Sedm zajímavých věci, které ukázaly první dva letošní závody formule 1

První dvě Grand Prix nové sezony formule 1 ukázaly, že nás letos čekají opět velmi zajímavé boje. A také, že nikdo nemá až do cíle nic jistého.

Velké vzedmutí Ferrari

Dlouhé čekání na triumf ukončila Scuderia hned v Sáchiru. Po 910 dnech vystoupal na nejvyšší stupínek pilot v červeném overalu. Pro tým z Maranella je důležitější, že to nebyla náhodná výhra. Naopak, oba jeho piloti se stabilně drží v boji o stupně vítězů. A to už tu nebylo pěkně dlouho.

Verstappen zůstává adeptem na titul

I když v prvním podniku přišla studená sprcha v podobě kiksu rebrandovaného motoru Honda nyní nazvaného Red Bullu, obhájce titulu to nijak nerozhodilo. V Súdské Arábii to byl opět ten bojovný Verstappen. A hlavně neúnavný, protože ho marné útoky na Leclerca neotrávily. V závěru GP v Džiddě se dokázal dostat do čela a vydržel na něm až do cíle.

Může se předjíždět opakovaně

Nedělní souboj mezi Leclercem a Verstappenem dokázal, že zprvu vlažně přijímaný návrat "wing cars" je nakonec cesta správným směrem. Za monoposty se netvoří natolik turbulentní prostředí, takže je možné na předjížděcí manévr záhy zareagovat protiútokem. Přesně tak, jak to v Džiddě dvakrát předvedl pilot Ferrari. Jistě, bez DRS by to asi nešlo. Ale pořád je jeho použití lepší než "husí pochod" od startu do cíle jako na začátku tohoto milénia.

Bezpečnost především

Rána Micka Schumachera ukázala, jak je současná formule 1 bezpečná. Z Haasu sice létaly kousky jako skořápky z vajíčka, ale jezdec si z rány oceněné čidly na 33 g odnesl jen šok. Filozofie bezpečné skořepiny a zbytku vozu jako deformační zóny opět slavila úspěch.

Hamilton neví, jak se boduje ve spodních patrech

Lewis Hamilton se po dlouhých letech ocitl v nezáviděníhodné pozici, kdy se pral vůbec o to, aby získal nějaké body. V Džiddě mu to prostě nešlo. Startoval až z osmé řady, pak kvůli zavřeným boxům prošvihl ideální čas na výměnu pneumatik. Nakonec byl rád, že dojel desátý. Fakt, že se pak ptal do boxů, jestli vůbec bodovat, tuto mizérii jen podtrhuje.

Nové rozložení sil v bitvě motorů

Agregáty Ferrari už nejsou nejslabší na trhu, naopak. V Maranellu konečně dohnali chybějící koně a rázem tu je výkonný a hlavně spolehlivý agregát. Z devíti dosavadních startů (Mick Schumacher v Džiddě po výše zmíněném karambolu chyběl), nedokončil jen Valtteri Bottas kvůli přehřívajícímu se motoru. To je velmi dobrá vizitka.

Boj ve středu pole se zahušťuje

Zatímco Mercedes se zatím "ponížil" jako nejlepší ze zbytku pole, za Stříbrnými šípy to vře. Ze spodních pater se výš vyvezly Alfa Romeo i Haas. Takže tu máme rázem pět týmů bojujících o čtvrtou pozici v Poháru konstruktérů. Z nich hlavně McLaren čekal od startu sezony víc, ale i ve Wokingu hrají svoji roli motory Mercedes. Asi ne náhodou stejně agregáty pohánějí vozy, které zatím ještě nebodovaly - Aston Martin a Williams. Tady jde ale také o pokračování neslavných výkonů z loňska.

Foto: Red Bull Content Pool a Pirelli Press

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.