Šance rozhodnout. Rieger může z Lausitzringu odjet s jistotou titulu

Honza Rieger vstupuje do předposledního podniku letošního ročníku Zeknova Carbonia Cupu s „mečbolem“. Český jezdec přijíždí na Lausitzring s náskokem 43 bodů a má velmi slušnou šanci zajistit si titul ve třídě D4.

„Budeme doufat, že nám to vyjde,“ přeje si Rieger před německým víkendem. Český závodník ovšem ani v nejmenším nepodceňuje svou konkurenci. „Stojí proti nám silné startovní pole. Nastoupí například Niklas Meisenhazl s vozem F3,“ podotýká.

V letošním ročníku Zeknova Carbonia Cupu poznal Rieger porážku pouze jednou – v červnu dojel na třetí pozici na Masarykově okruhu v Brně. Dubnový závod v Mostě, květnová dvojice jízd na Slovakia Ringu, červencový podnik v Mostě i srpnový Pannonia Ring pro něj skončily vždy triumfem.

Díky pětici výher vede Rieger v průběžném pořadí třídy D4 s náskokem 43 bodů před Romanem Roubíčkem. Pokud bude po skončení sobotního závodu Riegerův náskok více než třiadvacetibodový, odjede s jistotou titulu. Jeho šancím nahrává i fakt, že Roubíček bude na Lausitzringu chybět.

Do hry ovšem může výrazně promluvit počasí. „Předpoveď počasí hlásí deště. Zpočátku to vypadalo daleko hůře a hrozily dokonce záplavy. Nyní se ale zdá, že se situace trochu uklidnila. Snad se všechny závody odjedou,“ doufá Rieger.

Pilot startující s monopostem formule Renault by přitom mokrou trať uvítal. „Lausitzring je sice v tomto směru trochu nebezpečný, protože je strašně hrbolatý a zdi jsou tu velmi blízko, přesto budu doufat, že pojedeme na vodě. Takové podmínky jsou pro nás totiž jedinou šancí, jak udržet krok s vozem F3,“ vysvětluje.

Rieger nejede na Lausitzringu pouze s nadějí na zajištění titulu ve třídě D4. Naskýtá se mu totiž rovněž šance převzít vedení v absolutní klasifikaci skupiny D pro formulové monoposty. Za Simonem Schranzem sice zaostává o 10 bodů, pilot startující v monopostu F4 ale bude na Lausitzringu chybět. Titul v absolutní klasifikaci získal Rieger v minulosti už šestkrát, pokaždé s vozem Gloria C8F.

Skupina D bude na Lausitzringu závodit v sobotu od 17:30 hodin. Závod potrvá 20 minut. Předcházet mu budou tři volné tréninky (10:00, 11:20 a 12:40) a kvalifikace (15:30).

Foto: Rieger Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.