Přijde DTM o vlajkovou loď Lamborghini? Tým SSR Performance má zaječí úmysly

Budoucnost vlajkové stáje Lamborghini v DTM, SSR Performance, visí na vlásku. Tým se totiž stále zdráhá zavázat k účasti v sezoně 2025.

Přestože hvězda Mirko Bortolotti bojuje o letošní mistrovský titul, kolem jeho boxů se šíří zvěsti o možném odstoupení ze seriálu. Spekulace jen zesílily poté, co se objevily informace, že několik klíčových zaměstnanců odešlo do jiných týmů. Zástupci SSR Performance sice jejich odchody ještě nepotvrdili, ale připustili, že změny do budoucna jsou možné. „Jednoduše jsme našim zaměstnancům řekli, že pro rok 2025 může dojít ke změnám a že ten či onen se bude muset starat také o sportovní program pro zákazníky,“ stojí v komuniké.

SSR Performance je od svého vstupu do DTM v roce 2022 významnou silou. Letos stáj nasadila dva vozy. Řídí je Bortolotti a tovární jezdec Aston Martinu Nicki Thiim. Tým do seriálu výrazně investoval a jeho případný odchod by znamenal v rámci paddocku DTM velkou změnu.

Na dotaz stránek Motorsport-Total.com, zda budou v DTM pokračovat i v roce 2025, odpověděl mluvčí SSR Performance nezávazně: „V tuto chvíli to nemůžeme s jistotou říci. Prověřujeme všechny potřebné parametry pro to, abychom mohli opět startovat v DTM.“ Dále zdůraznil, že pokud v seriálu zůstane, bude to „na 100 procent“ s Lamborghini a továrním jezdcem Bortolottim.

Na obzoru je však konkurence. Tým Abt Sportsline, který ukončí 25letou spolupráci s Audi, se v roce 2025 připojí k Lamborghini. Pokud Bortolotti odejde k Abtu, tak to vypadá, že SSR Performance v DTM skončí. Případná ztráta klíčového jezdce by mohla vést k ukončení působení stáje v sérii s tovární podporou Lamborghini.

Navzdory nejistotě kolem účasti v DTM dala společnost SSR Performance jasně najevo, že z motorsportu rozhodně neodchází. Naopak, tým nedávno oznámil plány na rozšíření svých aktivit. Majitel týmu Stefan Schlund osvětlil širší vizi: „Hledáme jezdce, kteří by s námi chtěli závodit v různých sériích. V současné době zjišťujeme, jaké možnosti existují a co je pro nás a naše zákazníky nejatraktivnější.“

Tyto plány naznačují, že SSR Performance přesouvá svou pozornost na zákaznické závodní programy. Zejména pak ty, které jsou zaměřeny na amatérské nebo gentlemanské jezdce. Šéf týmu Mario Schuhbauer zdůraznil atraktivitu takových programů: „ADAC GT Masters je pro nás v rámci platformy DTM velmi zajímavý. Na jedné straně se nám zde podařilo zvítězit už v roce 2020 a na druhé straně je změněný koncept pro nás i naše zákazníky velmi zajímavý.“

Naznačil také, že SSR Performance zkoumá další možnosti s cílem nabídnout svým zákazníkům co nejširší nabídku. Podle Schuhbauera se expanze zaměří na „mise Am nebo Pro-Am“, což dále signalizuje zájem týmu o vybudování robustního portfolia zákaznických závodů.

Ačkoli SSR Performance možná přehodnocuje své tovární angažmá v DTM, tým se zjevně snaží zajistit si svou budoucnost v motorsportu prostřednictvím diverzifikace. Zda zůstane v DTM i po roce 2024, bude do značné míry záviset na výsledcích probíhajících hodnocení a rozhodnutích týkajících se klíčových zaměstnanců či italského pilota Bortolottiho.

Barvy SSR Performance vstoupily do DTM v roce 2022 s Porsche, a tým loni přešel k Lamborghini s tovární podporou italského výrobce supersportů.

Foto: ADAC - Gruppe C Photography

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.