Táta se synem opět spolu. Magnussenovi zakončí sezonu dvanáctihodinovkou v Abú Zabí

Kevin a Jan Magnussenovi si po roční pauze opět společně zazávodí. Dánská rodinná dvojice bude při víkendovém dvanáctihodinovém závodě v Abú Zabí součástí posádky stáje MDK Motorsports. S vozem Ferrari 488 GT3 bude bojovat o co nejlepší výsledek ve třídě GT3 Pro.

Kromě Magnussenových usedne do vozu také majitel týmu MDK Motorsports Mark Kwamme. Jednašedesátiletý Američan se letos stal amatérským šampionem severoamerického Porsche Carrera Cupu. Během tohoto roku jsme ho mohli vidět i při 24 hodinách Le Mans, kde startoval poprvé v životě. Závodu v Abú Zabí se MDK Motorsports zúčastní s podporou italské stáje AF Corse.

Start v Abú Zabí „upekli“ Magnussenovi a Kwamme v květnu při Velké ceně Miami. Stalo se tak v podstatě náhodou.

„Mark a já jsme se potkali během víkendu a nějak jsme se dostali k nápadu, že bychom mohli jet společně v Abú Zabí. Zavolal jsem svému otci a tým byl na světě,“ vzpomíná Magnussen mladší.

Pilot Haasu ve formuli 1 rozhodně nejde do závodu s nízkými ambicemi: „MDK Motorsports je veden profesionálními závodníky, kteří ho řídí s vášní a spolupráci s nimi si užívám. Těším se, až uvidíme, čeho spolu můžeme dosáhnout. Samozřejmě jsem také nesmírně vděčný za to, že dostanu další šanci zazávodit si spolu se svým otcem. Doufám, že závod vyhrajeme,“ netroškaří.

Pro syna a otce Magnussenovi půjde o druhý společný start v kariéře. O ten měli oba zájem velmi dlouho, realizovat se ho ale povedlo až v roce 2021, tedy poté, co Kevin přišel o místo ve F1 u týmu Haas. Dvojice tehdy nastoupila ve 24 hodinách Le Mans s prototypem Oreca 07-Gibson stáje High Class Racing. Spolu s nimi ještě tvořil posádku také Anders Fjordbach. Celkově skončila dánská trojice jako dvacátá devátá a ve třídě LMP2 obsadila 17. místo.

I Jana Magnussena jsme mohli v minulosti vídat ve F1. V letech 1995, 1997 a 1998 jezdil za týmy McLaren a Stewart. Největších úspěchů ale dosáhl právě ve vytrvalostních závodech. Jsou spojeny s vozy Chevrolet Corvette. S nimi vyhrál ve 24 hodinách Le Mans třikrát třídu GT1 a jednou GTS. V roce 2015 vyhrál v rámci GTLM i další slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně. Ve třídě GTLM ale dosáhl například také na dva tituly šampiona IMSA.

Zkušenosti Kevina Magnussena s vytrvalostními závody jsou sice o poznání chudší, start v Le Mans z roku 2021 ale není jeho jediným vystoupením na této scéně. V roce 2021 totiž závodil i s prototypem Cadillac stáje Chipa Ganassiho v americkém seriálu IMSA. Celkově obsadil sedmé místo a s kolegou Rengerem van der Zandem dokonce vyhrál závod v Detroitu. Ve spolupráci s Chipem Ganassim měl pokračovat i letos, odjel ale pouze jeden závod a pak se vrátil s Haasem do F1 místo vyhozeného Nikity Mazepina. Kvůli tomu sešlo i z jeho angažmá u Peugeotu ve vytrvalostním mistrovství světa.

Zatímco Magnussen mladší s gétéčkovým Ferrari ještě nikdy nejel, jeho otec už ano.  V roce 2003 závodil v American Le Mans Series s Ferrari 550 GTS-Maranello, v roce 2012 jel s Ferrari 458 Challenge v dánském vytrvalostním šampionátu. Poté usedl do Ferrari 458 Italia GT3 ve španělském GT šampionátu (2013), International GT Open (2013), European Le Mans Series (2014) a při dvacetičtyřhodinovce v Dubaji (2014). Podnik 24 hodin Le Mans 2020 odjel s Ferrari 488 GTE Evo.

Kevin Magnussen se tento víkend vrátí do Abú Zabí po pouhých třech týdnech. Dvacátého listopadu tu totiž absolvoval poslední závod sezony F1. Do cíle ovšem dojel až jako sedmnáctý. Ani v dřívějších letech mu na okruhu Yas Marina štěstí příliš nepřálo. Ze sedmi startů tu totiž bodoval jen jednou. V roce 2018 skončil s Haasem desátý.

Foto: MDK Motorsports

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.