Vyloučení i nový lídr. V Pueblu bylo na formuli E živo

Premiéra formule E v mexickém Pueblu přinesla celou řadu dramatických i sporných momentů (uvnitř velká galerie).

Elektrické formule doposud závodily v Mexico City. Pueblo, kde byla trať vnořena do areálu oválu, bylo tedy pro FE velkou výzvou.

V sobotu na trati jasně dominoval Pascal Wehrlein v Porsche. Jenže jakmile Němec proťal cílovou čáru, byl diskvalifikován. Kvůli formální chybě v papírech ohledně použitých pneumatik byly z výsledkové listiny vyškrtnuti hned čtyři piloti. Vedle Wehrleina to byl jeho týmový kolega Andre Lotterer a dvojice jezdců stáje Nissan e.dams Sébastien Buemi a Oliver Rowland.

Chyba německé značky se v Pueblu proměnila v radost jiné z téže země. Tedy konkrétně stáje Audi Sport ABT Schaeffler, která si připsala double. Vyhrál Lucas di Grassi před René Rastem. Třetí byl Edoardo Mortara z Venturi. "Dnešní vítězství ukazuje, jak smutné je rozhodnutí Audi skončit ve formuli E," posteskl si Brazilec di Grassi, jenž seriál v barvách německé značky vyhrál v sezoně 2016-17.

Výsledky prvního závodu

P. jméno vůz čas/ztráta
1. Lucas di Grassi Audi 47'40.772
2. René Rast Audi 0.497
3. Edoardo Mortara Mercedes 2.774
4. Alexander Sims Mahindra 10.443
5. Jake Dennis BMW 11.473
6. A.F.da Costa DS 11.624
7. S.Vandoorne Mercedes 12.022
8. Mitch Evans Jaguar 12.351
9. Nyck de Vries Mercedes 12.936
10. Alex Lynn Mahindra 13.154
11. Oliver Turvey NIO 14.548
12. Max Guenther BMW 15.257
13. Tom Blomqvist NIO 15.442
14. Norman Nato Mercedes 15.756
15. S.Sette Câmara Penske 16.971
16. Robin Frijns Audi 17.942
17. Joel Eriksson Penske 18.285
DSQ Pascal Wehrlein Porsche  
DSQ André Lotterer Porsche  
DSQ Sébastien Buemi Nissan  
DSQ Oliver Rowland Nissan  
DNF Sam Bird Jaguar  
DNF Jean-Éric Vergne DS  
DNF Nick Cassidy Audi  

V neděli předvedl tým Venturi Racing mistrovskou strategii, která dostala Mortaru nejen na nejvyšší stupínek závodu, ale i do čela průběžného pořadí seriálu. Druhý dojel Werhlein a třetí Nick Cassidy z Virginu.

Jenže Werhleinovy problémy s regulemi šampionátu neměly konce ani v druhém mexickém závodě. Tentokrát si na něj došlápli komisaři za to, že špatně použil dodatečnou energii z Fanboostu. Jinými slovy: expilot si F1 pomohl víc, než bylo povoleno. Za to dostal navíc pět vteřin ke svému času a spadl na čtvrté místo za Rowlanda.

Výsledky druhého závodu:

P. jméno vůz čas/ztráta
1 Edoardo Mortara Mercedes 46'41.685
2 Nick Cassidy Audi 4.169
3 Oliver Rowland Nissan 6.912
4 Pascal Wehrlein Porsche 7.296
6 Alex Lynn Mahindra 10.630
7 Max Guenther BMW 10.968
8 Jean-Éric Vergne DS 21.111
9 Mitch Evans Jaguar 21.261
10 René Rast Audi 21.896
11 Robin Frijns Audi 22.216
12 Sam Bird Jaguar 27.945
13 S.Vandoorne Mercedes 28.578
14 Sébastien Buemi Nissan 35.720
15 Joel Eriksson Penske 41.027
16 S.Sette Câmara Penske 41.029
17 André Lotterer Porsche 46.250
18 Lucas di Grassi Audi 1'26.473
DNF Tom Blomqvist NIO  
DNF A.F.da Costa DS  
DNF Alexander Sims Mahindra  
DNF Oliver Turvey NIO  
DNF Norman Nato Mercedes  
DNF Nyck de Vries Mercedes  

Průběžné pořadí MS:

P. jezdec body
1. Edoardo Mortara 72
2. Robin Frijns 62
3. António Félix da Costa 60
4. René Rast 60
5. Mitch Evans 60
6. Nyck de Vries 59
7. Stoffel Vandoorne 54
8. Jake Dennis 54
9. Oliver Rowland 53
10. Jean-Éric Vergne 50
11. Sam Bird 49
12. Pascal Wehrlein 48
13. Lucas di Grassi 39
14. Nick Cassidy 37
15. Alexander Sims 36
16. Alex Lynn 32
17. Nico Müller 30
18. Maximilian Guenther 28
19. André Lotterer 18
20. Oliver Turvey 13
21. Sérgio Sette Câmara 12
22. Sébastien Buemi 11
23. Norman Nato 11
24. Tom Blomqvist 5
25. Joel Eriksson 0

Foto: FIA Formula E

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.