Letošní sezona ESET Cupu pokračuje o víkendu na rakouském Red Bull Ringu. Stáj GT2 Motorsport do podniku vyšle dvě svá želízka. Zatímo s Mercedesem AMG GT3 pojede Libor Milota, do vozu Lamborghini Huracán třídy GTC usedne Dennis Waszek. Druhý jmenovaný věří, že na suchu může potrápit i vozy GT3 a zasáhnout do boje o celkové vítězství. Předpověď počasí mu ale dělá starosti.
Libor Milota ve sprintech i vytrvalosti s Mercedesem AMG GT3, Dennis Waszek za volantem Lamborghini Huracán v obou sprintových závodech. To je sestava stáje GT2 Motorsport pro druhý podnik letošního ročníku ESET Cupu. Ten se o víkendu uskuteční na rakouském Red Bull Ringu, kam se šampionát vrací po třech letech. V předchozích dvou sezonách se zde totiž nemohlo závodit kvůli koronavirové pandemii.
Milota odjížděl z úvodního podniku na Hungaroringu, který se uskutečnil v dubnu, se smíšenými pocity. V prvním sprintu sice dokázal vyhrát třídu GT3, při vytrvalostním závodě ale boural už cestou na startovní rošt na studených pneumatikách. Tato havárie ho poté vyřadila i ze druhého nedělního sprintu. Jelikož se ale do hodnocení ESET Cupu započítává pouze jeden nejlepší výsledek z celého víkendu, je Milota ve sprintové klasifikaci GT3 na děleném prvním místě spolu s Marcinem Jedlinskim. Na návrat do Rakouska se těší, i když nepočítá s tím, že mu soupeři darují úspěch lacino.
"Na tuto trať se těším, mám ji rád. Myslím si, že bude Mercedesu svědčit. Já i celý tým na Red Bull Ring přijíždíme s chutí a odhodláním pracovat. Máme spoustu věcí, které musíme vyladit. Čeká na nás hromada práce, ale bez práce nejsou koláče. Nechci si klást žádné vysoké cíle, ale chci samozřejmě odjíždět s co nejlepším výsledkem a pocitem. Je mi ale jasné, že to nebude jednoduché a určitě to nebude zadarmo," říká před začátkem víkendu.
Klíčem k úspěchu bude podle Miloty správné brzdění: "Na této trati je potřeba být dobrý brzdař. Musíte dobře trefit všechny klíčové body. Nikdy jsem se tu netrápil, takže věřím, že se mi to povede i tentokrát. Celkem si i věřím," dodává s nadějí.
Milotův týmový kolega Dennis Waszek dokázal na Hungaroringu vyhrát v rámci třídy GTC oba sprintové závody. Mezi vozy GT se mu ale dařilo i celkově - v obou jízdách skončil třetí. Již po Hungaroringu Waszek věřil, že by mohl na Red Bull Ringu vyzvat vozy GT3 v boji o vítězství, a to díky vysokému výkonu svého vozu Lamborghini Huracán. S Waszkovými slovy souhlasí i Milota, který vozy třídy GTC z bitvy o celkové prvenství rozhodně nevyřazuje.
"Lambo má velký výkon. Red Bull Ring je trať, kde se smazává aerodynamická výhoda vozů GT3 a také výhoda jejich rychlosti v zatáčkách. Naopak jde více o výkon motoru, a to je rozhodně parketa Lamborghini. Souhlasím s tím, že to budeme mít složité," uvědomuje si.
Waszkovi ale před víkendem dělá vrásky na čele předpověď počasí. Podle ní má totiž pršet, což by jeho šance mohlo zkomplikovat.
"Jsem optimistický jako vždy, ale když se koukám na předpověď počasí, tak to vypadá, že bude asi mokro a všechno bude jinak. Uvidíme. Byl jsem připraven na krásné počasí. Nechám se překvapit, jak bude Lambo fungovat. S mokrými závody nemám problém, mám je rád. GT3 ale mají o hodně lepší trakci a aerodynamiku než Lamborghini, takže by mohlo být těžké s nimi na mokru bojovat," přiznává.
Další výzvou navíc bude pro Waszka změna dodavatele pneumatik: "ESET Cup nám změnil pneumatiky. Lamborghini je stavěno na Pirelli, nyní jsou ale povinné gumy Michelin. Budeme tedy hledat nastavení a tak dále, takže to bude také zajímavé. Problémem je, že rozměry těchto pneumatik jsou jiné než u Pirelli, takže se auto musí kompletně přenastavit," vysvětluje.
Na Red Bull Ringu bude mít GT2 Motorsport na co navazovat. V roce 2019 zde totiž pro tým vybojovali celkem pět trofejí Libor Milota a Jáchym Galáš. Milota se svým Mercedesem bral třetí a druhé místo ve sprintech GT3, ke kterým přidal ještě bronz z vytrvalostního klání této kategorie. Jáchym Galáš, který ještě tehdy startoval s vozem Volkswagen Golf GTI, skončil druhý v úvodním závodě TCR Eastern Europe. Při vytrvalostním závodě pak vyhrál třídu D4-3500.
Úvodní foto: ESET Cup
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.