Po složité kvalifikaci alespoň body. Knoll zakončil sezonu dvěma desátými místy ve třídě

Nevydařená kvalifikace sice zkomplikovala Jakubu Knollovi a Filipu Vavovi-Atanackovičovi situaci, i přesto si ale česko-španělská dvojice odvezla z posledního podniku letošní sezony GT4 European Series v Barceloně dva body. Ve třídě Pro-Am totiž získala dvě desátá místa.

Že nepůjde ve Španělsku pro posádku stáje NM Racing o jednoduchý víkend, naznačila již kvalifikace. Zatímco Vava-Atanackovič si pro start prvního závodu vyjel pouze 34. příčku, Knoll zajel ve své kvalifikaci 31. čas. Díky penalizacím ale nakonec mohl v neděli začínat jako dvacátý devátý.

"Kvalifikace se nám nepovedla a od toho se pak celý víkend tak nějak odvíjel. Dá se říct, že právě kvalifikačními výsledky jsme si víkend zkomplikovali nejvíce. Docela mě překvapilo, jak těsné to v kvalifikaci bylo. Tato trať totiž není moc jednoduchá, takže jsem nečekal, že rozestupy budou tak malé. Nakonec ale byly," říká Knoll.

Sobotní závod sice pro dvojici začínal až ze 34. pozice, velmi brzy ale byla její situace o poznání lepší. Vava-Atanackovič totiž velmi dobře odstartoval a již v úvodních kolech bušil na brány nejlepší dvacítky. V její blízkosti se po vystřídání zvládal držet i Knoll. Nakonec posádka projela cílem na 25. pozici celkově a na 11. místě ve třídě Pro-Am. Později ale ještě přišly ke slovu penalizace a zatímco v absolutní klasifikaci se Knoll s Vavou-Atanackovičem posunuli na 22. pozici, v Pro-Am povyskočili na desáté místo a získali tak jeden bod.

Ke spokojenosti ale bylo v táboře týmu daleko: "Nebylo to nic moc. Vždy máme cíl být alespoň v první dvacítce a atakovat první patnáctku a třeba také desítku. Ani já jsem ale určitě nepodal úplně nejlepší výkon a tím pádem jsem tomu moc nepomohl. Získali jsme však alespoň jeden bod v Pro-Am, takže se nedá říct, že by naše snaha vyšla úplně na zmar," hodnotil český jezdec úvodní jízdu.

Nedělní kroužení

Bod za desáté místo v Pro-Am získali Knoll s Vavou-Atanackovičem i v neděli. Celkově původně obsadili 22. pozici, opět ale těžili z penalizací a díky nim povyskočili na 21. příčku. Kvůli řadě nehod ale nedostali šanci pořádně se ukázat.

"Pro mě osobně to byl velmi krátký závod. Od první poloviny úvodního kola až do konce mého úseku byl totiž na dráze zpomalovací vůz. Poté se dlouho odklízely vozy, až nakonec byla v polovině závodu vyvěšena červená vlajka. Čas se ale nezastavoval a po restartu už tak zbývalo jenom 15 minut," popisuje Knoll, jak si v neděli (ne)zazávodil.

Během přerušení závodu došlo mimo jiné i ke střídání jezdců ve všech posádkách. Ani Knollův parťák Vava-Atanackovič si ovšem nemohl užít mnoho akce. I během posledních 15 minut se totiž na dráze ukázal zpomalovací vůz.

Ze své první kompletní sezony v GT4 European Series si Knoll odnesl celkové 15. místo ve třídě Pro-Am. Spolu s Vavou-Atanackovičem nasbírali 28 bodů. Nejlépe dvojice dosáhla v Pro-Am na čtvrtou příčku. Tu obsadila při druhém závodě na Hockenheimringu. V celkovém pořadí vybojvali nejlépe osmé místo. Na něm skončili při sobotním klání v italském Misanu.

Foto: NM Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.