Milota se může stát šampionem, Waszek opravil Lamborghini. Na GT2 Motorsport čeká předposlední podnik ESET Cupu

Tým GT2 Motorsport vstupuje do předposledního podniku letošní sezony ESET Cupu na Slovakiaringu s mistrovskými vyhlídkami. Libor Milota bude mít totiž šanci definitivně si zajistit titul šampiona ve sprintovém hodnocení třídy GT3. Nastoupí i Dennis Waszek, který dal po nehodě v Poznani svůj Lamborghini Huracán konečně dohromady a bude tak hájit celkové vedení ve sprintu třídy GTC.

Ve sprintu GT3 činí Milotův náskok na čele průběžného pořadí 17 bodů. Pokud bude chtít oslavovat titul už po skončení slovenského víkendu, musí své celkové vedení navýšit na více než 25 bodů. Právě tento počet totiž bude při posledním podniku sezony na Masarykově okruhu v Brně k mání. Sice se tam pojedou dva závody a v každém z nich bude možné získat až 25 bodů, do celkového pořadí se ale vždy započítává pouze lepší výsledek z víkendu.

Myšlenkám na zisk titulu se zatím Milota snaží odolávat: „Nijak to neprožívám. Nechci nijak kalkulovat nebo být zbytečně nervózní z toho, že vedu šampionát. Stále ještě před námi jsou čtyři sprinty, ve kterých samozřejmě bude k dispozici hromada bodů a čeká tak na nás ještě spousta práce. Budu se snažit, aby se mi tyto myšlenky vkradly do hlavy až po posledním závodě sezony,“ nechce usínat na vavřínech.

Nejbližším pronásledovatelem Miloty v průběžném pořadí je Gregor Zsigo. Pro něj na Slovakiaringu půjde o domácí vystoupení. Milota si však nemyslí, že to bude nutně znamenat výhodu.

„Nejsem si jistý, že je domácí závod vždy výhodou. Jezdec totiž čelí většímu tlaku. Každopádně ale musím říct, že Gregor je na letošní sezonu fantasticky připraven. Ukazuje velký pokrok a podle mého názoru odvedl neskutečný kus práce. Má fantastické auto a celý jeho tým funguje skvěle. Tím pádem do toho jdu s pokorou a respektem,“ skládá jezdec vozu Mercedes AMG poklonu svému konkurentovi, který usedá do BMW M4.

Na Slovakiaringu už Milota v minulosti najezdil spoustu kilometrů. Dobře si tedy uvědomuje, že nejde o okruh, kde by bylo snadné uspět. Velkou výzvu zde pro závodníky představuje zejména nalezení správného nastavení.

„Slovakiaring v sobě má technickou i rychlou část. V podstatě tedy spojuje dva typy okruhů. Najdeme zde spoustu míst, kde se to dá pokazit. Je těžké najít dobré nastavení. Navíc si myslím, že zrovna na této trati neexistuje jen jedno dobré nastavení. Můžete buďto získávat v rychlé pasáži a ztrácet v té technické nebo naopak. Na tomto okruhu je otázkou, zda hledat kompromis nebo se zasoustředit jen na jednu z těchto dvou částí a v ní vynikat,“ odhaluje výzvy, které okruh v Orechové Potôni přináší.

Kromě sprintových závodů Milota na Slovakiaringu nastoupí i do hodinového vytrvalostního klání. Zde je jeho pozice o něco horší. Celkově mu totiž patří celková čtvrtá pozice. Rozhodně se ale nedá tvrdit, že by byl ze hry. Na vedoucí posádku ve složení Gregor Zsigo a Dennis Waszek totiž ztrácí pouze 13,5 bodu a při zbylých dvou závodních víkendech jich bude ve hře ještě 37,5. Za výhru je sice možné získat až 25 bodů, jelikož se ale ve slovenském vytrvalostním závodě objeví pouze čtyři vozy GT3, bude se udělovat jen polovičních 12,5 bodu.

Waszek zpátky v akci

Dennis Waszek ovšem na Slovensku nebude startovat pouze ve vytrvalostním závodě po boku Gregora Zsiga. Po delší době opět usedne i za volant vozu Lamborghini Huracán ve sprintových závodech. S ním si naposledy zazávodil v červnu na Red Bull Ringu. Poté ale přišla nehoda při volném tréninku v polské Poznani. Kvůli poškozením, které auto utrpělo, musel Waszek vynechat nejen polské závody, ale také červencové klání v chorvatském Grobniku.

„Auto se nám podařilo opravit, ještě ho ale nemáme odzkoušené. Otestujeme ho přímo na Slovakiaringu. Auto je ve stejném stavu jako v Polsku, akorát jsme ho opravili. Uvidíme tedy, jak bude fungovat,“ říká jezdec GT2 Motorsportu před začátkem víkendu.

Přestože byl Waszek nucen vynechat závody v Poznani i Grobniku, stále zůstává lídem sprintové klasifikace GTC. Zde jeho náskok činí 9,5 bodu před Petrem Breckou. V udržení celkového vedení mu pomohla výborná forma z úvodu sezony. Na Hungaroringu i Red Bull Ringu totiž dokázal ve třídě GTC vyhrát oba sprinty.

Foto: ESET Cup/Petr Frýba

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.