Bez zkušenějšího parťáka, ale s konkurenceschopným autem. Galáš se podruhé vydává do chrámu rychlosti

Před Jáchymem Galášem je předposlední podnik letošní sezony TCR Europe. Hostit ho bude italská Monza. Díky konkurenceschopnějšímu vozu přijíždí český jezdec do „chrámu rychlosti“ v optimističtější náladě než loni. Bude se ovšem muset vypořádat s tím, že po svém boku tentokrát nebude mít zkušeného týmového kolegu Maťa Homolu.

Do Monzy se TCR Europe vydává jen dva týdny poté, co se zde uskutečnila Velká cena Itálie F1. Galáš do „chrámu rychlosti“, jak se okruhu přezdívá, přijíždí jako desátý muž průběžného pořadí. Na kontě má celkem 142 bodů a reálně stále může pomýšlet i na šestou pozici. Situace ve druhé polovině nejlepší desítky je totiž velmi vyrovnaná - šestého Viktora Davidovského a desátého Galáše dělí pouhých deset bodů. Český jezdec ale současně musí koukat i za záda. Zatímco jedenáctý Pepe Oriola na něj ztrácí jeden bod, dvanáctý John Filippi dva a třináctý Jack Young tři.

Před italským víkendem si Galáš věří: „Oproti loňsku je tu jeden zásadní rozdíl. Konečně totiž mám konkurenceschopné auto. Bude to tu hodně o maximální rychlosti. Do víkendu jdu pozitivně naladěn. Budou tu důležité brzdy a řekl bych, že na těch jsem dost silný, “ říká český jezdec, který pro letošní sezonu vyměnil model Hyundai i30 za novější Elantru.

Pro dosažení dobrého výsledku v závodech bude rovněž klíčové zajet rychlý čas v kvalifikaci a vybojovat tak co nejlepší pozici na startovním roštu. Po zkušenostech z loňského roku si je Galáš vědom, že se při kvalifikačním boji bude hodně taktizovat.

„V kvalifikaci sehraje zásadní roli výhoda větrného pytle. Bez ní se podle mě člověk nebude schopen dostat ani do druhé části. Loni si tu všichni hodně dávali pozor na to, aby nikoho netáhli a nedávali mu tak tuto výhodu. Uvidíme tedy, jak to s těmito psychologickými hrami bude nyní,“ vysvětluje vítěz letošního druhého závodu ve Spa-Francorchamps.

Loňský rok Galášovi v Monze mnoho štěstí nepřinesl. Po kvalifikaci sice jeho situace nevypadala špatně, neboť svůj Hyundai i30 kvalifikoval na 11. pozici, v prvním závodě ale kolidoval se španělským jezdcem Isidrem Callejasem. Do cíle tak nedojel. Za incident ho navíc komisaři potrestali ztrátou pěti míst na startu druhého závodu, což znamenalo, že začínal ze 16. pozice. Cílem projel jako sedmnáctý a žádné body si z Itálie neodvezl.

Bez Homoly po boku

Při letošních závodech v Monze se Galáš bude muset vypořádat mimo jiné i s faktem, že se podniku nezúčastní jeho zkušenější týmový kolega Maťo Homola. Právě od Slováka, který už v minulosti vyhrál také závod WTCR, čerpal Galáš v předchozích víkendech spoustu zkušeností. Nyní ale musí Homola na operaci kvůli přetrženém vazu v pravém zápěstí. S tímto zraněním bojoval už tři měsíce, původně chtěl ale se zákrokem počkat až na konec sezony. Lékaři mu ovšem nyní z preventivních důvodů zakázali závodit a Homola tak bude chybět nejen v Monze, ale také při posledním podniku v Barceloně. V Itálii za něj zaskočí Václav Janík.

„V každém závodě jsem těžil z Maťových zkušeností, ať už více nebo méně. Odjezdil toho daleko více než já. Navíc nám vždy pomáhal najít správné nastavení pro auto. To mi vždy hodně pomohlo. Teď tam nebude, takže to bude trochu těžší,“ popisuje Galáš, jaké dopady na něj bude Homolova absence mít.

V Monze bude TCR Europe doprovázet seriál International GT Open. Program závodního víkendu bude obvyklý. V pátek se uskuteční dvojice volných tréninků, první od 12:39 a druhý od 17:36. Sobotu zahájí od 9:30 kvalifikace, která rozhodne o pořadí na startu úvodní jízdy (13:40). Druhá jízda se uskuteční v neděli od 12:25 a nejrychlejší desítka z kvalifikace do ní odstartuje v obráceném pořadí.

Foto: TCR Europe

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.