Milota se vydává do neznáma, Waszek zkusí nové nastavení. GT2 Motorsport bude v Polsku hájit první příčky

Tým GT2 Motorsport se vydává do polské Poznaně. Zde o víkendu absolvuje třetí letošní podnik seriálu ESET Cup. V něm budou mít jeho jezdci co obhajovat. Zatímco Libor Milota je po prvních dvou víkendech lídrem sprintového hodnocení GT3, Dennis Waszek zatím kraluje sprintovým závodům třídy GTC. Pro prvního jmenovaného ovšem půjde o premiérový start na této trati.

Milotu do čela sprintů dostaly vítězství v prvním závodě na Hungaroringu a také stříbrný výsledek ze sobotního klání na Red Bull Ringu. Na stupně vítězů se podíval i při druhém rakouském závodě, který dokončil jako třetí, do průběžného pořadí se ale započítává pouze nejlepší výsledek z každého víkendu. Před Poznaní vede s náskokem sedmi bodů před Gregorem Zsigem.

S okruhem v Poznani sice Milota zatím žádné zkušenosti nemá, nedělá si z toho ale těžkou hlavu: "Jsem tu sice poprvé, ale už při tréninkových jízdách se nám dařilo dosahovat dobrých časů. Nechci nic zakřiknout, musíme pracovat. Zdá se ale, že by to nemusel být těžký víkend a doufám, že si rychlost přeneseme i do závodů," říká jezdec vozu Mercedes AMG.

Současně ale Milota přiznává, že Poznaň nepatří mezi nejjednodušší okruhy: "Je to náročná technická trať, která je velmi specifická. Před víkendem jsme tu ale testovali a věřím, že jsme kus práce odvedli. Pořád je ale hodně práce před námi," dodává.

S výjimkou sprintových klání se Milota v Poznani opět zúčastní i hodinového vytrvalostního závodu. Zde již víkend nezahajuje v tak dobré pozici jako ve sprintech. Po odstoupení na Hungaroringu a druhé příčce v Rakousku je totiž čtvrtý. V Polsku ale bude mít slušnou šanci posunout se nahoru. Ernst Kirchmayer s Philippem Baronem, kterým momentálně patří třetí místo, totiž budou chybět.

Waszek to zkusí jinak

Jako lídr průběžného pořadí přijíždí do Polska i Milotův týmový kolega Dennis Waszek. Ten zatím nemá konkurenci ve sprintových závodech třídy GTC. Z těch dosavadních totiž všechny vyhrál a vede s náskokem 26 bodů před Petrem Breckou. Vzhledem k tomu, že za vítězství se uděluje 25 bodů, je jasné, že zůstane v čele i po skončení víkendu.

"Tato trať mi vyhovuje. Jezdím tu už léta, takže znám i všechny možné finty," těší se Waszek na závody. Uvědomuje si ale, že tentokrát už bude daleko těžší konkurovat vozům třídy GT3. Ty dokázal na Red Bull Ringu, jehož součástí jsou i dlouhé rovinky, potrápit díky vysokému výkonu svého Lamborghini. "Tato trať je hodně technická. Vozy GT3 tu podle mě budou trochu ve výhodě. Budu se ale s nimi snažit bojovat a zajet třeba i nějaký dobrý celkový výsledek," nevzdává se.

Během víkendu se Waszek bude i nadále snažit porozumět pneumatikám Michelin. Ty jsou od podniku na Red Bull Ringu pro vozy třídy GTC povinné.

"Připravili jsme nové nastavení, tak uvidíme, jak bude fungovat. Vyzkoušíme to a buďto u něj zůstaneme nebo se vrátíme k původnímu. Testy jsme nestihli, tak jsme se alespoň ptali u některých týmů. Většina ale takové informace drží v tajnosti, takže je to těžké."

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.