Po komplikovaném roce v MS superbiků stříbrný úspěch při flattracku. Oliver König obsadil při týmovém závodě Day of dirt v Rakousku stříbrnou příčku. Na tento výsledek dosáhl společně se svým krajanem Matyášem Červenkou.
„Mám z toho fakt radost, je to mé první pódium ve flattracku. Hrozně moc mě baví, třeba také ve využití pro můj trénink a přípravu na sezonu. Nemohu si ale pořádně sednout, bylo to fakt náročné. Mám sedřený zadek a mozoly na dlaních,“ radoval se König.
Společně s Červenkou, se kterým se v minulosti potkával na dráze i při závodech MS třídy Supersport 300, nečelil pražský rodák snadné konkurenci. Proti českému tandemu totiž stálo dalších 23 dvojic včetně testovacích jezdců továrního motokrosového týmu KTM. König se současným účastníkem dálkových rallye navíc neměli k dispozici zrovna nejnovější techniku.
„Jeli jsme na kawasaki z roku 2012. Doufali jsme, že babičky dojedou, dostaly za ty tři hodiny fakt zabrat,“ přiznává letošní jezdec MS superbiků, který současně vyzdvihl svého parťáka. „Mates na flattracku seděl popáté v životě a poradil si s tím naprosto skvěle,“ dodal.
Ačkoli se Königovi zadařilo při rakouských flattrackových závodech, nad jeho budoucností stále visí otazník. Po skončení letošního ročníku superbikového mistrovství světa totiž opustil španělskou stáj Orelac a nyní hledá nové angažmá. Jeho situace se ale momentálně nezdá být příznivá.
Ve startovní listině pro nadcházející ročník MS superbiků totiž zbývají už jen dvě volné sedačky. Jedna se nachází právě u Orelacu a druhá u stáje Puccetti, která je rovněž satelitním týmem Kawasaki. Právě italská ekipa se tak momentálně zdá být jedinou Königovou šancí na setrvání v šampionátu.
Jezdcův manažer Miloš Čihák v říjnu tvrdil, že by o Königově dalším působení mělo být jasno do konce listopadu. Současně dodal, že ačkoli je setrvání v superbicích prioritou, jsou ve hře i nabídky z jiných šampionátů.
Letošní sezona nebyla pro Königa úspěšná. Nejlépe totiž dosáhl na dvě 16. místa a na konto si nepřipsal žádné body. Nejednou jeho snažení zhatily technické potíže. Tak tomu bylo například v portugalském Algarve, kdy mu odešly dva motory a nemohl nastoupit do nedělních závodů. Při prvním závodě v Barceloně si zase po pádu zhmoždil levý kotník a natrhl si v něm vazy. Musel tak vynechat nejen nedělní program španělského víkendu, ale také celý nadcházející podnik v Misanu.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.