Pro loňského vicemistra třídy Moto2 Aje Oguru nezačíná letošní sezona dobře. Po zranění při motokrosovém tréninku totiž bude Japonec nucen vynechat úvodní Velkou cenu Portugalska. Tyto komplikace by mu v krajním případě mohly stížit cestu do MotoGP.
"Je to pár týdnů, co jsem boural při tréninku a zranil si levé zápěstí. K tomu, aby se dalo do pořádku, je potřeba čas. Proto jsem se rozhodl neriskovat a nebudu v Portugalsku závodit," oznámil Ogura.
Ogura a šéf stáje Honda Team Asia Hiroši Aojama se zmiňují pouze o zranění levého zápěstí. Podle původních neoficiálních informací si měl Ogura zlomit člunkovou kost a poškodit vazy. To ale nebylo potvrzeno.
Levé zápěstí už bylo japonskému jezdci operováno. Ogura věří, že na svůj návrat nebude čekat dlouho.
"Pokusím se být připraven co nejdříve, pravděpodobně pro Argentinu. Takový je momentálně náš plán. Uvidíme," dodává.
Je ovšem otázkou, zdali Ogurův plán není příliš optimistický. Velká cena Argentiny totiž bude na okruhu Termas de Río Hondo následovat již týden po Velké ceně Portugalska. Třetí závod sezony v americkém Austinu se pojede dva týdny poté.
Kvůli svému zranění se Ogura nemohl na novou sezonu ani pořádně připravit. Chyběl totiž jak při soukromých testech v Jerezu, kterých se účastnily všechny týmy ze startovního pole, tak i při oficiálních testech v portugalském Portimau.
Zranění, žádné testování před sezonou a minimálně jeden vynechaný závod. To jsou všechno věci, které by pochopitelně mohly Ogurovu sezonu negativním způsobem ovlivnit. Pro 22letého závodníka z města Saitama letos navíc nebude v sázce jenom co nejlepší umístění v konečném pořadí, ale také možný přestup do Moto2.
Loňská sezona byla Ogurovou druhou v Moto2 a velmi dobře při ní zapůsobil. Až do posledního závodu sezony totiž sváděl boj o titul s Augustem Fernándezem, který nakonec prohrál a stal se tak vicemistrem. Na Hondu ale udělal dojem, a to takový, že ho pro letošek chtěla umístit do stáje LCR místo Takaakiho Nakagamiho. Ten sice závodí u LCR již od roku 2018, za tu dobu ale nezískal jediné pódium. Ogura ovšem tuto nabídku odmítl.
"Kdybych se cítil připraven, tak bych letos v MotoGP závodil. Neměl jsem ale pocit, že by to tak bylo. O tom, na jaké pojedu motorce, jsem příliš nepřemýšlel, nebál jsem se. Přemýšlel jsem jenom o sobě a když jsem se podíval na sebe a na jezdce, kteří závodí v MotoGP, řekl jsem si, že bych s nimi ještě nemohl bojovat," prozradil později své důvody pro setrvání v Moto2.
Před začátkem letošní sezony takvypadal Ogurův přestup do MotoGP v roce 2024 na 99 % jistý. Zdálo se, že "hodit vidle" do něj může snad jen velmi vydařená sezona Nakagamiho v MotoGP nebo naopak velmi nevydařený ročník v podání Ogury. A zranění a vynechání prvního závodu rozhodně dobrý začátek nepředstavují...
Takaaki Nakagami není jediným jezdcem, který by mohl z případných Ogurových potíží těžit. Něco takového by totiž mohlo otevřít dveře do MotoGP i Somkiatu Čantrovi, týmovému kolegovi Ogury v Honda Team Asia. Čantra sice loni nepodával tak dobré výkony jako Ogura a skončil až desátý, při domácí Velké ceně Thajska se mu ale podařilo zvítězit. Pokud by se tedy Ogurova sezona zkomplikovala natolik, že by měl před ním Čantra navrch, mohl by se tak právě Thajec stát hlavním kandidátem na sedačku u LCR.
Druhý motocykl stáje LCR Honda, na kterém momentálně závodí Nakagami, je sponzorován společností Idemitsu a je určen pro talentovaného japonského nebo asijského jezdce. To znamená, že i Čantra by na něm podle této logiky mohl závodit.
Jako hlavní favorit na zisk titulu každopádně vstupuje do letošní sezony Moto2 Pedro Acosta. Právě Španěl totiž kraloval předsezonním testům. Do MS vstoupil v roce 2021 ve třídě Moto3 a hned se stal šampionem. Loňská sezona v Moto2 sice byla jeho první, i tak ale vyhrál tři závody a skončil pátý.
I čeští fanoušci budou mít v prostřední kubatuře komu držet palce. U stáje Gresini totiž bude pokračovat Filip Salač.
Foto: Honda Team Asia
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.