Let na Mars a bolestivý konec. Königovo vystoupení v Barceloně ukončil podvrtnutý kotník

Highsider, podvrtnutý kotník a konec. Pro Olivera Königa skončil čtvrtý letošní podnik MS superbiků v Barceloně předčasně. Český jezdec se nyní bude snažit dát dohromady před dalším podnikem v Misanu, kde se pojede za měsíc.

Königova havárie přišla už v sobotu při prvním závodě víkendu. Do něj sice vyrážel z předposlední 23. pozice, v úvodu ale stoupal nahoru. Nejprve se vypořádal s mistrem světa z roku 2013 Tomem Sykesem a poté sváděl boj s Ivem Lopesem. Pak ale přišla čtvrtá zatáčka druhého kola, která účinkování českého jezdce v závodním víkendu ukončila.

"Motorka mě vypálila na Mars, byl to největší highsider, co jsem kdy měl. Nechápu, co se stalo. Motorka mě vyhodila zničehonic," popisoval König, co se mu přihodilo.

Z nehody si jezdec stáje Orelac Racing Movisio odnesl podvrtnutý levý kotník, který po celý zbytek soboty ledoval a doufal, že se zvládne postavit i na start nedělních závodů. To se mu ale nakonec nepodařilo. Königův kotník byl totiž hodně nateklý a český jezdec by tak nenazul závodní botu. Navíc existovalo podezření na zlomeninu levého kotníku a lékaři mu proto start ani nedovolili.

Přestože ani čtvrtý podnik sezony nepřinesl Königovi první letošní body, odnáší si z něj i pozitiva. Potěšil ho zejména druhý volný trénink, kde obsadil 17. místo a na vítězného Álvara Bautistu ztratil méně než dvě vteřiny.

"Byl to asi můj nejlepší pátek, co jsem v superbicích. Potěšilo to celý tým," měl pražský rodák radost ze svého výkonu.

Königa chválil i jeho jezdecký kouč Ondřej Ježek: "Byl tam souboj s Lopesem o pozici a věřím, že by byl Oliver schopný být ke konci závodu silný. Bohužel přišla chyba. Za mě je to i tak určitě posun oproti Assenu, co se týče jízdy. A ty čáry na datech už se hodně blíží Jonathanu Reovi," zhodnotil Königův výkon.

Nyní má König necelý měsíc na to, aby se dal zdravotně do pořádku. O víkendu 2.-4. června se totiž bude závodit v italském Misanu. Pro tento podnik už by měl mít motocykl stáje Orelac Racing Movisio k dispozici nový motor. Již od podniku v Assenu König závodí s novým podvozkem.

Foto: Orelac Racing Movisio

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.