Ve čtvrtém podniku letošního ročníku ESET Cupu nasadí stáj GT2 Motorsport pouze jeden vůz. Dennisi Waszkovi se totiž po nehodě v Poznani stále nepodařilo opravit své Lamborghini Huracán a tým tak bude v chorvatském Grobniku reprezentovat pouze Libor Milota. Ten bude hájit vedení ve sprintu GT3. Před začátkem víkendu věří, že trať bude jeho Mercedesu sedět. Kromě soupeřů si ale bude muset dát pozor také na horko a vysoké teploty.
"Grobnik jsem měl rád už v době, kdy jsem ještě závodil na motorce. Tato trať mě baví. Navíc bych řekl, že to je okruh, na kterém nejsme s naším starším Mercedesem v nevýhodě vůči soupeřům. Je tomu tak díky zkušenostem z předchozích let a také díky charakteru trati. V nevýhodě býváme na rychlých okruzích, kde je potřeba vysoká maximální rychlost a kvalitní aerodynamika. Grobnik je ale technická trať, kterou mám rád. Věřím proto, že můžeme dosáhnout dobrých výsledků," je Milota optimistický.
Chorvatský okruh je mnohými závodníky považován za nebezpečný. Mimo jiné i proto ale Milotu přitahuje: "Čím více je trať nebezpečná, tím větší respekt k ní mám a tím více se mi líbí. Závodit na bezpečných okruzích je hezké, ale rychlá auta máme rádi všichni proto, že nám imponuje rychlost, síla a nebezpečí. Jsou tu malé únikové zóny, skály a spousta svodidel je otočena do protisměru. Je to sice nebezpečná trať, ale o to je lákavější. Věřím, že když se u toho přemýšlí, tak se to dá nějak zvládnout," dodává.
V Grobniku se budou muset všichni jezdci tradičně poprat mimo jiné i s vysokými teplotami: "Je tu velké horko. Jsem v dobré kondici, ale tady je to strašné," říká s úsměvem. "Je mi líto auta, které v těchto podmínkách dostává zabrat. Na jiných tratích fungují například brzdy fantasticky, tady by se ale mohly přehřívat," uvědomuje si.
Ve sprintových závodech třídy GT3 získal Milota během první poloviny sezony jedno vítězství a pět pódiových umístění ze šesti závodů. V průběžném pořadí díky tomu vede s náskokem deseti bodů před Gregorem Zsigem. Ve vytrvalostní klasifikaci této třídy mu patří čtvrté místo.
Na své poslední vystoupení v Grobniku má Milota velmi příjemné vzpomínky. Uskutečnilo se v roce 2020 a český závodník tehdy vyhrál, co se dalo. Nejlepší byl v obou sprintech GT3 i ve vytrvalostním závodě, během kterého se za volantem svého Mercedesu střídal se Sergejem Pavlovcem.
Dennis Waszek sice bude při sprintových závodech třídy GTC chybět, i přesto se ale o své celkové vedení nemusí strachovat. Momentálně totiž vede s náskokem 18,5 bodu před Petrem Breckou. Ve sprintových závodech se ovšem započítává pouze jeden nejlepší výsledek z víkendu a jelikož součástí startovního pole GTC bude méně než šest vozů, připíše si vítěz namísto plných 25 bodů pouze polovičních 12,5.
V barvách GT2 Motorsportu sice Waszka o víkendu v Grobniku neuvidíme, přesto si zde ale zazávodí. Spolu s Gregorem Zsigem tradičně nastoupí v hodinovém vytrvalostním závodě s vozem BMW M4 GT3. Ve vytrvalostním hodnocení tato dvojice vede s náskokem 11 bodů.
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.