Roman Burget a vůz Porsche 997 GT3 se při Rallye Králíky prezentovali velmi slušným tempem, které málem stačilo na vítězství ve třídě A5. Naděje na zisk prvenství ale ukončily komplikace spojené s pneumatikami.
„Doplatili jsme na nezkušenost s novými pneumatikami Michelin,“ uvedl po skončení soutěže Burget, který je z účinkování v mistrovství republiky historiků zvyklý především na obutí Hankook. „Byla to bohužel drahá zkušenost. Je ale třeba se z ní poučit pro příště,“ dodává.
Do letošního ročníku Rallye Králíky mohli Burget a jeho navigátorka Kristýna Smrčková vstupovat s optimismem. Při úvodním podniku sezony, kterým byla v dubnu Slovácká rallye, totiž obsadili ve třídě A5 druhé místo. Králíky jim ale sebraly šanci na solidní umístění již na první rychlostní zkoušce. Na vině byl příliš vysoký tlak v pneumatikách.
„Auto bylo od začátku v podstatě neřiditelné. To platilo až do momentu, kdy jsme se zastavili o strom,“ popisuje Burget incident, kvůli kterému nabral více než 11minutovou ztrátu na vedoucího jezdce skupiny Víta Němce. Na závěrečném sedmém testu se pak přihlásily o slovo další problémy. „Udělali jsme defekt, takže ani tam jsme nemohli zajet optimální čas,“ říká jezdec stáje GT2 Motorsport, který tak nemohl ve třídě A5 skončit na lepší než páté pozici.
Když ale zrovna fungovalo vše, jak mělo, bylo Burgetovo počínání velmi přesvědčivé. Na všech ostatních pěti rychlostních zkouškách totiž zajel nejrychlejší čas ve třídě. Obzvlášť spokojen byl se svým výkonem na čtvrté „erzetě“.
„Byla dost dlouhá, ale především těžká. Přesto se nám podařilo zajet nejrychlejší čas mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a také jsme byli šestí v absolutním pořadí,“ pochvaloval si. Současně si uvědomuje, že nebýt dvou problematických rychlostních zkoušek, nejspíše by dosáhl na vítězství ve třídě. „Podle všeho by to vyšlo, ale to je jenom kdyby a na to se nehraje. Závody končí v cíli,“ nevymlouvá se.
Burget se musel poprat i s bolestí zad. Ta ho trápila již před víkendem. „Bolí mě ještě teď,“ přiznává. „Nemyslím si ale, že by to mělo nějaký dopad na výsledek,“ říká.
Na druhé místo z úvodního podniku nenavázal ani Vladimír Odehnal. Účastník třídy A4 sice držel po prvních dvou rychlostních zkouškách šestou příčku ve třídě A4, pak ale své Mitsubishi Lancer EVO IX odstavil. Důvody nebyly technické, ale zdravotní.
„Spolujezdci Lukáši Pořízkovi bylo od rána špatně. Měl asi nějakou virózu. Zkusili jsme to, ale brzy nám došlo, že to takto nepůjde. Proto jsme museli odstoupit,“ vysvětluje Odehnal předčasný konec.
Tyto okolnosti Odehnalovi zabránily ve zopakování úspěšného vystoupení z roku 2023. Tehdy dokázal v Králíkách vyhrát třídu A4.
Tým GT2 Motorsport reprezentoval ve třídě A4 také Tomáš Havlík s vozem Subaru Impreza 22B STI. Českému jezdci, který se vrátil do ČMPR po dvouleté přestávce, četl rozpis Tomáš Pořízek. Dvojice skončila ve třídě A4 čtvrtá.
Celkem se soutěže zúčastnilo 98 posádek. Namísto původně plánovaných necelých 91 ostrých kilometrů se jich ale odjelo jenom 73. Poslední rychlostní zkouška Raškov – Červená Voda totiž byla zrušena. Neukázněný řidič civilního vozu zde při ranním průjezdu způsobil nehodu a odpoledne celou situaci na místě vyšetřovala policie.
Na další podnik ČMPR nebudeme čekat dlouho. Uskuteční se již o víkendu 30.-31. května a bude jím Podorlická rallye.
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.