Karel Hanika a jeho parťáci Niccoló Canepa s Marvinem Fritzem dlouho směřovali za ziskem pódiového umístění při osmihodinovce v Suzuce. Zhruba hodinu před koncem ovšem došlo ke kolizi, po které skončil Fritz na zemi. Nakonec trojice dojela na sedmé příčce. Ztráta umístění na stupních vítězů Haniku v cíli pochopitelně velmi mrzela. Současně byl ale spokojen s tím, jak si tým počínal v konkurenci továrních týmů Hondy nebo Kawasaki.
"Samozřejmě nás to mrzí. Marvin hodinu před koncem havaroval. Motorka byla potom hodně poničená a já už to jenom dojížděl. Sedmé místo je fajn, ale chtěli jsme bednu. Hodně to bolí, ale takové jsou závody. Snad se nám bude dařit příště," uvedl skleslý Hanika v cíli.
Ke stupňům vítězům přitom byla jeho stáj YART Yamaha velmi blízko. Do závodu se posádka kvalifikovala jako druhá (nejrychlejší čas týmu zajel v rozhodujícím rozstřelu právě Hanika). V úvodu se sice znovu objevil problém se startováním a Niccoló Canepa se propadl až na 25. příčku, poté se ale Italovi dařilo stoupat nahoru a v době, kdy předával motocykl Marvinu Fritzovi, už byl třetí. Později se tým dokonce začal přetahovat o druhou příčku s továrním týmem Kawasaki ve složení Jonathan Rea, Alex Lowes a Leon Haslam.
Později ale YART Yamaha nabrala na "zelené" ztrátu kvůli problémům se zadní pneumatikou při zastávce v boxech a vše vyvrcholilo zhruba hodinu před koncem, kdy Fritz kolidoval jedním ze soupeřů, kterého předjížděl o kolo zpět. Tým sice zvládl stroj opravit a vrátil se do závodu, za tento incident ho ale postihla penalizace průjezdu boxy. Nakonec obsadil sedmou pozici.
Hard work from the YART team, the #7 is now back on track ????????#Suzuka8hours #FIMEWC pic.twitter.com/7Nra4mBgZY
— FIM EWC (@FIM_EWC) August 7, 2022
"Sedm hodin jsme bojovali o druhé místo s tovární Kawasaki. To byl super pocit a ukazuje to, že jsme asi docela rychlí. Máme sice kvalitní materiál, ale ne takový jako Honda nebo Kawasaki. Třetí místo by tedy pro nás bylo něco jako vítězství. Jsem moc rád alespoň za to, že jsme ukázali, jak jsme silní," dodává Hanika.
Brněnský závodník měl radost také ze skutečnosti, že se mu v kvalifikaci podařilo vytvořit rekord Yamahy v historii tohoto podniku: "Je to hodně dobrý pocit. Z předchozích pěti ročnícků Yamaha čtyři vyhrála, a to s hodně velkými jmény (za Yamahu startovali Michael van der Mark, Alex Lowes, Bradley Smith nebo Pol Espargaró - pozn. red.). Jsem tedy rád alespoň i za tento malý výsledek."
Před zajetím rekordu v rozhodujícím sobotním rozstřelu se ovšem musel Hanika hodně stresovat. Vystoupení v prvních dvou pátečních částí kvalifikace mu totiž zkomplikovala skutečnost, že začalo pršet, když vyjel na dráhu na suchých pneumatikách. V první části dokonce upadl po kontaktu se soupeřem a dokonce mu hrozilo, že se nekvalifikuje. Nakonec to ale s časem 2:20,643 zvládl.
Letos už na Haniku a jeho kolegy čeká jen jeden závod vytrvalostního MS. Uskuteční se o víkendu 17.-18. září. Bude jím čtyřiadvacetihodinový Bol d´Or na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet. A YART Yamaha do něj půjde se šancí na titul. Momentálně jí totiž patří v průběžném pořadí třetí příčka se ztrátou 34 bodů na vedoucí tým.
Hanika, Canepa a Fritz letos zatím získali jen jedno pódiové umístění. Při 24 hodinách Le Mans skončili druzí. Čtyřiadvacetihodinovka ve Spa-Francorchamps pro ně skončila předčasně kvůli potížím s motorem.
Podnikem Bol d´Or sice skončí letošní sezona EWC, pro Haniku by ale nemuselo jít o poslední závod v tomto roce. Před časem se totiž v exkluzivním rozhovoru pro náš server nechal slyšet, že by se mohl objevit v některém ze zbývajících podniků MS superbiků. Ve hře by podle něj mohlo být francouzské Magny-Cours (10.-11. září), španělská Barcelona (24.-25. září) nebo portugalské Algarve (8.-9. října).
Foto: YART Yamaha
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.