Salač konečně zlomil argentinské prokletí. Mrzelo ho špatně zvolené nastavení

Filip Salač konečně bodoval při Velké ceně Argentiny. V nedělním závodě třídy Moto2 obsadil český jezdec sedmé místo. V cíli ovšem litoval, že spolu se svým týmem nezvolil nastavení na plně mokrou dráhu. Nebýt toho, možná by jeho výsledek mohl být ještě lepší.

Do Argentiny sice Salač dorazil v roli jezdce mistrovství světa už potřetí v životě, jeho předchozí dvě vystoupení ale úspěšná nebyla. Zatímco v roce 2019, kdy byl ještě jezdcem třídy Moto3, na okruhu Termas de Río Hondo havaroval a obsadil až 25. příčku, loni se zde představil už jako jezdec Moto2 a po pádu do cíle nedojel vůbec.

Před letošní Velkou cenou Argentiny ale existovala slušná šance, že by toto prokletí mohl Salač zlomit. Bylo tomu tak nejen kvůli slibnému výkonu českého závodníka při Velké ceně Portugalska, kde vybojoval pole position a následně dojel do cíle závodu jako čtvrtý. Salačovi se totiž dařilo i v Termasu de Río Hondo při volných trénincích. V jejich kombinovaných výsledcích totiž skončil druhý a postoupil tak rovnou do druhé části kvalifikace. V ní mu ovšem zkomplikoval situaci pád v úvodu. Na trať se sice v závěru zvládl vrátit, zajel ale pouze 13. čas.

Závod se ovšem konal na mokré dráze. A v těch se Salačovi zpočátku dařilo. Během prvního kola se posunul až na šesté místo. V úvodu druhého kola ho sice předjel Darryn Binder, později ale Salač zdolal Manuela Gonzáleze a dlouho směřoval za šestou příčkou. V závěru ho sice předjeli Sergio García se Somkiatem Čantrou a cílem projel jako osmý, v konečných výsledcích byl ale i přesto klasifikován na sedmé příčce. Čantra totiž ztratil jedno místo za překračování traťových limitů.

V cíli českého závodníka mrzelo, že měli spolu s týmem špatný odhad a zvolili proto nevhodné nastavení: "Bohužel jsme si s týmem mysleli, že bude trať rychle osychat, což se nestalo, protože stále poprchávalo. Neměli jsme nastavení na plnou vodu, a proto jsme trochu ztráceli. Každopádně jsem jel na hraně celý závod a mám radost ze sedmého místa i dalších bodů," uvedl.

Se špatným nastavením se Salač dostal nejednou do složité situace: "Nebylo to jednoduché, měl jsem několik krizí a o to víc jsem rád, že jsem dojel v nejlepší desítce," přiznal.

Špička stále na dosah

Po prvních dvou závodech má Salač na kontě 22 bodů, se kterými mu patří celkové páté místo. Jezdec stáje Gresini navíc zůstává v blízkém kontaktu s čelem průběžného pořadí. Zatímco na vedoucího Tonyho Arbolina ztrácí 19 bodů, Arón Canet má náskok 11 bodů, Pedro Acosta sedmi a Jake Dixon čtyř.

Salač navíc zatím jasně vyhrává souboj se svým novým týmovým kolegou Jeremym Alcobou. Zatímco v Portugalsku dojel Španěl desátý, v Argentině se na mokré dráze trápil a obsadil pouze nebodované 17. místo. Celkově mu patří 14. pozice a má o 16 bodů méně než Salač.

Třetí závod sezony čeká na Salače za dva týdny. Jeho dějištěm bude okruh v americkém Austinu. Na něj má Salač z loňska dobré vzpomínky. Díky 14. místu zde totiž získal své první dva body v Moto2.

Foto: Gresini Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.