Do Dubaje s novým autem. GT Sports Technology chce v Carrera Cup Middle East otočit stav šampionátu

Nové auto, ale stále stejné ambice. Tým GT Sports Technology zabojuje při třetím podniku Porsche Carrera Cup Midlde East v Dubaji o výhry v kategorii Masters. Jezdec Petr Brecka vstupuje do víkendu s cílem přiblížit se průběžnému prvnímu místu.

"Cíle jsou stejné jako vždy - celkově se chceme dostat do první desítky a v Masters chceme bojovat o vítězství," říká šéf stáje Karel Neffe, který opět očekává tvrdé boje. "Jezdí se tu hodně agresivně. V Dubaji také pojede více aut, mělo by jich být okolo dvaceti," prozrazuje.

Ročník 2024/2025 začal pro stáj GT Sports Technology slibně. Při závodech v Bahrajnu Petr Brecka nejprve zvítězil v kategorii Masters a poté si dojel pro druhé místo. Stříbrný výsedek mu přinesl také první katarský závod. Ten druhý ovšem nedokončil poté, co ho poslal do bariéry soupeř, který nezpozoroval, že na trať vyjíždí zpomalovací vůz a nepřizpůsobil tak svou rychlost. Kvůli tomuto výpadku se Brecka nachází celkově až na druhém místě, odkud ztrácí na Mika Mima 25 bodů. Absolutně je desátý.

Za incident ze druhého závodu v Lusailu tým nezaplatil pouze ztrátou bodů. Pořádně to totiž odneslo také auto. "Auto je odepsané a neopravitelné. Budeme muset stavět nové šasi," přiznává Neffe.

Tým tak v Dubaji nasadí jiný ze svých vozů Porsche 992 Cup. "Nasadíme jedno z našich aut, se kterým jsme závodili loni. Bude polepené úplně stejně jako v Bahrajnu a Kataru, takže vizuálně to půjde poznat jen těžko," říká Neffe, jehož tým se kvůli této změně pořádně zapotil. "Před Vánoci jsme auto museli celé zrepasovat. Bylo to všechno na poslední chvíli, protože hned na začátku roku jsme ho museli poslat do Dubaje. Ale zvládli jsme to," prozrazuje.

Okruh v Dubaji, který minulý víkend přivítal tradiční čtyřiadvacetihodinovku, měří 5 390 metrů a skládá se ze 16 zatáček. Nabízí jak rychlé pasáže, tak technické sekce. Petr Brecka zde sice bude závodit vůbec poprvé, bude se ale moci spolehnout na poznatky právě Karla Neffeho.

"V Dubaji to znám. Sice jsem tu nikdy nejel, ale na závodech už jsem tu byl několikrát. V minulosti jsem se jako závodní inženýr účastnil čtyřiadvacetihodinovek s týmem Mercedes-AMG Falcon. Musím ale říct, že to je docela těžká trať a bude to boj," říká Neffe, který varuje před pískem. "Je to okruh, který stojí uprostřed pouště. Jezdí se tu málo a vzhledem k tomu, že se tento víkend pojede jen pár jízd, nejspíš bude trať hodně zafoukaná a klouzat. Už jsem na to Petra připravoval. Budou s tím bojovat úplně všichni. Petr toho ale hodně najezdil na simulátoru a je připraven," dodává.

Z 25bodové ztráty Petra Brecky na Mika Mima v hodnocení Masters si Neffe těžkou hlavu nedělá. "Stačí jeden nedojetý závod a je po náskoku. Když Petr dokáže vyhrát všech zbývajících osm závodů, tak mu to bude stačit. Mike navíc jede už se druhým autem. Při tréninku v Bahrajnu měl totiž nehodu. Jezdí hodně agresivně a bývá nekonzistentní. I proto si myslím, že ještě neni nic rozhodnuto," myslí si Neffe.

Celý závodní víkend se odjede během soboty a neděle. V sobotu nejprve přijde na řadu volný trénink (11:00 hodin našeho času), poté první kvalifikace (14:00) a od 17:30 úvodní závod. Kvalifikace na druhý závod se uskuteční v neděli od 8:30, závod pak začne o tři hodiny později.

Foto: GT Sports Technology

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.