Desetisekundový trest za kolizi, pětivteřinová penalizace za překračování traťových limitů a nakonec sedmé místo v cíli. Tak dopadl společný start Kevina a Jana Magnussenových při podniku 12 hodin Perského zálivu na okruhu Yas Marina v Abú Zabí. Už za měsíc čeká dvojici další společné vystoupení při závodě 24 hodin Daytona.
Otec a syn Magnussenovi se závodu zúčastnili ve voze Ferrari 488 GT3 stáje MDK Motorsports. Kromě nich tvořil posádku také majitel týmu Mark Kvamme.
Vstup do závodu nebyl pro posádku, která se kvalifikovala na 15. místě, zrovna ideální. Jan Magnussen, který usedl za volant jako první, měl totiž nejprve incident s vozem stáje Tresor by Attempto a poté poslal do hodin Alessandra Cozziho ze stáje AF Corse. Později navíc posádka obdržela i pětisekundový trest za opakované překračování traťových limitů.
Jan Magnussen Punt on Alessandro Cozzi#Gulf12Hours #IGTC pic.twitter.com/Lv8IhXSUvo
— Polaris ???????? (@iiPolaris) December 11, 2022
I přes celkem patnáctisekundový trest si ale trojice oproti startovní pozici polepšila. V celkovém pořadí závodu totiž obsadila sedmé místo a ve třídě GT3 Pro byla klasifikována jako pátá. V cestě pořadím nahoru pomohla posádce mimo jiné i odstoupení soupeřů. Do cíle nedojela například ani nejrychlejší trojice z kvalifikace Maro Engel – Maximilian Götz – Lucas Auer (olejové potrubí), Raffaele Marciello – Daniel Juncadella – Jules Gounon (tlak vody) a Mattia Drudi – Dennis Marschall – Kelvin van der Linde (následky kolize).
Pilot stáje Haas ve F1 si společný start se svým otcem užil: „Bylo skvělé strávit s ním takovýto víkend. Hodně jsme se bavili. O závodění si povídáme celý život a tímto jsme to ještě prohloubili. Bylo to vážně skvělé,“ uvedl Dán, který se závodu zúčastnil pouze tři týdny po Velké ceně Abú Zabí.
Podobně to viděl i jeho otec: „Byl to těžký závod. Potkaly nás nějaké potíže, ale celý jsme si ho užili,“ doplnil svého syna.
Pro Magnussenovi šlo o druhé společné vystoupení ve vytrvalostním závodě. Poprvé jeli v jedné posádce loni při závodě 24 hodin Le Mans. Nastoupili v kategorii LMP2 s prototypem Oreca 07-Gibson stáje High Class Racing. S Magnussenovými tehdy závodil i Anders Fjordbach. Celkově skončili 29. a ve třídě LMP2 brali 17. místo.
Nebude to trvat dlouho a trojice Kevin Magnussen, Jan Magnussen a Mark Kvamme si opět společně zazávodí. Během posledního lednového víkendu totiž nastoupí do slavné čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně. Tentokrát se ale svezou s jinou technikou. V kategorii GT Daytona budou bojovat o co nejlepší výsledek s vozem Porsche 911 GT3 R.
„Jsem z toho nadšený. Tento podnik je totiž legendární a s týmem Chipa Ganassiho jsem tu v uplynulých dvou letech zažil několik fantastických momentů. To, že pojedu takový závod spolu se svým otcem, je úžasné,“ těší se Kevin na americké dobrodružství.
Jak říká Magnussen mladší výše, floridského klání už se dvakrát zúčastnil. V letech 2021 a 2022 zde startoval s prototypem Cadillac stáje Chipa Ganassiho. Vědět o sobě dal zejména při svém prvním vystoupení. Tehdy totiž spolu se svými parťáky Rengerem van der Zandem a Scottem Dixonem sahal po vítězství. V závěru ale potkal Van der Zandeho defekt a nakonec z toho bylo jen páté místo. Letos skončil Magnussen v tomto závodě dvanáctý. Za volantem se střídal s Earlem Bamberem, Marcusem Ericssonem a Alexem Lynnem. Šlo o jeho poslední závod před návratem do F1.
“We had a lot of fun!” It’s great for us to see that @KevinMagnussen and his father @janmagnussen had a good time at the Gulf 12 Hours at the weekend. ????
— Gulf 12 Hours (@gulf12hours) December 13, 2022
We hope to have the Danish drivers back again!
???? https://t.co/YPTLhKFu96#Gulf12Hours - ????????/????????/???????????????? pic.twitter.com/1KwiRGq70K
Jan Magnussen už má s daytonskou čtyřiadvacetihodinovku o poznání více zkušeností než jeho syn. Startoval zde totiž už patnáctkrát. Největšího úspěchu zde dosáhl v roce 2015, kdy spolu s Ryanem Briscoem a Antoniem Garcíou vyhrál s vozem Chevy Corvette C7.R třídu GTLM. Jeho dosud poslední start v tomto závodě se ale datuje k roku 2019. Od té doby v Daytoně a ani v žádném jiném americkém závodě nejel.
„Zejména jsem moc šťastný, že pojedu Daytonu s Kevinem. Poté, co jsme loni odjeli dvacetičtyřhodinovku v Le Mans, jsme doufali, že budeme mít další příležitosti ke společným startům,“ těší se.
Zatímco pro Kevina Magnussena půjde pouze o jednorázový návrat do amerického vytrvalostrního šampionátu IMSA a poté se opět bude soustředit na své angažmá ve F1, jeho otec absolvuje příští rok v této sérii čtyři závody. Tým MDK Motorsports s ním totiž počítá pro celý vytrvalostní pohár. Jeho součástí budou kromě Daytony i dvanáctihodinovka v Sebringu, šestihodinovka ve Watkins Glenu i desetihodinové klání Petit Le Mans na okruhu Road Atlanta.
Foto: MDK Motorsports
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.