Velké finále. O titulu v elektrické formuli může v Londýně snít stále sedm jezdců

Mistrovství světa formule E se tento víkend dvojzávodem v Londýně rozloučí s letošní velmi vyrovnanou sezonou. O vytoužený titul v ní stále bojuje sedm jezdců.

Seriál byl napínavý od prvního závodu a vyvrcholí závěrečným soubojem, který slibuje korunovaci absolutního šampiona elektrických formulí.  Před závěrečnými závody vede Nick Cassidy z týmu Jaguar TCS Racing, ale jeho dvě nuly z Portlandu nechávají jeho konkurentům otevřené dveře.

Cassidyho týmový kolega Mitch Evans a Pascal Wehrlein z TAG Heuer Porsche mu šlapou na paty, oba mají 155 bodů, což je jen o 12 bodů méně než Cassidy. Ve hře je také António Félix da Costa, Wehrleinův stájový parťák, a to díky třem vítězstvím v řadě na začátku ročníku.

Sedmička nejlepších jezdců stále bojující o titul:
- Nick Cassidy, Jaguar TCS Racing, 167 bodů.
- Mitch Evans, Jaguar TCS Racing, 155 bodů
- Pascal Wehrlein, TAG Heuer Porsche, 155 bodů
- António Félix da Costa, TAG Heuer Porsche, 134 bodů
- Oliver Rowland, Nissan Formula E, 131 bodů
- Jean-Éric Vergne, DS PENSKE, 129 bodů
- Jake Dennis, Andretti Formula E, 122 bodů

Tvrdě se bojuje také o titul šampiona týmů. V současné době vede Jaguar TCS Racing s 322 body, ale TAG Heuer Porsche je těsně za ním s 289 body. V boji o trofej značek vede Porsche se 407 body, následované Jaguarem s 388 body.

Letos zatím zvítězilo osm různých jezdců. Čtrnáct z nich vystoupilo na stupně vítězů a v top 10 aktuálního žebříčku pilotů je sedm různých týmů.

Piloti Jaguaru Nick Cassidy i Mitch Evans jsou odhodláni zajistit si titul a přinést Jaguaru TCS Racing slávu na domácí půdě.

„Do Londýna se vracíme silnější a soustředěnější. Celý rok jsme tvrdě pracovali a nyní je čas dokončit práci,“ sdělil Evans.

„Byla to náročná sezona a konkurence byla tvrdá. Do závěrečných závodů jdeme se vším všudy a já jsem odhodlán dát do toho všechno,“ dodal jeho týmový kolega Cassidy.

Londýnský okruh ExCeL je jedinečný svou kombinací vnitřních a venkovních částí. Trať začíná v hale s hladkým povrchem, který poskytuje vynikající přilnavost. Poté přechází do venkovní sekce, což představuje pro jezdce značnou výzvu.

Okruh, který se proti loňskému roku nezměnil, měří 2,08 km. Má celkem 20 zatáček a jeho součástí je i prostor pro aktivaci režimu Attack Mode umístěný v 16. zatáčce. Toto uspořádání přidává další varianty strategie. Šikany nabízejí možnosti předjíždění a změny převýšení udržují jezdce ve střehu.

Loni se na londýnském okruhu ExCeL odehrálo dramatické představení, v němž domácí hrdina Jake Dennis získal titul mistra světa. Dennis, reprezentující tým Andretti Formula E, zvítězil během sprintu na poslední tři kola poté, co se do boxů vrátil Safet Car. Dennis i tým Andretti získali svůj první titul.

Foto: FIA Formula E

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.