Zrádná a úzká trať, obzvlášť na mokru. Tak Jakub Knoll hodnotí svoji první zkušenost s legendární Imolou. O víkendu na italském okruhu odstartuje do prvního podniku GT4 European Series.
Knoll do GT4 European Series odstartuje v barvách zkušeného španělského týmu NM Racing po boku v posádce s mladým španělským jezdcem Filipem Vavou-Atanackovičem. Za volantem Mercedesu AMG GT4 je čekají dva hodinové závody série, která má šest podniků.
Jezdci na okruhu ve středu testovali, jezdilo se ale na mokru. „Pro mě to hlavně bylo poznávání okruhu, na Imole jedu poprvé. Znám ji jen ze simulátoru nebo záznamů a musím říct, že mě překvapilo, jak je těžká a zrádná,“ popisuje Knoll první dojmy z italské legendy, která se v roce 2020 po čtrnáctileté pauze vrátila do kalendáře F1.
Deštivý testovací den ale možná využije. Počasí by v Itálii mělo být jako na houpačce a dá se čekat, že se pojede na mokru, suchu i v přechodných podmínkách. „Předpověď je hodně nejistá, takže nám ten testovací den možná nakonec pomůže,“ nastínil jedenatřicetiletý závodník, který se ke stálému angažmá vrací po roční pauze, kdy si mimo jiné vyzkoušel právě třídu GT4.
Na těžký závodní víkend ukazuje i startovní listina. Na ní je totiž téměř padesát aut. „Náročné to bude hlavně v kvalifikaci, kdy bude těžké udělat si kvůli trafficu prostor pro zajetí ideálního kola,“ předpovídá Jakub Knoll.
S týmovým parťákem Vavou-Atanackovičem budou startovat ve smíšené kategorii Pro-AM. V ní má tým NM Racing ambice na nejvyšší pozice. Knoll by pak rád bojoval o dobrá umístění i v celkovém hodnocení šampionátu.
První podnik seriálu GT4 European Series se v Imole jede souběžně s dalšími třemi prestižními podniky „gétéček“ – Fanatec GT World Challenge, GT2 European Series a Lamborghini Super Trofeo Europe.
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.