Highsider, podvrtnutý kotník a konec. Pro Olivera Königa skončil čtvrtý letošní podnik MS superbiků v Barceloně předčasně. Český jezdec se nyní bude snažit dát dohromady před dalším podnikem v Misanu, kde se pojede za měsíc.
Königova havárie přišla už v sobotu při prvním závodě víkendu. Do něj sice vyrážel z předposlední 23. pozice, v úvodu ale stoupal nahoru. Nejprve se vypořádal s mistrem světa z roku 2013 Tomem Sykesem a poté sváděl boj s Ivem Lopesem. Pak ale přišla čtvrtá zatáčka druhého kola, která účinkování českého jezdce v závodním víkendu ukončila.
"Motorka mě vypálila na Mars, byl to největší highsider, co jsem kdy měl. Nechápu, co se stalo. Motorka mě vyhodila zničehonic," popisoval König, co se mu přihodilo.
Oliver Konig has crashed and the marshals react quickly to pick up his bike ???? #WorldSBK | #CatalanWorldSBK pic.twitter.com/eu5F33xwh4
— WorldSBK (@WorldSBK) May 6, 2023
Z nehody si jezdec stáje Orelac Racing Movisio odnesl podvrtnutý levý kotník, který po celý zbytek soboty ledoval a doufal, že se zvládne postavit i na start nedělních závodů. To se mu ale nakonec nepodařilo. Königův kotník byl totiž hodně nateklý a český jezdec by tak nenazul závodní botu. Navíc existovalo podezření na zlomeninu levého kotníku a lékaři mu proto start ani nedovolili.
Přestože ani čtvrtý podnik sezony nepřinesl Königovi první letošní body, odnáší si z něj i pozitiva. Potěšil ho zejména druhý volný trénink, kde obsadil 17. místo a na vítězného Álvara Bautistu ztratil méně než dvě vteřiny.
"Byl to asi můj nejlepší pátek, co jsem v superbicích. Potěšilo to celý tým," měl pražský rodák radost ze svého výkonu.
Königa chválil i jeho jezdecký kouč Ondřej Ježek: "Byl tam souboj s Lopesem o pozici a věřím, že by byl Oliver schopný být ke konci závodu silný. Bohužel přišla chyba. Za mě je to i tak určitě posun oproti Assenu, co se týče jízdy. A ty čáry na datech už se hodně blíží Jonathanu Reovi," zhodnotil Königův výkon.
Nyní má König necelý měsíc na to, aby se dal zdravotně do pořádku. O víkendu 2.-4. června se totiž bude závodit v italském Misanu. Pro tento podnik už by měl mít motocykl stáje Orelac Racing Movisio k dispozici nový motor. Již od podniku v Assenu König závodí s novým podvozkem.
Foto: Orelac Racing Movisio
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.