Opravené auto, další dvě výhry ve sprintových závodech GTC a jistota zisku titulu. Předposlední letošní podnik ESET Cupu byl pro Dennise Waszka rozhodující a po roční pauze se vrací zpět na trůn.
"Dokázali jsme to," radoval se Waszek po skončení víkendu. "Hlavním cílem pro nás bylo především dojet a posbírat body, chtěli jsme se vyhnout jakýmkoli incidentům. To se nám podařilo," pochvaloval si český jezdec.
Na Slovakia Ring, kam letos zavítal ESET Cup již podruhé, přijížděl Waszek tři týdny po svém smolném vystoupení na Autodromu Most. Víkend na severozápadě Čech skončil pro letošního suveréna sprintových závodů třídy GTC již v první zatáčce úvodního závodu, kde byl vyřazen po incidentu s Reinhardem Koflerem a Antalem Zsigem. Rozsah poškození jeho Huracánu poté již Waszkovi nedovolil nastoupit do nedělního sprintu. Dva nebodované výsledky ho ale nemusely příliš trápit. Všech osm předchozích závodů totiž dokázal vyhrát a díky tomu přijížděl na Slovensko se stále slušným náskokem 15,5 bodu před nejbližším pronásledovatelem Petrem Breckou.
Čtvrtý srpnový víkend se ale ve Waszkově podání nesl v úplně jiném duchu. Jak v sobotu, tak v neděli totiž třídě GTC suverénně kraloval a svůj počet letošních triumfů zaokrouhlil na číslo 10. Radost z dalších dvou výher ale převyšovala jiná skutečnost - jistota mistrovského titulu. Při zářijovém finále sezony v Brně sice ještě bude možné získat až 25 bodů a Waszkův náskok v tuto chvíli činí "jen" 22,5 bodu, už nyní je ale jisté, že druhý Petr Brecka ho nepřeskočí. Kvůli účasti při podniku Porsche Sprint Challenge Central Europe v chorvatském Grobniku totiž bude na Masarykově okruhu chybět.
Šampionem ESET Cupu ve sprintové klasifikaci třídy GTC se stal Waszek podruhé ve své kariéře. Na stejný úspěch dosáhl už v roce 2022. Loni se musel spokojit se třetím místem. Nad jeho síly byli Jáchym Galáš a Matěj Pavlíček ze stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra.
Ve třídě GTC sice Dennis Waszek na Slovakia Ringu dominoval, boj o celkový úspěch ale možný nebyl. Absolutní vítěz letošního druhého sprintu na Balaton Parku a obou jízd na Red Bull Ringu zaznamenal v absolutní klasifikaci deváté, respektive šesté místo. Nestačil pouze na prototypy, vozy GT3 a na účastníky otevřené třídy GTX. Do ní na Slovakia Ringu spadal mimo jiné také Štefan Rosina, který stejně jako Waszek usedá do vozu Lamborghini Huracán.
"Bez restriktorů a závaží dokázalo auto jet klidně o dvě sekundy rychleji. Neměl jsem proto moc velkou šanci proti těmto vozům zabojovat," vysvětluje Waszek. Současně ale přiznává, že třída GTX upoutala jeho pozornost. "Je tam větší konkurence než v GTC. Zvažuji, že bych v rámci této třídy nastoupil už v Brně. A pokud bude tato třída i nadále takto populární, dovedu si představit, že bych se do ní přihlásil i pro příští sezonu," nastiňuje.
Na Masarykův okruh do Brna, kde ESET Cup vyvrcholí o víkendu 7.-8. září, už sice Waszek přijede jako jistý šampion GTC sprintu, to ale neznamená, že by neměl o co hrát. Stále se totiž může stát celkovým šampionem středoevropského mistrovství FIA CEZ v GT klasifikaci. V ní momentálně vede o 36 bodů před Antalem Zsigem. Slovenský jezdec si stejně jako Waszek zajistil při předposledním podniku ESET Cupu titul. Stal se mistrem GT3 sprintu.
Foto: ESET Cup/Petr Frýba
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.