Druhý rok ve světě. ISR pokračuje v International GT Open se Salaquardou a Milotou

Opět International GT Open, opět posádka ve složení Filip Salaquarda a Libor Miota. Program stáje ISR na sezonu 2025 bude kopírovat ten loňský. Pražský tým jde do nového ročníku s cílem pravidelně bojovat o stupně vítězů ve třídě Pro-Am.

"Těšíme se na novou sezonu. Během zimní přestávky jsme se pečlivě připravovali nejenom v autě, ale také na simulátoru a v posilovně," říká Libor Milota, který se znovu bude s Filipem Salaquardou střídat za volantem Audi R8 LMS Evo II.

Do International GT Open vstoupila stáj ISR loni. Tým už ale tehdy měl s prestižními závody třídy GT3 zkušenosti díky předchozím účinkováním v seriálech jako Blancpain GT Series nebo ADAC GT Masters, stejně tak Filip Salaquarda. Libor Milota loni naopak závodil na světové scéně jako stálý účastník vůbec poprvé. Úplným nováčkem ale v této sérii přesto nebyl. V roce 2023 totiž nastoupil na Hungaroringu s Mercedesem pod hlavičkou stáje Mirage Motorsport. Zkušenosti měl s tímto seriálem i Salaquarda, který se již v roce 2013 zúčastnil dvou podniků s Ferrari 458 Italia týmu AF Corse.

Premiérový společný rok loni začal pro českou dvojici smolně. Salaquarda s Milotou sice od úvodního podniku ukazovali záblesky rychlosti, časté incidenty a jiné smolné okamžiky ovšem zapříčinily, že ani po šesti podnicích neměla posádka na kontě jediný bod. Při závěrečných dvou závodních víkendech ale nastal obrat. Při prvním závodě v Barceloně totiž Salaquarda s Milotou zazářili třetím místem v rámci třídy Pro-Am. Po pódiovém úspěchu následovala dvě sedmá místa ve druhé barcelonské jízdě a poté také v téměř tříhodinové vytrvalosti v Monze na mokru. Celkově dvojice obsadila 19. příčku.

Právě na barcelonské pódium by letos chtěli čeští závodníci navázat. "Jsem přesvědčen o tom, že ve srovnání s rokem 2024 budeme silnější. Naším cílem je umisťovat se v rámci třídy Pro-Am na stupních vítězů," prozrazuje Milota ohledně týmových ambicí.

Kalendář na rok 2025 kopíruje osmičku okruhů z loňska. Začne se v portugalském Algarve (26.-27. dubna) a následovat budou podniky ve Spa-Francorchamps (17.-18. května), na Hockenheimringu (7.-8. června), Hungaroringu (5.-6. července), v Le Castellet (19.-20. července), na Red Bull Ringu (6.-7. září), v Barceloně (20.-21. září) a Monze (18.-19. řína).

Součástí šesti z osmi podniků budou dva víkendové závody. Ten první se vždy pojede na 70 minut, přičemž druhé víkendové jízdy budou vypsány na hodinu. Při podnicích ve Spa-Francorchamps a Monze přijde stejně jako loni ke slovu formát GT Open 500. V tomto režimu se pojede jenom jeden dlouhý vytrvalostní závod, při kterém ovšem bude ve hře dvojnásobný počet bodů. Přesná délka těchto dvou vytrvalostních klání prozatím nebyla potvrzena. Ve Spa-Francorchamps se loni jelo na 2 hodiny a 40 minut, v Monze pak činila délka závodu 2 hodiny a 55 minut.

Stáj ISR je čtvrtým týmem, který se zavázal k účasti v letošní sezoně International GT Open. Před českou ekipou již potvrdila své účinkování v celé sezoně britská stáj Greystone GT s Jamesem Kellym a Deanem MacDonaldem ve voze McLaren 720S GT3 Evo. Do podniků v Portimau, na Hockenheimringu, Red Bull Ringu a v Monze nastoupí také dánské bratrské duo Roland a Kristian Poulsenovi s BMW M4 GT3. Objeví se i další britský tým Elite Motorsport s Ferrari 296 GT3. Ten prozatím neoznámil jména jezdců.

V loňském roce patřilo International GT Open k nejlépe obsazeným světovým šampionátům v rámci třídy GT3. Startovní pole přesahovalo v každém z podniků 30 vozů, přičemž nejpočetněji obsazenou třídou byla právě Pro-Am. Zde Filip Salaquarda a Libor Milota pravidelně čelili konkurenci pohybující se kolem 20 aut. Při posledním podniku v Monze patřil mezi jejich soupeře mimo jiné dvojnásobný vicemistr světa F1 Rubens Barrichello. Populárního Brazilce dokázala česká dvojice porazit. Barrichello totiž se svým parťákem Giuseppem Ciprianim obsadil ve třídě Pro-Am osmé místo.

Předsezonní testy International GT Open jsou na programu v Barceloně. Pojede se od 25. do 26. března.

Foto: International GT Open

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.