Carrera Cup Middle East. GT Sports Technology se pustí do exotické výzvy

Porsche Carrera Cup Middle East. To je závodní program, který čeká přes zimu na stáj GT Sports Technology. Tým Karla Neffeho si zazávodí dokonce i při velkých cenách F1 v Kataru, Bahrajnu a Saúdské Arábii.

„S jedním vozem se zúčastníme nadcházejícího ročníku Porsche Carrera Cup Middle East,“ oznamuje Karel Neffe, jehož tým rozhodně nebere účinkování v seriálu na lehkou váhu. „Pořídili jsme úplně nové Porsche 992 Cup. To znamená, že nyní už máme čtyři tyto vozy. Čekají na nás exotické okruhy, na které by se Evropan za standardních okolností nedostal. Půjde pro nás o prémiovou a velmi zajímavou záležitost,“ dodává.

Závody Carrera Cup představují tradiční koncept, který funguje v řadě regionů. Porsche Carrera Cup Middle East je ovšem velmi mladým seriálem. Vždyť jeho premiérový ročník se uskutečnil teprve na přelomu loňského a letošního roku.

Jak již Neffe naznačil, kalendář nadcházející sezony zavede startovní pole do atraktivních destinací. Na programu bude šest závodních víkendů. Všechny z nich utvoří dvojice sprintových závodů. Pojede se v Bahrajnu (31. října – 2. listopadu), Kataru (29. listopadu – 1. prosince) Dubaji (18.-19. ledna), Abú Zabí (25.-26. ledna), poté znovu v Bahrajnu (11.-13. dubna) a následně přijde finále v Saúdské Arábii (18.-20. dubna).

Obě bahrajnská klání, katarský závodní víkend a saúdskoarabský podnik stojí za zmínku. Při úvodním podniku na přelomu října a listopadu doprovodí Porsche Carrera Cup Middle East mistrovství světa ve vytrvalostních závodech WEC. Při jarní bahrajnské návštěvě pojede dokonce v rámci doprovodného programu F1. To samé platí o závodech v katarském Lusailu v Džiddě.

„F1 je pro mě jedna z mála věcí, které jsem si na svém seznamu přání ještě neodškrtl. Při takovém víkendu jsem ještě v žádné roli neúčinkoval,“ těší se Neffe, který bude jakožto šéf týmu na všech podnicích přítomen. „Pokud jde o okruhy, znám pouze Dubaj a Abú Zabí. Na těch ostatních jsem ještě nebyl,“ prozrazuje.

Jelikož šampionát startuje již na konci tohoto měsíce, u GT Sports Technology v tuto chvíli vrcholí přípravy. Mimo jiné proto, že v Bahrajnu bude tým jezdit už týden před úvodním podnikem. Uskuteční se zde dvoudenní předsezonní testy.

„Během 14 dnů posíláme letecky do Bahrajnu veškeré vybavení včetně vozu. Auto budou servisovat členové našeho týmu, kteří také budou na závody létat. Nebude to tak, že by se o vůz staral někdo jiný,“ přibližuje Neffe účast v šampionátu z logistického pohledu.

Kdo bude stáj GT Sports Technology na Blízkém východě reprezentovat, zůstává prozatím otázkou. „Jméno jezdce v tuto chvíli ještě potvrdit nemůžeme. Fanoušci se ale vše dozvědí v pravý čas,“ říká Neffe. Současně dodává, že Porsche Carrera Cup Middle East je příležitostí pro více než jednoho jezdce. „V Bahrajnu a Dubaji se uskuteční předzávodní testy. Tam se svezou i naši další zákazníci. Vše je v jednání,“ podotýká.

Leden plný závodění

Už nyní je jasné, že se GT Sports Technology přes zimu rozhodně nebude nudit. To platí především o lednu. Během něj má blízkovýchodní Carrera Cup na programu hned dva podniky. Česká stáj navíc dost možná absolvuje hned tři závodní víkendy.

„Připravujeme se na čtyřiadvacetihodinovku v Dubaji. Aktuálně máme už tři závodníky, pořád ale sháníme ještě jednoho nebo dva. Vše je v jednání,“ odhaluje Neffe.

Účast při čtyřiadvacetihodinovce v Dubaji by pro GT Sports Technology znamenala tři závodní víkendy strávených na okruzích v řadě za sebou. Slavný vytrvalostní závod, který otevře sezonu 24H Series, se totiž koná o víkendu 10.-12. ledna. Závody Porsche Carrera Cup Middle East na něj navážou v dalších dvou týdnech.

Foto: GT Sports Technology

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.