Formule 1 vjede nedělním závodem v Belgii do své poslední třetiny. Každý z dvacítky pilotů má svůj vlastní příběh a cíle, kterých chce dosáhnout.
Obhájci titulu jde o jediné. Udržet si svůj slibný náskok a vyhrát šampionát podruhé. Velkou roli v tom bude hrát spolehlivost jeho Red Bullu a motorů Honda. Uspět chce v každém závodě, ale velkou motivaci bude mít ve svých dvou po sobě jdoucích domácích Grand Prix. V Belgii se narodil a Nizozemsko nyní reprezentuje.
Monačan si za některé bodové ztráty může sám, ale ani Ferrari není bez viny. Ať už jde o technické problémy nebo nesmyslná rozhodnutí v boxech. Právě strategie může letos rozhodnout. A v tom případě by si na Scuderii vsadil jen její vášnivý fanoušek.
Mexičan zažívá životní sezonu, kterou by rád korunoval celkovou třetí pozicí v šampionátu. Našlápnuto k tomu mám nejeden díky svým výkonům, ale i také zásluhou častých výpadků Carlose Sainze juniora, který by jinak měl být jeho hlavním rivalem.
Mercedes se po mátožném začátku sezony vzepjal. Mladý Brit byl na Hungaroringu po startu z pole position blízko prvního triumfu, ale na ten si ještě musí. Jinak ale soupeře udivuje mimořádnou vyrovnaností výsledků. Kromě nuly ze Silverstonu neskončil hůř než pátý.
"Bedna nebo nula". Tak by se s velkým zjednodušením dala popsat letošní sezona sympatického Španěla. Hlavně v kvalifikacích si to leckdy zbytečně pokazí sám. V závodech mu zase až moc často "vadne" jeho Ferrari, o špatných rozhodnutích v boxech nemluvě. Ty už Sainz po posledním trapasu v Maďarsku se špatnou volbou pneumatik sám hlasitě kritizoval.
Po mizerném začátku sezony Brit dokonce uvažoval o ukončení kariéry. Pak ale sedminásobný mistr světa dostal vylepšený Mercedes a posledních pět Grand Prix neslezl ze stupňů vítězů. Na Hungaroringu navíc letos poprvé zajel nejrychlejší kolo, takže teď je na řadě vítězství.
Další mladý britský talent dokazuje, že McLaren letos postavil velmi slušný monopost. Navíc se mu daří na hlavu porážet mnohem zkušenější Daniela Ricciarda, v čemž by rád pokračoval.
Francouz ve službách francouzského týmu. To je pro Oconovy krajany rajská hudba. Alpine ale ještě musí zabrat, aby splnila svůj cíl být nejlepší ze zbytku světa.
Být dvojkou v Mercedesu bylo asi únavné, teď Fin dokazuje, že není žádné ořezávátko. Alfu Romeo dostane daleko za její limity. Teď má ale za sebou sérii čtyř závodů bez bodu, což by se už nemělo opakovat.
I když po sezoně odchází do Aston Martinu, pořád má Španělský veterán v Alpine co dokazovat. Třeba fakt, že patří do horní poloviny výsledkové listiny.
Nečekaný navrátilec do F1 je podobný případ jako Bottas v Alfě Romeo. Dán z Haasu vyždímá neskutečné a vede vyrovnaný peloton jezdců s dvojciferným bodovým ziskem pod 25.
Australan se v oranžové formuli vysloveně trápí. Čtyři bodované pozice ze třinácti startů, to je bída. Také proto nyní přišla zpráva o tom, že jeho kontrakt na konci letošní sezony předčasně skončí.
Béčko Red Bullu letos nemá tak kvalitní stroj, takže senzace á la Monza 2020 je letos hodně nepravděpodobná. Francouz teď potřebuje hlavně pravidelně bojovat.
Jak se loučí čtyřnásobný mistr světa s úspěšnou kariérou? V Aston Martinu to není žádná sláva, tak přejeme německému jezdci, aby toho trápení měl co nejméně.
Syn legendárního Schumiho začíná plejádu jezdců, jimž jde v posledních devíti Grand Prix o budoucnost ve formuli 1. Body ze Silverstonu a Red Bullu zatím bosse Haasu Otmara Szafnauera nepřesvědčily.
Japonec stále pracuje na své psychické. Jen tak o něj bude mít AlphaTauri dál zájem. Jinak by jezdec, který každou chvíli bourá v úvodních kolech, šanci neměl.
První Číňan ve formuli 1 zatím nenaplňuje představy Alfy Romeo, potažmo její šedé eminence v Maranellu. Však už taky jeho předchůdce Antonio Giovinazzi dostal dva páteční tréninky, byť v Haasu. Ale návrat Itala do Hinwilu by asi nebyl velkým překvapením.
Jako syn majitele stáje má 23letý Kanaďan své jisté, ale určitě by to chtělo víc než čtyři body. Mimochodem, před rokem touto dobou měl na své kontě bodů 18.
Thajský jezdec si pochvaluje rozdíl mezi Red Bullem, v němž jel před dvěma lety, a Williamsem. Byť na body to moc není, závodění v britském voze si užívá a dostal už také nový kontrakt.
Jestli se někdo má skutečně bát o místo, tak je to 27letý rodák z Montrealu. Williams sice potřebuje peníze jeho bohatého tatíka, ale asi ne za každou cenu. Předloni to byla nula, loni sedm bodů, letos zase nula. To je na tři sezony v F1 prachbídná bilance.
Foto: Týmy F1, Pirelli Motorsport a Red Bull Content Pool
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.