Premiéra formule E v mexickém Pueblu přinesla celou řadu dramatických i sporných momentů (uvnitř velká galerie).
Elektrické formule doposud závodily v Mexico City. Pueblo, kde byla trať vnořena do areálu oválu, bylo tedy pro FE velkou výzvou.
V sobotu na trati jasně dominoval Pascal Wehrlein v Porsche. Jenže jakmile Němec proťal cílovou čáru, byl diskvalifikován. Kvůli formální chybě v papírech ohledně použitých pneumatik byly z výsledkové listiny vyškrtnuti hned čtyři piloti. Vedle Wehrleina to byl jeho týmový kolega Andre Lotterer a dvojice jezdců stáje Nissan e.dams Sébastien Buemi a Oliver Rowland.
Chyba německé značky se v Pueblu proměnila v radost jiné z téže země. Tedy konkrétně stáje Audi Sport ABT Schaeffler, která si připsala double. Vyhrál Lucas di Grassi před René Rastem. Třetí byl Edoardo Mortara z Venturi. "Dnešní vítězství ukazuje, jak smutné je rozhodnutí Audi skončit ve formuli E," posteskl si Brazilec di Grassi, jenž seriál v barvách německé značky vyhrál v sezoně 2016-17.
P. | jméno | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|
1. | Lucas di Grassi | Audi | 47'40.772 |
2. | René Rast | Audi | 0.497 |
3. | Edoardo Mortara | Mercedes | 2.774 |
4. | Alexander Sims | Mahindra | 10.443 |
5. | Jake Dennis | BMW | 11.473 |
6. | A.F.da Costa | DS | 11.624 |
7. | S.Vandoorne | Mercedes | 12.022 |
8. | Mitch Evans | Jaguar | 12.351 |
9. | Nyck de Vries | Mercedes | 12.936 |
10. | Alex Lynn | Mahindra | 13.154 |
11. | Oliver Turvey | NIO | 14.548 |
12. | Max Guenther | BMW | 15.257 |
13. | Tom Blomqvist | NIO | 15.442 |
14. | Norman Nato | Mercedes | 15.756 |
15. | S.Sette Câmara | Penske | 16.971 |
16. | Robin Frijns | Audi | 17.942 |
17. | Joel Eriksson | Penske | 18.285 |
DSQ | Pascal Wehrlein | Porsche | |
DSQ | André Lotterer | Porsche | |
DSQ | Sébastien Buemi | Nissan | |
DSQ | Oliver Rowland | Nissan | |
DNF | Sam Bird | Jaguar | |
DNF | Jean-Éric Vergne | DS | |
DNF | Nick Cassidy | Audi |
V neděli předvedl tým Venturi Racing mistrovskou strategii, která dostala Mortaru nejen na nejvyšší stupínek závodu, ale i do čela průběžného pořadí seriálu. Druhý dojel Werhlein a třetí Nick Cassidy z Virginu.
Jenže Werhleinovy problémy s regulemi šampionátu neměly konce ani v druhém mexickém závodě. Tentokrát si na něj došlápli komisaři za to, že špatně použil dodatečnou energii z Fanboostu. Jinými slovy: expilot si F1 pomohl víc, než bylo povoleno. Za to dostal navíc pět vteřin ke svému času a spadl na čtvrté místo za Rowlanda.
P. | jméno | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|
1 | Edoardo Mortara | Mercedes | 46'41.685 |
2 | Nick Cassidy | Audi | 4.169 |
3 | Oliver Rowland | Nissan | 6.912 |
4 | Pascal Wehrlein | Porsche | 7.296 |
6 | Alex Lynn | Mahindra | 10.630 |
7 | Max Guenther | BMW | 10.968 |
8 | Jean-Éric Vergne | DS | 21.111 |
9 | Mitch Evans | Jaguar | 21.261 |
10 | René Rast | Audi | 21.896 |
11 | Robin Frijns | Audi | 22.216 |
12 | Sam Bird | Jaguar | 27.945 |
13 | S.Vandoorne | Mercedes | 28.578 |
14 | Sébastien Buemi | Nissan | 35.720 |
15 | Joel Eriksson | Penske | 41.027 |
16 | S.Sette Câmara | Penske | 41.029 |
17 | André Lotterer | Porsche | 46.250 |
18 | Lucas di Grassi | Audi | 1'26.473 |
DNF | Tom Blomqvist | NIO | |
DNF | A.F.da Costa | DS | |
DNF | Alexander Sims | Mahindra | |
DNF | Oliver Turvey | NIO | |
DNF | Norman Nato | Mercedes | |
DNF | Nyck de Vries | Mercedes |
P. | jezdec | body |
---|---|---|
1. | Edoardo Mortara | 72 |
2. | Robin Frijns | 62 |
3. | António Félix da Costa | 60 |
4. | René Rast | 60 |
5. | Mitch Evans | 60 |
6. | Nyck de Vries | 59 |
7. | Stoffel Vandoorne | 54 |
8. | Jake Dennis | 54 |
9. | Oliver Rowland | 53 |
10. | Jean-Éric Vergne | 50 |
11. | Sam Bird | 49 |
12. | Pascal Wehrlein | 48 |
13. | Lucas di Grassi | 39 |
14. | Nick Cassidy | 37 |
15. | Alexander Sims | 36 |
16. | Alex Lynn | 32 |
17. | Nico Müller | 30 |
18. | Maximilian Guenther | 28 |
19. | André Lotterer | 18 |
20. | Oliver Turvey | 13 |
21. | Sérgio Sette Câmara | 12 |
22. | Sébastien Buemi | 11 |
23. | Norman Nato | 11 |
24. | Tom Blomqvist | 5 |
25. | Joel Eriksson | 0 |
Foto: FIA Formula E
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.