Uvidíme Olivera Königa v MS superbiků i příští rok? Pokud ano, tak v jiných barvách. Český jezdec totiž oficiálně opouští španělský Orelac Racing. Jezdcův manažer Miloš Čihák nyní vede jednání jeho setrvání v šampionátu.
„O Olivera zájem je, protože většina manažerů samozřejmě ví, s jakými náročnými podmínkami se musel popasovat,“ ujišťuje Čihák. Současně dodává, že už je cosi na obzoru. „Prioritou je zůstat v mistrovství světa superbiků a mít konkurenceschopné podmínky pro rozvoj. Rýsuje se k tomu ideální scénář, který ale musí posvětit velký komerční partner. O všem se rozhodne do konce listopadu, tak prosíme fanoušky o trpělivost,“ prozrazuje.
König doufá, že ještě dostane další šanci: „Věřím, že jsem ještě neukázal v tomto šampionátu všechny své schopnosti a možnosti,“ myslí si. Momentálně už piluje formu před ročníkem 2024. „Už nyní začínám se zimní přípravou a budu tvrdě pracovat. Vím, co mám zlepšit, na co se zaměřit. A chci být dál na trati s elitními závodníky, ke kterým chovám velký respekt,“ říká odhodlaně.
Součástí superbikového mistrovství světa je König od roku 2021. Tehdy do seriálu přeskočil přímo z kategorie Supersport 300. Stalo se tak při závěrečném podniku v indonéské Mandalice, kdy nastoupil na motocyklu Kawasaki stáje Pedercini. V úvodu prvního závodu sice sahal na částečně mokré dráze po bodech a patřilo mu 14. místo, ve druhém kole ale přišel pád a odstoupení. Při tomto incidentu si sice přivodil drobné zranění hlavy a tím pro něj víkend skončil, i tak ale tento start stačil k tomu, aby se v šampionátu udržel. Od roku 2022 přešel ke španělskému Orelacu.
První kompletní sezona se nesla především ve znamení učení a König dlouho čekal na první body. Nakonec ale přišly v závěrečných dvou podnicích. Zatímco poslední jízda v indonéské Mandalice pro něj skončila 15. místem, poslední závod na australském Phillip Islandu mu přinesl dokonce 14. pozici. Celkem tak posbíral tři body a v konečném pořadí obsadil 27. příčku.
V letošním roce ale König svůj loňský výkon nevylepšil. Nejlépe dosáhl na dvě 16. místa ze druhých závodů v Assenu a Jerezu a žádné body nezískal. Jeho sezona byla poznamenána častými technickými problémy. Ty Königovi zkomplikovaly situaci zejména při předposledním podniku v portugalském Algarve, kde mu odešly hned dva motory a kvůli poslední poruše nemohl absolvovat nedělní závody. Při pádu v první barcelonské jízdě si navíc po pádu zhmoždil levý kotník a natrhl si v něm vazy. Kvůli tomu vynechal nejen nedělní závody ve Španělsku, ale také celý nadcházející podnik v Misanu.
Pokud by se pro Königa nepodařilo najít nové angažmá v MS superbiků, existují podle Čiháka i další možnosti: „Máme nabídky také z jiných šampionátů nebo kategorií,“ dodává.
Co se týče setrvání v MS superbiků, má Oliver König čtyři možnosti. V zásadě se dá říct, že pokud do hry nevstoupí nic neočekávaného, tak bude buďto pokračovat na motocyklu Kawasaki nebo přesedne na Yamahu. S výjimkou Orelacu už totiž mají volná místa pro příští sezonu jen stáje Puccetti, Pedercini Viňales, GMT94 a Motoxracing.
Stáje Puccetti a Pedercini Viňales se letos rovněž trápily s nekonkurenceschopnou Kawasaki a na bodech se objevovaly jen zřídka. U Puccettiho musely řešit technické problémy zejména v úvodu sezony a jeho špatná forma dokonce přiměla navrátivšího se šampiona z roku 2013 Toma Sykese, aby s týmem ukončil spolupráci už v průběhu roku. Zbytek sezony tak místo něj odjezdil zejména bývalý jezdec MotoGP Tito Rabat.
Pokud by se König dohodl s týmem Pedercini Viňales, šlo by o jeho návrat. Právě s touto ekipou totiž v roce 2021 ve světových superbicích debutoval, tehdy ale ještě Pedercini nespolupracoval s Viňales Racing. Je ale třeba dodat, že finanční situace této stáje není ideální, o čemž svědčí mimo jiné i fakt, že letos nestartovala v zámořských závodech. Za tým závodil Isaac Viňales, což je synovec jednoho z šéfů Angela Viňalese. Je tak možné, že mu rodinné vazby pomohou u stáje zůstat.
Pokud jde o volná místa u satelitních stájí Yamahy, nezdá se pravděpodobné, že by König zakotvil u Motoxracing. Se stájí totiž bude s největší pravděpodobností pokračovat britský superbikový šampion z roku 2022 Bradley Ray. U týmu GMT94 je ale situace o něco otevřenější. Lorenzo Baldassarri totiž svými výsledky v nováčkovské sezoně nepřesvědčil a vše nasvědčuje tomu, že se s týmem rozloučí.
König ovšem není jediným jezdcem z letošního ročníku MS superbiků, který si hledá nové angažmá. Na trhu jsou mimo jiné i bývalý jezdec MotoGP Loris Baz nebo Philipp Öttl. Baz musel uvolnit místo u stáje Bonovo Action BMW Scottu Reddingovi. Ten se pakoval z továrního týmu poté, co do něj přestoupil bývalý šampion Toprak Razgatlioglu. Öttl zase ztratil angažmá u stáje GoEleven. Za něj pojede Andrea Iannone, který se vrátí k závodění po vypršení trestu za doping.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.