Další důležitý pódiový výsledek pro stáj GT Sports Technology v seriálu Porsche Carrera Cup Middle East. Petr Brecka dokončil sobotní závod v Abú Zabí na třetí pozici v kategorii Masters. Svou ztrátu na průběžné první místo snížil po víkendu o dva body. To vše navzdory agresivním soupeřům a technickým patáliím.
"Máme za sebou další náročný víkend. Ty jsou ale v Carrera Cupu Middle East standardní," uvedl po skončení čtvrtého podniku šéf stáje Karel Neffe. Jeho tým se musel na okruhu Yas Marina poprat s řadou nečekaných výzev. "Už v pátek nám při nácviku startů odešla spojka a v sobotním závodě po ráně na kolo i převodovka. Tu jsme pak měnili až do 1 hodiny ráno," dodává.
Kromě starostí si ale u GT Sports Technology užili také radost. Petr Brecka se o ní postaral v sobotním závodě, který dokončil na třetí pozici v kategorii Masters, čímž dosáhl už na své páté letošní pódium. Cesta k bronzovému úspěchu ale byla složitá - a to nejenom proto, že musel dojíždět s poškozenou převodovkou.
"Téměř všechna auta přijela do cíle omlácená. Sportovní komisaři řešili asi osm nebo devět porušení pravidel a vyšetřovali to až do večera. My schytali asi čtyři šrámy. Bylo to šílené. Jezdci do sebe šli dost tvrdě a třeba na startu si nedarovali ani centimetr. V prvních kolech to bylo opravdu šílené," popisuje Neffe, v jakém duchu se nesla sobotní jízda. Současně vyzdvihl Petra Brecku za to, jak si poradil s technickými problémy. "Dobojoval to dobře. Auto ale v závěru vydávalo šílené zvuky," dokresluje.
Podobně intenzivně se závodilo i v neděli, která Breckovi přinesla pátou pozici. "Zase přicházely útoky ze všech stran. V podstatě v každé zatáčce vám to tam někdo poslal a neustále jste se museli bránit. Zejména na konci dvou dlouhých rovinek (mezi zatáčkami 5 a 6, poté mezi zatáčkami 7 a 9 - pozn. red.) to na brzdách pokaždé někdo zkusil. Tam to několikrát zavánělo i bouračkou. Šampionát se blíží do finále, každý bod je důležitý a tak zkrátka přituhuje," uvědomuje si Neffe.
Po čtvrtém podniku ročníku 2024/2025 se Brecka k prvnímu místu přiblížil. V průběžném pořadí kategorie Masters sice zůstává třetí, jeho ztráta na první pozici se ale snížila z 25 bodů na 23. V tom mu pomohl mimo jiné fakt, že ačkoli obsadil ve víkendových závodech třetí, respektive páté místo, do šampionátu bral body za druhou a čtvrtou příčku. Ital Alessandro Giannone, který skončil v hodnocení Masters druhý a první, totiž startoval jako hostující jezdec bez nároku na body.
Stejných výsledků jako Giannone dosáhl o víkendu také japonský jezdec Bankcy - pouze s tím rozdílem, že pro vítězství si dojel v sobotu a druhou pozici zaznamenal v neděli. Tím navázal na dvojici triumfů z Abú Zabí a posunul se do čela šampionátu. Zde nyní vede o tři body před Mikem Mimem. Bulharský jezdec se v Abú Zabí trápil. Sobota mu přinesla pátou pozici, nedělní klání po kolizi dokonce až šestou.
"Na Mikovi je vidět, že trochu ubral. Uvědomuje si, že je někdy lepší přijít o pár bodů než vůbec nedojet. Začíná více myslet na šampionát. Naopak Bankcy se brutálně rozjel," analyzuje Karel Neffe největší konkurenty stáje GT Sports Technology.
Na seriál Porsche Carrera Cup Middle East nyní čeká téměř čtvrt roku dlouhá pauza. Závěrečné dva víkendy se totiž uskuteční až v dubnu, zato ale ve velkém stylu. V Bahrajnu (11.-13. dubna) i saúdskoarabské Džiddě (18.-20. dubna) totiž šampionát nastoupí jako součást doprovodného programu velkých cen F1.
V rámci celkového pořadí půjde Brecka do posledních dvou podniků jako 12. jezdec průběžné klasifikace. K tomu, aby se dostal do nejlepší desítky, mu ale chybí jenom šest bodů.
Vzhledem k tomu, že se blíží konec zimy, řeší se u GT Sports Technology nejen Porsche Carrera Cup Middle East, ale také také příprava na "standardní" sezonní období. "Plánujeme zimní testování ve Španělsku nebo Itálii na únor nebo březen. V březnu už bychom se určitě měli věnovat náročnému testovacímu programu," prozrazuje Neffe.
Tým má v plánu opět účast v seriálu Porsche Sprint Challenge Central Europe. Tam se loni dočkal dvou stříbrných úspěchů v rámci třídy Am. Ve sprintech na něj dosáhl Petr Brecka sám, ve vytrvalosti pak vybojoval druhé místo právě společně s Karlem Neffem.
"Měli bychom jet se dvěma nebo třemi auty," říká Neffe. Středoevropská Sprint Challenge ale pravděpodobně nebude jediným programem, který na tým v sezoně 2025 čeká. "Ve vzduchu visí také Sports Cup Deutschland nebo Porsche Sports Cup Suisse. Obdrželi jsme i poptávku ohledně servisu vozů pro Carrera Cup Italia. Zatím je ale vše ve fázi jednání, létají nabídky a poptávky," prozrazuje.
Letošní sezona ale nebude u GT Sports Technology pouze o vozech Porsche 992 GT3 Cup. V garážích stáje už se totiž nacházejí také dvě nová Porsche GT4RS CS. Tato auta čekají, až do nich usednou nadějní talenti. "Jednáme teď se dvěma mladými jezdci. Uvidíme, jak to dopadne. Je konec ledna a očekávám, že vše nyní nabere rychlý spád, vše se začne krystalizovat a v březnu budeme mít jasno. Ideální by pro nás bylo jet s oběma vozy v ESET Cupu," nastiňuje Karel Neffe.
Foto: Porsche Carrera Cup Middle East
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.