Dvě suverénní vítězství. Lépe se tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra po přestupu do GT2 European Series uvést nemohl. Dvojice Bronislav Formánek – Štefan Rosina ovládla oba nedělní závody metodou start-cíl, část startovního pole předjela o kolo. Ve druhém závodě na mokré trati na druhého nejrychlejšího získala téměř čtyřicetivteřinový náskok.
„Tímto výsledkem jsme jednoznačně potvrdili, kde je naše pozice. Porazili jsme jak AMG, tak Maserati i KTM. A dokázali jsme to ráno v těžkých podmínkách na osychající trati, i odpoledne na vodě, kde se výkonnostní rozdíly mezi auty stírají. Tam jsme byli absolutně dominantní,“ hodnotí Jiří Mičánek, manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra.
Výjimečný výsledek je podtržený dalšími okolnostmi. Pro tým to byla premiéra v novém seriálu, proti novým soupeřům, na nových pneumatikách. „Broněk poprvé seděl v autě ve specifikaci GT2 v pátek při volných trénincích. A přesto jsme dokázali auto extrémně rychle nastavit a připravit se. Ukazuje to, jak silný tým jsme. A všichni za to zaslouží velké díky – od mechaniků a podpůrný tým, přes inženýry až po jezdce,“ zdůrazňuje Jiří Mičánek.
First race ???? First WIN ????
— GT2 European Series powered by Pirelli (@GT2European) April 13, 2025
Well done to Mičánek Motorsport powered by Buggyra, who clinch the first victory of the 2025 GT2 European Series!
LIVE ???? https://t.co/ChOk7fq3rl#GT2Europe #GT2 #Pirelli pic.twitter.com/qgN6LAb4N1
Dominantní byli Formánek s Rosinou už v kvalifikaci, kde si zajistili místo v první řadě. Broněk Formánek získal pole position, Štefan Rosina mezi profesionály skončil druhý. I on ale nakonec startoval z prvního místa, konkurenční tým LP Racing totiž svoje Maserati do odpoledního závodu nenasadil po kolizi z ranního závodu.
Ten startoval na osychající trati, celé startovní pole ale vyjelo na suchých pneumatikách. „Nebyly to vůbec jednoduché podmínky a Broněk i Štefan je skvěle zvládli,“ chválí své svěřence Jiří Mičánek. „Jeli jsme se Štofim jako dva hadi. Prostě to na slizkém umíme,“ směje se Broněk Formánek. „Beru ten výsledek s pokorou, tak jak jsme se to naučili loni, když jsme jeli o titul v Lamborghini Super Trofeo. Ale odstartovali jsme šampionát tím nejlepším možným způsobem. Musím poděkovat Jirkovi i celému týmu – za skvěle připravené auto, práci inženýrů i mechaniků,“ dodal.
...Make that SECOND for Kraihamer!
— GT2 European Series powered by Pirelli (@GT2European) April 13, 2025
What a battle up front this is ????
LIVE ???? https://t.co/ChOk7fq3rl#GT2Europe #GT2 #Pirelli pic.twitter.com/oBYs8AwbOo
Úplnou spokojenost mu paradoxně zkazila právě dominance týmu. „Jsme ze Super Trofeo zvyklí na hodně soubojů, kontakty. Tady jsem si za celý víkend zazávodil dvě a půl zatáčky na začátku prvního závodu proti Maserati. Než to vzdalo,“ krčí rameny Formánek.
ROSINA TO THE LEAD ????
— GT2 European Series powered by Pirelli (@GT2European) April 13, 2025
...But Mato Homola was not giving up without a fight. Great racing between these two ????
LIVE ???? https://t.co/ChOk7fq3rl#GT2Europe #GT2 #Pirelli pic.twitter.com/XQLQsZ49vE
Druhý závod se jel na mokré trati, která v druhé polovině začínala osychat. Štefan Rosina se v úvodu snadno ubránil útokům soupeřů a vůz předával Broňkovi Formánkovi s více jak deseti vteřinami náskoku na druhý Mercedes-AMG pilotovaný Nilem Montserratem. I přes deset sekund navíc, které tým na pit lane musel strávit kvůli vítězství v prvním závodu, se Formánek vrátil do závodu na prvním místě a náskok dál navyšoval. V cíli měl Huracán týmu Jiřího Mičánka náskok na druhého těžko uvěřitelných 39 vteřin.
LIKE CLOCKWORK ????
— GT2 European Series powered by Pirelli (@GT2European) April 13, 2025
A debut double for Mičánek Motorsport powered by Buggyra at Circuit Paul Ricard ????????????????
LIVE ???? https://t.co/ChOk7fq3rl#GT2Europe #GT2 #Pirelli pic.twitter.com/HZhWjceoVC
Přesto i Štefan Rosina mluví po prvních závodech o pokoře. „Jsme spokojení, ale jsme pokorní. Tento víkend nám vyšel a doufám, že v dalších závodech budeme v té cestě, kterou jsme začali, pokračovat,“ říká slovenský pilot, který v obou závodech asi o dvacet vteřin deklasoval i svého krajana Maťa Homolu s KTM.
Po prvním podniku seriálu GT2 European Series tým Mičánek Motorsport suverénně vede průběžné pořadí. Druhý podnik seriálu se pojede za 5 týdnů na trati aktuálního kalendáře Formule 1 v nizozemském Zandvoortu. „Budeme se muset po dvou vítězstvích určitě vypořádat s větším BoP, bude to pro nás další velká výzva. Ale věřím, že to zvládneme stejně úspěšně jako vstup do nového šampionátu,“ uzavírá Jiří Mičánek.
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.