Na Dakar se určitě chci vrátit, má jasno Petrucci. Při mosteckých superbikových závodech by přivítal déšť

Jednoho dne se určitě chce vrátit na Rallye Dakar, doufá, že mu Autodrom Most sedne lépe než Masarykův okruh v Brně a věří, že déšť by mu mohl během nadcházejícího víkendu za určitých okolnosti pomoci k dobrému výsledku. To vše prozradil Danilo Petrucci v našem exkluzivním rozhovoru, který nám poskytl krátce před začátkem mosteckého podniku MS superbiků.

Danilo, tento víkend budeš na Autodromu Most závodit vůbec poprvé v životě. Jak jsi se tedy na nový okruh připravoval?

Sledoval jsem onboard záběry. Takto jsem se připravoval už loni v USA, kdy jsem závodil v MotoAmerica a většina tratí pro mě byla nových. Porozumět této trati pro mě bylo obtížné, ale když jsem sledoval onboard záběry a také závody, které se tu odjeli v minulosti, tak jsem se toho trochu naučil. Také jsem se díval na data jiných jezdců z loňského roku, to mi pomohlo pochopit, jak tu používat plyn a jak najíždět do zatáček. Na takové učení jsem zvyklý z loňska z USA.

V Mostě sice pojedeš poprvé, v České republice už jsi ale v minulosti závodil několikrát, a to na Automotodromu Brno. Měl jsi Masarykův okruh rád? Příliš výrazných výsledků jsi tam nedosáhl…

Říká se, že Brno se podobá Mugellu. Ve skutečnosti to tak ale vůbec není. Již když jsem poprvé přijel do Brna, tak jsem se tam necítil dobře. V MotoGP jsem tam dojel nejlépe na šestém místě, ale nikdy jsem tam nedokázal být opravdu rychlý. To pro mě bylo trochu překvapení, protože jsem nemohl pochopit, proč to tak je.  Závodit v České republice ale bylo vždy hezké. Ta trať je pěkná a každý rok tam jezdila spousta fanoušků. To bylo hezké.

V MotoGP se ti často dařilo v mokrých podmínkách. Právě spolu stojíme v boxové uličce a prší. Přeješ si tedy, aby zapršelo i na závody?

Na vodě jsme jeli už první závod letošní sezony na Phillip Islandu. Tenkrát ale zapršelo až na závod. Tím pádem jsem neměl šanci vyzkoušet si předtím mokré pneumatiky a do závodu jsem šel bez jakýchkoli zkušeností. Od té doby jsme navíc na mokru nezávodili a já si nemohl mokré pneumatiky vyzkoušet.

Kdyby tento víkend pršelo nejenom na závody, ale třeba i na tréninky, tak bych byl rád. Mohl bych toho totiž na mokru odjet před závodem mnohem více a také zjistit, jak v takových podmínkách funguje motorka. Ale těžko říct, jestli bude na závody pršet v sobotu i v neděli. Uvidíme.

S Českou republikou tě v současnosti nepojí pouze závodní víkend na Autodromu Most. Tak trochu se dá totiž říct, že nepřímo spolupracuješ s našim závodníkem Michalem Fillou. Ten závodí stejně jako ty za Barni Spark Racing Team, i když v seriálu Alpe Adria. O Michalovi se u nás původně mluvilo jako o jednom z kandidátů pro start na divokou kartu zde v Mostě, nakonec se ale rozhodl, že do toho nepůjde. Myslíš si, že je to škoda?

Ano, určitě je to škoda. Za tu dobu, co jsme součástí stejného týmu, už jsem totiž Michala stihl poznat. Je to fajn kluk a myslím si o něm, že je to rychlý jezdec. Líbilo by se mi, kdybych se ním potkal na trati. Myslím si, že i domácímu publiku by se líbilo, kdyby mělo na roštu dalšího domácího jezdce.

S českým jezdcem jsi mohl spolupracovat už v roce 2013. Tehdy byl tvým týmovým kolegu u stáje Ioda v MotoGP Lukáš Pešek. Jak se ti spolupracovalo s ním?

Bylo to dobré. Bohužel jsme ale tehdy měli produkční motorku, se kterou to bylo těžké. Zejména na začátku jsme měli velké problémy s elektronikou. Všechno pro nás bylo nové. Já jsem byl ještě docela mladý a pro Lukáše to byla vůbec první zkušenost s takovou motorkou. Byl to těžký rok, ale na Lukáše si pamatuji velmi dobře. Byl to velmi dobrý jezdec a také fajn kluk.

Přesuňme se teď z minulosti do současnosti. Ačkoli zatím není nic jasného, existují spekulace, že by Michael Ruben Rinaldi mohl pro příští rok ztratit své místo v tovární Ducati. Spekuluje se o řadě jezdců, kteří by ho mohli nahradit. Mezi nimi jsi i ty, jelikož závodíš za satelitní stáj Ducati. Jak to vidíš nyní? Cítíš, že existuje nějaká reálná šance na přestup do továrního týmu v příštím roce?

Nevím, kde budu příští rok závodit. Opravdu si ale nejsem jistý, jestli to bude v továrním týmu Ducati. Ani nevím, jestli Rinaldi opravdu odejde. Pokud ale ano, tak si myslím, že Bulega (současný lídr MS supersportů – pozn. red.) má mnohem větší šanci než já. U mě se uvidí, jestli i příští rok budu pokračovat v MS superbiků. Možná se do továrního týmu neodstanu příští rok, ale někdy v budoucnu.

Na začátku tohoto měsíce jsi na okruhu Donington Park dosáhl svého premiérového pódiového umístění v MS superbiků. Při posledním závodě víkendu jsi dojel třetí. Jak bys to porovnal se svým prvním pódiovým umístěním v MotoGP, kterého jsi dosáhl v roce 2015 na Silverstone?

Podobné na obou těchto úspěších bylo, že jsem jich dosáhl ve Velké Británii. V roce 2015 ale při závodě pršelo a já startoval až jako osmnáctý. Pódium pro mě tehdy bylo něčím, co jsem absolutně neočekával. Na okruhu Donington Park jsem byl naopak rychlý po celý víkend a věděl jsem, že když přijde příležitost, tak můžu být na pódiu. Řekl bych, že v MS superbiků jsem byl na své první pódium připravený mnohem více než v MotoGP.

Zajímavé je, že v obou těchto případech jsem získal pro tým první stupně vítězů po dlouhé době. Zatímco pro Pramac jsem v roce 2015 získal první pódium asi po sedmi letech, pro Barniho to byly první stupně vítězů asi po pěti letech. Pro oba týmy to tedy byly velmi dobré dny.

Tvé závodnické zkušenosti jsou velmi rozmanité. Závodil jsi v MotoGP, na Rallye Dakar nebo v MotoAmerica. Na Rallye Dakar, která je považována za velmi náročnou a nebezpečnou, jsi dokonce hned při své premiéře dosáhl na etapové vítězství. Jak bys porovnal Dakar a MS superbiků? Je podle tebe MS superbiků například i v něčem náročnější než Dakar?

Určitě. Rallye Dakar je v porovnání se superbiky něco úplně jiného. V každém šampionátu, kde jsem závodil, byli velmi dobří jezdci. Na Dakaru jsem vůbec neočekával, že bych mohl vyhrát etapu. Tady je ale mým cílem vyhrát závod.

Ve všech šampionátech do toho musíte dávat všechno. V MS superbiků je to navíc všechno hodně intenzivní, protože jezdíte tři závody za víkend. Na Dakaru jste zase celý den na motorce. Zažíváte špatné dny, pak dobré dny a takto se to mění. MS superbiků je nejlepším šampionátem pro produkční motocykly a není snadné udržet krok s těmi nejlepšími. Jak na Dakaru, tak v superbicích do toho musíte dát sto procent. Dakar je možná v některých situacích nebezpečnější. Obojí si ale užívám a nemám jedno radši než druhé.

Jak už jsme řekli, vyzkoušel sis toho spoustu. Je ale přesto stále něco, co jsi ještě nevyzkoušel a rád bys to v budoucnu napravil?

Rád bych si vyzkoušel vytrvalostní závody, jako jsou osmihodinovka v Suzuce, čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans nebo Bol d´Or. Také se jezdí čtyřiadvacetihodinovka na okruhu Spa-Francorchamps. Je spousta závodů a šampionátů, které bych si chtěl ještě vyzkoušet. Například bych se chtěl jednou vrátit do USA a ten šampionát tam vyhrát. Když se ale podívám na svůj věk, tak vím, že zas tak moc sezon už mi nezbývá, takže uvidíme. Určitě bych se ale chtěl vrátit minimálně ještě jednou na Dakar.

A co třeba takový motokros? K němu to není od Dakaru moc daleko. V posledních dnech se navíc objevují spekulace, že by se snad Ducati chtěla v budoucnu připojit do motokrosového mistrovství světa…

Určitě by mě to lákalo. Informace o možném vstupu Ducati zní dobře, o tom jsem neslyšel. Ale líbí se mi ty motorky a určitě bych si je rád také zkusil, ať už by to bylo například při vývoji nebo přímo v závodě.

Foto: Barni Racing Team

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.