Tříkolka budoucnosti. Morgan pokročil s vývojem elektrického pohonného ústrojí

Společnost Morgan Motor Company představila experimentální prototyp "XP-1", který naznačuje její elektrickou budoucnost (uvnitř galerie).

Prototyp vyvíjený 12 měsíců není určen pro sériovou výrobu, ale slouží jako testovací pole pro klíčové oblasti, jako je charakteristika jízdy a vývoj pohonného ústrojí.

XP-1, založený na hliníkové platformě Super 3, je určen pro 18 až 24 měsíců dlouhý testovací program, jehož cílem je neustálý vývoj a testování nových technologií elektromobilů (EV). Matt Hole, technický ředitel společnosti Morgan Motor Company, zdůrazňuje úlohu prototypu při zvyšování interních kompetencí v oblasti elektromobilů.

Kombinace baterie, motoru a měniče v prototypu představuje první pohonnou jednotku společnosti Morgan pro spalovací i bateriové elektromobily. Inženýři kalibrovali úroveň škrticí klapky a rekuperace pro vytvoření různých jízdních režimů. Vlastní řetězec nástrojů pomáhá při identifikaci vhodných kombinací komponent pro vývoj pohonného ústrojí.

Klíčová zůstává lehká konstrukce, která je charakteristickým znakem historie společnosti Morgan, zůstává x. To společnost přimělo k vytvoření vlastní kombinace pohonných jednotek. Model XP-1, vycházející ze sériového vozu, si zachovává hmotnost srovnatelnou se svým protějškem. Prototyp podporuje rychlonabíjení s možností obousměrného nabíjení a je vybaven elektronickou parkovací brzdou, což je u Morganů poprvé.

XP-1 pomáhá také při zkoumání aerodynamiky a díky zlepšení proudění vzduchu kolem přední části vozu dosahuje snížení součinitele odporu vzduchu o 33 %. Prototyp obsahuje experimentální prvky, jako je na míru vyrobený vnitřní displej pro experimentování s uživatelským rozhraním, vnější LED indikátory úrovně nabití a nové aerodynamické lemy kol.

Foto: Morgan Motor Company

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.