Logano poznal úskalí kapesního oválu. Vedl 222 kol, přesto mu to na vítězství nestačilo

Joey Logano vedl v závodě NASCAR Cup Series na krátkém oválu v Richmondu přes půlku závodu. Ale i to bylo na vítězství málo.

Richmond Raceway je jedním z řady tzv. kapesních oválů, kterými se každou sezonu zpestřuje program elitní kategorie NASCAR. Při délce jednoho kola (ve tvaru písmene D) pouhých 1210 metrů se není čemu divit, že nedělní závod 65th Annual Federated Auto Parts 400 byl vypsán na 400 okruhů.

Ve 222 z nich vedl Logano. Po startu až ze 17. pozice se postupně probíjel kupředu a v 81. kole se dostal do vedení. Od té doby měl závod plně pod kontrolou. Ale v cíli byl nakonec odmávnut překvapivě až na šesté pozici.

Krize přišla v poslední čtvrtině závodu, kdy pilot Teamu Penske přišel o vedení, když jej v souboji o pozici na čele porazil pozdější vítěz Kevin Harvick. Logano měl pro náhlou ztrátu tempa zajímavé vysvětlení.
 

Netradiční tvar krátkého oválu Richmond Raceway na mapách Google.

"Jak zapadlo slunce, trať se ochladila a auto přestalo tak dobře zatáčet. Kevinu (Harvickovi) a dalším jezdcům to v závěru jelo lépe. Když bylo vedro a asfalt klouzal, měl náš Mustang v barvách Shell Pennzoil zřejmě výhodu. Vůz dobře zatáčel, což se pak zhoršilo. Také nebyl tak rychlý ve výjezdu ze zatáček," uvedl 32letý šampion NASCAR Cup Series z roku 2018.

"Celkově to ale byl povedený závod. Vyhrál jsem jednu etapu a získal cenné body do play off, na což mohu být hrdý. Ale naštve to, když vedete 222 kol, ale ne v tom správném," dodal Logano, který je v aktuálním pořadí šampionátu na šestém místě s jistou účastí v play off.

Vyřazovací část začne 4. září v Darlingtonu. Do té doby jsou na programu ještě dva závody, které definitivně rozhodnou o šestnáctce jezdců, kteří si to v sérii deseti podniků play off rozdají o korunu letošního krále NASCAR Cup Series.

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.