by mi nové pneumatiky mohly přinést výhodu. Rád bych si to ještě jednou zkusil,“ nezavrhuje 37letý závodník možnost divoké karty pro příští sezonu.
Jako stálý jezdec působil Pedrosa v MotoGP v období 2006-2018. Do královské kubatury vstoupil poté, co se stal šampionem třídy do 125 ccm v roce 2003 a mistrem „dvěstěpadesátek“ v sezonách 2004 a 2005. V nejvyšší kategorii ale na tyto úspěchy nenavázal. Patřil sice ke špičce, vyhrál celkem 31 závodů a v letech 2007, 2010 a 2012 se stal vicemistrem, na první místo ale nikdy nedosáhl. Celou svou permanentní kariéru odjel Pedrosa v MotoGP u stáje Repsol Honda.
Ke KTM se Pedrosa přesunul po ukončení kariéry v roce 2018. Na divokou kartu už s rakouskou značkou do jednoho závodu nastoupil. Loni se na Red Bull Ringu zúčastnil Velké ceny Štýrska a získal šest bodů za desáté místo.
Foto: FFF Racing Team
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.