Sedminásobný šampion opět v Maranellu. Hamilton se poprvé svezl s Ferrari, hned si zamiloval italské fanoušky

Lewis Hamilton poprvé v monopostu Ferrari. Přesně toho jsme byli svědky ve středu 22. ledna na testovací dráze italské stáje ve Fioranu. Sedminásobnému mistrovi světa sice první svezení zkomplikovalo počasí, dobrou náladu mu to ale nezkazilo.

"Měl jsem ve své kariéře štěstí a častokrát zažil něco poprvé. První test, první závod, první pódium, první vítězství nebo první titul. Nebyl jsem si jistý, kolikrát mě ještě čeká něco nového. Ale když jsem dnes ráno jel poprvé za Scuderii Ferrari, byl to jeden z nejlepších pocitů, které jsem v životě zažil," neskrýval Hamilton nadšení. "Když jsem nastartoval a vyjel z garáže, měl jsem na tváři obrovský úsměv. Připomnělo mi to den, kdy jsem monopost F1 testoval poprvé," dodává.

Svezení 40letého pilota se odehrálo v rámci filmovacího dne. Brit usedl do monopostu z roku 2023, který nese označení SF-23. Během dopoledne odjel zhruba 30 kol a pro odpolední jízdy předal vůz svému týmovému kolegovi Charlesi Leclercovi.

Na téměř 3 kilometry dlouhou trať se vydal po 9 hodině ranní za nepříliš příznivého počasí. Panovaly chladné teploty a mlha. Trať byla navíc mokrá a Britova první kola se tak uskutečnila s mokrými pneumatikami. Později sice přezul na tvrdou sadu suchých gum, pak se ale déšť do Fiorana vrátil. Hamiltonovo svezení se obešlo bez vážnějších problémů, na kluzké a chladné trati pouze předvedl pár probrzdění. Došlo také na nácvik startů.

Ačkoli nebyl test otevřen pro média ani pro veřejnost, již před svítáním se u okruhu začali shromažďovat fanoušci, kteří si přáli vidět na vlastní oči novou hvězdu svého oblíbeného týmu. Někteří se pokoušeli vylézt na ochranný plot, jiní si zase přinesli skládací schůdky. Po skončení testu přišel Hamilton všechny přítomné příznivce pozdravit.

"Věděl jsem, jak zapálená umí rodina Ferrari být, ať už členové týmu nebo tifosi (přezdívka italských fanoušků - pozn. red.). Ale zažít to na vlastní kůži jako jezdec Ferrari, to je něco ohromujícího," udělali na něj příznivci Ferrari dojem. "Ta vášeň jim koluje v žilách a vás to nabíjí energií, tomu se neubráníte. Jsem moc vděčný za tu lásku, kterou jsem tento týden od každého v Maranellu cítil. Máme před sebou spoustu práce, ale nemůžu se dočkat, až začneme," těší se na novou výzvu.

Přípravy na Hamiltonův první test začaly už v pondělí. Nejprve se Brit setkal se šéfem stáje Frédericem Vasseurem, prezidentem Ferrari Johnem Elkannem a výkonným ředitelem značky Benedettem Vignou. Společně navštívili továrnu v Maranellu nebo rezidenci Enza Ferrariho ve Fioranu. Došlo i na přípravu sedačky nebo na testování na simulátoru.

Předsezonní přípravy Hamiltona a Ferrari tímto pochopitelně jen začínají. Již za týden by se měli oba piloti stáje ukázal se staršími vozy v Barceloně. K představení nového monopostu dojde 19. února. S ním by měl Hamilton absolvovat krátký shakedown ještě před předsezonními testy, které se odehrají od 26. do 28. února.

Do Ferrari Hamilton přechází po 12 sezonách strávených u Mercedesu. S ním utvořil nejúspěšnější partnerství v dějinách F1. V barvách německého týmu dosáhl na šest titulů (2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020), čímž navázal na prvenství z roku 2008 s McLarenem. V barvách Mercedesu ovládl 84 velkých cen.

Letošní sezona bude pro Hamiltona první, ve které nebude využívat motory Mercedes. S těmi závodil nejenom u továrního týmu automobilky, ale také u McLarenu. Dostane také nového inženýra. Peter Bonnington přezdívaný Bono totiž zůstává u Mercedesu a Hamilton bude nově spolupracovat s Riccardem Adamim.

Naopak už se z minulosti zná se šéfem Frédericem Vasseurem, pod kterým závodil v letech 2005 a 2006 u týmu ASM, potažmo ART. Šlo o úspěšné juniorské  roky. Před 20 lety se stal Hamilton šampionem Euroserie  F3, o rok později GP2, což byla obdoba dnešní F2. Hamilton již spolupracoval také se současným technickým ředitelem Ferrari pro šasi Loicem Serrou. Dvojice se potkala u Mercedesu. Do role Hamiltonovy fyzioterapeutky se vrací Angela Cullenová.

Sezona 2025 startuje 16. března Velkou cenou Austrálie v Melbourne. Hamilton podepsal s Ferrari víceletý kontrakt. U italské stáje tak bude závodit minimálně do konce roku 2026.

Foto: Ferrari

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.