Nabídka, která se neodmítá. Piloti Mičánek Motorsport testovali McLaren, pozvánka přišla od exšéfa Lamborghini

Po deseti sezonách „věrnosti“ značce Lamborghini si jezdci týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra vyzkoušeli konkurenci. Bronislav Formánek a Josef Záruba otestovali McLaren 570S. Na okruh Vallelunga jeli na pozvání Giorgia Sanny – dřívějšího šéfa závodního programu Lamborghini.

„S Giorgiem jsme pravidelně v kontaktu a věděl jsem, že míří k McLaren. Když mi nabídl, že můžeme konkurenční pohárové auto od britské značky vyzkoušet, nešlo takovou nabídku nevyužít,“ říká manažer týmu Jiří Mičánek. Na Vallelungu odcestoval s Broňkem Formánkem a Josefem Zárubou rovnou z Misana, kde tým startoval ve světovém finále Lamborghini Super Trofeo.

Oba piloti měli možnost s týmem značky, která nyní dominuje ve Formuli 1, strávit půl dne, každý pak na okruhu Vallelunga najel víc jak dvacet testovacích kol s McLaren 570S. Tedy vozem, který startuje v McLaren 570S Trophy, seriálu, který je přímým konkurentem Lamborghini Super Trofeo, kde tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra působí už od roku 2018.

„Byla to pro nás velmi zajímavá zkušenost a cupový seriál McLaren vnímáme jako zajímavou alternativu právě k Lamborghini Super Trofeo. S Giorgiem Sannou jsme o možnostech účastnit se této série přímo na okruhu detailně mluvili. McLaren je dnes nejúspěšnější značkou v F1 a ten nádech nejprestižnější třídy motorsportu se promítá i do GT aut,“ doplnil Jiří Mičánek.

McLaren 570S je supersportovní závodní vůz, který má – na rozdíl od většiny konkurence v kategorii GT vozů – karbonový monokok. Auto pohání osmiválec o objemu 3,8 litru se dvěma turby a výkonem 530 koní. Papírově tak má auto podobné parametry jako Lamborghini Huracán Super Trofeo, pro které bude sezona 2026 poslední předtím, než jej nahradí nový model Temerario.

„McLaren je hodně příjemné auto, které se řídí snáze než Huracán. Dá se do něj v podstatě naskočit a hned jet rychle. Pro nás, kteří jsme zvyklí na atmosférický motor, je specifický turboefekt i nastavení elektronického plynu. Více tam zasahuje elektronika,“ popisuje první dojmy z jízdy s McLarenem Bronislav Formánek, který letos pro značku Lamborghini spolu se Štefanem Rosinou získal evropský titul v GT2 European Series.

Josef Záruba, který s Lamborghini Huracán ST EVO2 startuje ve středoevropském okruhovém seriálu, se kromě nového auta sžíval i s okruhem Vallelunga, na trať totiž vyjel poprvé. „Filozofií je McLaren jiné auto než Lamborghini, je více zaměřené na gentlemany. Pro mě to byla skvělá zkušenost i z pohledu fungování týmu. Bylo příjemné se potkat s Giorgiem Sannou a koukat na práci britských inženýrů, kteří mají v některých věcech jiný přístup než ten, který známe z Lamborghini,“ popisuje Záruba.

Samotný seriál McLaren 570S Trophy je v posledních letech na vzestupu a právě Giorgio Sanna, který stál u úspěchu Lamborghini Super Trofeo, má posílit jeho pozici mezi nejprestižnějšími cupovými seriály na světě, tady navíc ve spojení se značkou, která dnes dominuje Formuli 1. „Věřím, že Giorgiovi se podaří posunout tento seriál na ještě vyšší úroveň a i pro nás je to jedna z cest, kterými se v budoucnu můžeme ubírat,“ nastínil Jiří Mičánek.

Sám šéf týmu si McLaren na Vallelunze nevyzkoušel, sezona pro něj, jako pilota, ale ještě nekončí. Hned po návratu z Misana a ukončení sezony v Lamborghini Super Trofeo odcestuje tým s Huracánem do Sosnové, kde se už o nadcházejícím víkendu koná tradiční setkání mistrů, exhibiční závod, ve kterém se na jedné trati utkají jezdci napříč motoristickými disciplínami, od rallye jezdců, přes okruháře až po vrchaře. „Bude to pro nás symbolická tečka za sezonou, kterou jsme uzavřeli dvěma tituly,“ uzavírá Jiří Mičánek.  

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.