Knoll ve Spa doprovodí legendární čtyřiadvacetihodinovku. Chce zopakovat Misano

Zajet podobné výsledky jako při předchozím podniku v Misanu nebo ještě lépe. Takové jsou cíle Jakuba Knolla a jeho parťáka Filipa Vavy-Atanackoviče pro nadcházející dva závody GT4 European Series. Ty se uskuteční v belgickém Spa-Francorchamps jako součást doprovodného programu slavného čtyřiadvacetihodinového závodu.

"V rámci tohoto víkendu jedu už počtvrté. Dříve jsem tu nastupoval do závodů Lamborghini Super Trofeo, tentokrát je to GT4. Závody jako tento jsou výjimečné. Je tu spousta fanoušků. Celý tento podnik je větší než obvyklý gétéčkový závodní víkend," říká Knoll, kterého by do budoucna lákalo vyzkoušet i samotný čtyřiadvacetihodinový závod.

"Určitě by to bylo super. Zároveň si ale myslím, že se tento závod poslední dobou stále více profesionalizuje. Možnost se ho zúčastnit tak podle mě byla před pár lety jednodušší," dodává.

Do Spa-Francorchamps přijíždějí Knoll a jeho týmový kolega Vava-Atanackovič poté, co zažili v Misanu svůj nejlepší letošní víkend. V prvním závodě víkendu totiž mohli díky výjezdu zpomalovacího vozu vystřídat v podstatě zadarmo. Mimo jiné i díky tomu obsadili osmé místo jak celkově, tak ve třídě Pro-Am. Body z toho byly i ve druhé jízdě, která pro česko-španělskou dvojici skončila 15. příčkou celkově a sedmou v Pro-Am. Na tyto výkony by chtěl tandem NM Racingu navázat i nyní.

"Výsledky z Misana jsou pro nás povzbuzením. Sice jsme měli i trochu štěstí, ale přesto doufám, že tentokrát dokážeme zajet přinejmenším podobné výsledky," říká Knoll o svých cílech.

Vystoupení v Belgii přitom nezačalo pro českého jezdce nejlépe. V úterý, kde se konal testovací den, měl totiž Vava-Atanackovič drobnou kolizi. Knoll kvůli tomu mohl strávit za volantem jen omezené množství času, nedělá si z toho však těžkou hlavu.

"Odjel jsem asi jen dvě jízdy. Trať ale znám a navíc nás ještě čekají volné tréninky. Podle mě to tedy není nic, co by mělo můj výkon ovlivnit," zůstává v klidu.

Současně se Knoll těší na to, že při kvalifikacích tentokrát nebude zas tak velký problém s hustým provozem na trati. A to i přesto, že se podniku zúčastní 55 posádek, což je letošní rekord.

"Myslím si, že to tady bude o trochu lepší než v Imole nebo v Misanu. Máme tady sice nějaké hostující závodníky a pojede tak 55 aut, i přesto ale očekávám, že to bude lepší. Spa-Francorchamps je totiž dlouhá trať a je zde dostatek prostoru," vysvětluje.

Vzhledem k tomu, že GT4 European Series ve Spa doprovází dvacetičtyřhodinový závod, bude harmonogram víkendu o něco méně obvyklý. Nejprve na jezdce čeká ve čtvrtek dvojice volných tréninků. V pátek už začne o něco jít. Nejprve přijdou na řadu kvalifikace pro oba závody. Ve 20:10 hodin místního času odstartuje první závod, který by se ale měl odjet ještě před setměním. Závěrečná druhá jízda je v plánu v sobotu od 10:10.

Foto: NM Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.