Erik Jones se během nedělního závodu NASCAR v Kansas City neplánovaně zdržel. Mechanikům se dlouhé minuty nedařilo přechytračit zaseknutou matici pravého zadního kola.
Něco takového mechanici týmu Petty GMS Motorsports nepamatují. Když vůz s číslem 43 zajel do boxové uličky, jedno kolo prostě nešlo sundat. Je to další z celé řady problémů, kterými své majitele trápí nové vozy Next Gen. Zatím se "dařilo" kolo špatně nasadit, takže se zatoulalo ještě v prostorech depa nebo na trati. Za to bylo letos už hodně trestů.
Ale tohle byla zcela nová situace. Ať se muži v tmavomodrých overalech snažili sebevíc, matice na Chevroletu Camro ne a ne povolit. Na řadu přišlo i kladivo. Ale stržený závit povolil až pod nátlakem flexy, od níž sršely jiskry. Ač to zní nevěřitelně, Jones nakonec ztratil pouze sedm kol a v cíli obsadil 32. pozici.
"Viděli jsme, že něco není. Bylo jasné, že to bude nějakou dobu trvat. Uvažovali jsme o tom, že celou tu věc úplně uřízneme, což jsme vlastně nakonec i udělali. No a pak to konečně vyšlo. Nikdy jsem něco takového neviděl!" divil se mechanik Petty GMS Motorsports James Houk.
Incident v NASCAR připomněl podobný problém z loňské Velké ceny Monaka formule 1. Týmu Mercedes se také nedařilo kolo z monopostu Valtteriho Bottase. Nakonec se to povedlo až za několik dní v dílnách ve Wokingu za použití vysoce výkonné vrtačky.
Koláž: MotorMix
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.