Čekání na body pokračovalo také doma. Königüv mostecký víkend zhatila technika i soupeř

Pomalá výměna přední pneumatiky, pád ve snaze vyhnout se soupeři i problémy s převodovkou. Oliver König se svých prvních letošních bodů v MS superbiků nedočkal ani před domácími fanoušky v Mostě. Zejména v prvním závodě k nim ale měl dobře nakročeno.

„Pokazilo se, co se mohlo. Takhle jsem to nechtěl,“ mrzelo jezdce stáje Orelac Racing Movisio. „Rozhodně jsem si to takhle nepředstavoval. Mrzí mě to kvůli českým fanouškům, kteří mě hnali dopředu,“ dodává.

Zpočátku to přitom pro Königa nevypadalo vůbec zle. Po nevydařené kvalifikaci sice startoval poslední, v úvodu prvního závodu, který začínal na mokru, se ovšem velmi rychle probíjel vpřed. Ve druhém kole byl dokonce na 14. místě. Pak ale začala trať osychat a jezdci zajížděli do boxů. A právě zde Königovy naděje vyhasly. Kvůli problému s výměnou předního kola totiž ztratil velké množství času a cílem projel až jako poslední klasifikovaný na 20. místě.

„Bohužel jsme tam ztratili čas a s tím už nejde jen tak něco dělat. V této kategorii jsou totiž samí rychlí jezdci,“ uvedl pražský rodák po závodě.

„Bohužel při výměně zůstala zaseklá přední osa a mechanici nebyli schopni kolo rychle vyměnit,“ vysvětloval příčinu potíží jezdcův manažer Miloš Čihák. Podle něj mohl König bez této komplikace pomýšlet na velmi dobrý výsledek „Myslím si, že kdyby se tento mechanický problém nepřihodil, dojel by stoprocentně na bodech a byl by blízko první desítce,“ věří.

Kolize a převodovka

Do nedělního programu nastupoval König s vírou, že už se mu smůla konečně vyhne a vybojuje první body. Opak byl ale bohužel pravdou.

Vše začalo už v superpole závodě. V úvodní šikaně totiž spadl Lorenzo Baldassarri a König byl spolu s Philippem Öttlem jedním z dvojice závodníků, kteří se mu nedokázali vyhnout a šli k zemi také. Jezdec stáje Orelac Racing Movisio sice byl schopen nasednout zpět do sedla a závod dokončit, lepší než 20. místo z toho ale nebylo ani tentokrát.

Ve druhém závodě sice König v úvodu opět postupoval dopředu a z poslední pozice se dostal na devatenáctou, pak se ale o slovo přihlásily problémy s převodovkou. Zatímco nejprve kvůli nim vyjel z trati ve čtvrtém kole, o tři kola později definitivně odstoupil.

„Převodovka mě zlobila od druhého kola, byla tam zaseknutá dvojka nebo trojka. Od začátku vypadávaly kvalty, až jsem začal podřazovat. Zastavilo to zadní kolo a motorka zůstala stát,“ popisoval své trápení König.

Našemu zástupci tak nepřineslo štěstí ani setkání s prezidentem České republiky Petrem Pavlem. Ten se stejně jako při nedávném podniku motokrosového mistrovství světa v Lokti nad Ohří rozhodl závodní víkend navštívit a před startem závěrečného klání se objevil i na roštu.

„Moc jsme si toho neřekli, protože já byl nastavený na závod a on je gentleman, takže mě nechal v klidu. Mrzí mě, že jsme si moc nepromluvili. Podali jsme si akorát ruce a popřál mi hodně štěstí,“ říká König k setkání s hlavou státu.

Nejbližší příležitost na zisk bodů nyní bude mít König až od 8. do 10. září. V tomto termínu totiž MS superbiků pojede na francouzském okruhu Magny-Cours. Königův jezdecký kouč Ondřej Ježek má jasno v tom, jakými kroky dále postupovat.

„Nejvíce teď musíme zapracovat na technice, která začala být nespolehlivá, což se ukázalo v sobotu a v neděli. Jinak má Oliver zpracovaný skvěle tréninkový plán a je potřeba ho psychicky podpořit před dalšími závody,“ říká Ježek.

Foto: Orelac Racing Movisio

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.