Měl jsem brzdit později. Salač si po Phillip Islandu sypal popel na hlavu

Slibně rozjetý závod, nakonec ale pád ze čtvrtého místa a odstoupení. Filip Salač nedokázal při Velké ceně Austrálie na okruhu Phillip Island využít šance na další dobrý výsledek ve třídě Moto2. V cíli litoval, že v první zatáčce nešel na brzdy později.

Salač do závodu nastupoval s optimismem. Kromě toho, že do Austrálie přijel povzbuzen druhým místem z Velké ceny Thajska, se dokázal ve všech trénincích i kvalifikaci umístit mezi nejlepšími deseti. Na startovním roštu mu patřilo desáté místo. V úvodních metrech sice klesl na 11. příčku, poté se ale začal prokousávat dopředu. Už v nájezdu do druhého okruhu byl devátý. Zdolávat soupeře se mu dařilo i v dalších kolech a postupně se propracoval až na čtvrtou pozici. Zdálo se, že si jede pro další velmi dobrý výsledek. Úvodní zatáčka desátého kola ale vzala naděje.

"Všechno bylo pod kontrolou. Jediná zatáčka, které jsem se obával, byla ta první, kde byl nejsilnější vítr. Udělal jsem přesný opak toho, co jsem měl udělat, bohužel mi to došlo až potom v boxu. Když vás podfukuje vítr, tak máte ještě více tlačit na přední kolo. Měl jsem brzdit později. Já v tom kole brzdil dřív a podfouklo mě to," vysvětloval Salač, jak k jeho nehodě došlo.

I přesto ale jezdec stáje Gresini našel i nějaké světlé stránky: "Mrzí mě to, to bude zas komentářů, jak Salač opět spadl, ale já to beru pozitivně, chybami se člověk učí. Posouváme se dopředu, děkuji týmu, pracoval skvěle celý víkend. Děkují také všem, co mě podporují, každopádně tento víkend jsem cítil velký progres," dodal.

Pokud byste si chtěli zaspekulovat a hrát na kdyby, dodejme, že pokud by Salač neupadl, mohl pomýšlet i na stupně vítězů. Lídr šampionátu Augusto Fernández, který kroužil po dráze jako třetí, totiž několik kol po Salačovi také havaroval. Španěl, který příští rok míří do MotoGP, si touto havárií zkomplikoval boj o titul. Celkově se totiž propadl na druhé místo o 3,5 bodu za Aje Oguru. Japonec se ujal vedení i přesto, že se v Austrálii trápil a skončil až jedenáctý.

Salač tak letos znovu ukázal, že mu Phillip Island vyhovuje, ani tentokrát ale nedokázal solidní rychlost proměnit v dobrý výsledek. Jeho první start na této dráze, který se odehrál v roce 2019 ještě ve třídě Moto3, se nesl v podobném duchu. Tehdy se byl český jezdec schopen propracovat z 19. pozice až na čtvrtou. Poté ho ale k zemi poslal Alonso López a Salač tak šachovnicovou vlajku neviděl.

Další návrat po tříleté pauze

Další závod čeká na Filipa Salače už během nadcházejícího víkendu. Bude jím Velká cena Malajsie na okruhu Sepang. Půjde o další trať, na které si Salač a celý kolotoč MotoGP zazávodí po tříleté pauze. Stejně tomu bylo už při posledních třech závodech v Motegi, Buriramu a na Phillip Islandu.

"V Malajsii to bude o trochu obtížnější než v Austrálii. Bude to totiž poprvé, co pojedu se strojem Moto2 v takovém horku. Uvidíme, budeme se snažit si to užít a přivézt domů dobrý výsledek," neočekává Salač jednoduchý víkend.

Salačovo první vystoupení v Sepangu v roce 2019 při závodě Moto3 rozhodně nelze označit jako nevýrazné. Po startu z 26. pozice se totiž dokázal propracovat na třináctou a získal tři body.

Do posledních dvou závodů jde Salač jako dvacátý muž průběžného pořadí. Manuel González, který se nacházel před Velkou cenou Austrálie před Salačem, mu nyní uskočil. Na Phillip Islandu totiž dojel jako pátý a nyní má na českého jezdce náskok 18 bodů. Stejně bodů jako González má i osmnáctý Sam Lowes. Z čistě matematického hlediska může Salač do konce sezony pořád překonat také dvanáctého Jorgeho Navarra (-46 bodů), třináctého Boa Bendsneydera (-43 bodů), čtrnáctého Alberta Arenase (-39 bodů), patnáctého Camerona Beaubiera (-27 bodů) a šesnáctého Fermína Aldeguera (-25 bodů).

Foto: Gresini

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.