13. a 14. místo. Hafizh Syahrin vybojoval při předposledním podniku letošního ročníku MS superbiků v indonéské Mandalice pět bodů. Pro česko-japonský tým MIE Racing Honda šlo o první body od červencového podniku na Autodromu Most.
Dosud nejlepší Syahrinův víkend v MS superbiků přitom pro malajsijského závodníka moc dobře nezačal. V pátečním druhém tréninku měl totiž pád. Po něm si přivodil malou řeznou ránu na bradě, kterou mu museli lékaři zašít.
V sobotu se ale vrátil do akce a dal na nevydařený pátek zapomenout. Do cíle úvodního závodu totiž dojel po startu ze 16. pozice jako třináctý, což mu vyneslo první body od druhého závodu víkendu v Mostě. Tam bývalý závodník MotoGP skončil dvanáctý.
„Ani dnes nebyly podmínky na trati ideální,“ uvedl po dojezdu Syahrin, kterého stejně jako jeho soupeře trápily po celý víkend nečistoty. „Snažil jsem se bojovat se skupinou, ve které jsem jel. Několikrát jsme se navzájem předjeli. Snažil jsem se držet svou rychlost a rytmus, abych byl konzistentní,“ dodal.
Chvíli se zdálo, že by Syahrin mohl dokonce vyrovnat svůj výsledek z Mostu a obsadit 12. pozici. Jezdec BMW Scott Redding, který se probíjel polem po výjezdu z trati v úvodu, byl ovšem nad jeho síly.
„Měl lepší tempo,“ uznal Syahrin.
První závod ale nebyl jedinou příležitostí, kdy se Syahrin mohl radovat z bodovaného výsledku. Připsal si ho totiž i v neděli. V kratším superpole závodě, kde boduje pouze nejlepší devítka, sice skončil patnáctý, v závěrečné druhé jízdě už to ale bylo lepší. Skončil na 14. pozici, která znamenala další dva body.
„Řekl bych, že toto byl zatím můj nejlepší víkend. Kvůli vysokým teplotám a podmínkám na dráze byl sice druhý závod velice těžký, ale znovu jsme dojeli na bodech. Díky změnám nastavení, které dobře zafungovaly, jsem se na motorce cítil lépe. Pomohlo nám to s přilnavostí na zadním kole. Z hlediska rychlosti jsme tím mnoho nezískali, ale z pohledu konzistence ano. Díky tomu byl náš výsledný čas o více než dvacet sekund lepší než v sobotu. Jsem velice šťastný a děkuji týmu za jejich tvrdou práci,“ odjížděl Syahrin z Indonésie spokojen.
Nechybělo mnoho a radost stáje MIE Racing Honda z bodovaných výsledků mohla být v sobotu i v neděli dvojnásobná. Sahal po nich totiž i Leandro Mercado. Nakonec ale své snažení do úspěšného konce nedotáhl.
V sobotu Mercado dlouho jezdil dokonce i před Syahrinem. V 11. kole ale Argentinec zažil krizovku a chybělo jen málo k tomu, aby vše skončilo highsiderem. O pár okamžiků později ale stejně musel odstoupit s technickou poruchou.
„Podařil se mi dobrý start a soustředil jsem se na své tempo. Byl to dobrý závod. Patřilo mi dvanácté místo a měl jsem dobrý pocit. Pak jsme ale měli problémy s řadící pákou. Je to škoda, protože to mohl pro nás být nejlepší závod roku, pokud jde o pozici a pocit,“ mrzelo Mercada.
Šance na zisk bodů se Mercadovi naskytla i v neděli. V superpole závodě sice skončil šestnáctý, při druhém závodě se ale pohyboval na bodovaných příčkách. Zprvu jezdil třináctý, později patnáctý. Pak ale přišla jezdecká chyba, která ho odsoudila k výsledné 17. pozici.
„Jel jsem za Hafizhem a čekal, až přijde ten správný čas na útok. Pak jsem ale udělal malou chybu a ztráta znovu narostla. Potom jsem ho dohnal znovu, ale opět jsem najel na špínu a byl jsem široký. Kvůli tomu jsem ztratil veškeré své naděje na bodovaný výsledek. Byla to škoda, protože jsem mohl na bodech završit víkend, který byl technicky vzato pozitivní,“ uvedl v cíli.
V akci se jezdci stáje MIE Racing Honda objeví znovu již tento víkend. Tentokrát nastoupí na australském Phillip Islandu, kde se letošní sezona MS superbiků uzavře. Zatímco Syahrin vstoupí do víkendu jako 23. muž průběžného pořadí se ziskem 9 bodů, Mercado je se dvěma body dvacátý sedmý.
Pro MIE Racing Hondu půjde o poslední závodní víkend se současnou jezdeckou sestavou. Leandro Mercado už totiž oznámil, že stáj po dvouletém působení opustí. Jistá navíc není ani budoucnost Hafizhe Syahrina. Malajsijský jezdec sice dostal nabídku na pokračování a zvažuje ji, rád by ale zažil konkurenceschopnější sezonu než letos a není si proto jistý, jestli s MIE Racing Hondou zůstane.
Foto: MIE Racing Honda
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.