Vyhlídky na bouřlivý víkend: S Porsche Sports Cup Deutschland může zamíchat počasí

Předpověď počasí. To je věc, kterou před startem druhého podniku Porsche Sports Cup Deutschland sledují závodníci včetně českého pilota Josefa Šmardy nejvíc. S víkendovými závody na Red Bull Ringu i celým šampionátem mohou zamíchat silné bouřky.

Česko-kanadský závodník Josef Šmarda bude v Rakousku hájit nejtěsnější možné vedení v šampionátu ve třídě Drivers Competition Pro před krajanem Tomášem Urbanem. A nevyzpytatelná předpověď je nyní to, co pilota týmu Mičánek Motorsport nejvíc znepokojuje. „Psychicky i fyzicky jsem připravený, ale při silném dešti je Red Bull Ring hodně nevyzpytatelný,“ říká Šmarda s tím, že kromě jezdeckých kvalit bude potřeba i dobrá taktika a odhad.

V kategorii Drivers Competition Pro, kde sedmašedesátiletý Čechokanaďan startuje, jde totiž o pravidelnost. A právě déšť, který se může spustit v průběhu rozjížďky, může se závodem, kde jde o jednotky vteřin, extrémně zamíchat. „Pokud budeme vědět, že to hrozí, znamená to jezdit i na suchu už od začátku čas, který budeme schopní držet na mokru,“ vysvětluje Šmarda. Trať ležící na úpatí alpských kopců je zároveň za deště nevyzpytatelná kvůli vodě, která po ní stéká. A na dráze sevřené mezi kopci bývá problém i s výpadky signálu GPS, který je při jízdě, jejíž pravidelnost se měří na jednotky tisícin vteřiny, zásadní.“

Otazníkem pak budou i soupeři – v rozjížďkách totiž jezdí bez ambicí na celkové pořadí i hobby jezdci. A ti mohou v těžkých podmínkách zpomalit natolik, že jezdci bojující o tisíciny budou mít problém udržet na plné trati konstantní časy.

Novinkou je i nedělní změna v časovém harmonogramu. Druhá závodní rozjížďka tak těsně navazuje na kvalifikaci. Během krátké přestávky nemají týmy možnost jakkoliv zasahovat do nastavení auta. Bude tedy platit, že s nastavením a pneumatikami pro kvalifikaci odjede pilot i závodní rozjížďku. „Je to od pořadatelů krok k tomu, aby zvedli náročnost naší třídy a navýšili její prestiž. Z tohoto pohledu to hodnotím kladně, ale bude to další výzva, se kterou se musíme vypořádat,“ říká Šmarda.

Šmarda je po prvním podniku na Nürburgringu průběžně první. S Urbanem mají stejně bodů, vedení ale Šmardovi zajistily výrazně lepší časy na jedno kolo ve srovnání se soupeřem. Cílem jezdce bude ve vedení zůstat a případně vedení i navýšit. „Cílem bude jet maximálně konstantně i za cenu toho, že pojedeme pomaleji, tak jako to dělají konkurenti. Já to nepovažuji za úplně sportovní, ale v takto obtížných podmínkách bude platit, že účel světí prostředky,“ uzavírá Šmarda.

Foto: Gruppe C

 

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.