Prohlédněte si fotografie z víkendové dvojzváodu formule E v LOndýně, který se jel netradičně z části v hale a z části venku.
První závod vyhrál domácí pilot Jake Dennis. Pro pilota BMW to byl vytoužený premiérový triumf v elektrické formuli.
Ten druhým nedělní, ovšem vstoupí do dějin seriálu velkým skandálem. Lucas di Grassi v Audi využil výjezdu safety car k tomu, aby se dostal z osmé příčky do vedení. Jak toho dosáhl? Elektrický safety car jel rychlostí středně unavené želvy, takže i přes omezení rychlosti a fingovanou zastávku u svého týmu to Brazilec skrz boxy stihl dříve než zbytek závodního pole.
Zástupci Audi se dušovali, že jen využili skuliny v pravidlech. Ředitelství závodu bylo ale jiného názoru. Podle něj jezdec nezůstal v depu stát dostatečně dlouho a di Grassi dostal trest stop and go. Šéf jeho stáje Allan McNish se rozhodl pilota o penalizaci neinformovat a šel hned lobovat ke komisařům, aby svůj verdikt změnili.
K tomu nedošlo a lídr závodu dostal za neodpykání trestu časový trest. Takže i když Brazilec proťal cílovou čáru jako první, faktickým vítězem se stal Brit Alex Lynn v Mahindře.
Skandál pokračoval i po závodě. Di Grassi byl z výsledkové listiny úplně vyškytnut a tým Audi dostal pokutu ve výši 50 000 eur.
Sám Brazilec ale v taktickém manévru nevidí nic špatného. „Všechno, co jsme dnes udělali, bylo v souladu s pravidly. Mohli jsme to dokázat jen díky tomu, že safety car jel pomaleji, než jaký je limit v boxech. Jinak bych pozice ztratil,“ sdělil šampion formule E ze sezony 2016-17.
Foto: FIA Formula E a Audi
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.