S Reovým motorem to jelo. Přesto bod v Jerezu Königovi těsně unikl

44 tisícin. Jen tak málo chybělo Oliveru Königovi v úvodním závodě posledního podniku MS superbiků v Jerezu k tomu, aby si z letošního ročníku odnesl alespoň jeden bod. Nakonec ale český jezdec odchází s prázdnou. Zdali bude i příští rok v šampionátu pokračovat, není jisté.

„Vstupovali jsme do této sezony s větším očekáváním a optimismem. Bohužel se to nedařilo tak, jak jsme chtěli od začátku,“ přiznává jezdcův manažer Miloš Čihák. „Druhá půlka roku byla katastrofální, sužovaly nás technické závady. Máme mladého talentovaného jezdce, ale když se mu nedá pod zadek nic pořádně funkčního, tak se s tím nic moc nenadělá,“ pokračuje ve svém hodnocení.

Technickou závadou začal pro Königa i závěrečný víkend v Jerezu. Čtyři týdny poté, co mu odešly dva motory v portugalském Algarve, ho totiž tato závada potkala i ve Španělsku. Stalo se tak v úvodním volném tréninku. To zpočátku vypadalo jako nemalá komplikace, nakonec se ale našlo řešení.

„Hrozilo, že budu poslední závody dojíždět na motoru, který se složí na dílně. Naštěstí tomu tak nebylo. Tovární tým Kawasaki nám půjčil náhradní od Jonathana Rey, který s ním najel asi 1000 kilometrů,“ říká König.

Tato změna mu ale paradoxně nakonec prospěla. V sobotním závodě se totiž byl s novějším motorem schopen držet skupinky bojující o poslední bodované patnácté místo. Cílem nakonec projel jako šestnáctý. Na Haifzhe Syahrina mu chybělo pouhých 44 tisícin sekundy.

„Bylo skvělé se svézt na motorce, se kterou stačím na ostatní a bojuji o body. Kéž by to tak bylo od začátku sezony,“ pochvaloval si jezdec stáje Orelac Racing Moviso svůj sobotní výkon. Současně ale zůstával nohama na zemi. „Jsem si vědom toho, že bylo také hodně pádů,“ uznal.

V neděli už se Königovi na sobotní vystoupení navázat nepodařilo. Superpole závod, který byl mimo jiné přerušen červenou vlajkou po explozi motoru Dominiqua Aegertera, pro něj skončil sedmnáctým místem. V závěrečné jízdě byl pak klasifikován jako poslední dvacátý třetí.

„Ostatní se zlepšili, my jsme ale stagnovali. Tam, kde já jsem měl v sobotu navrch, tak jsem ztrácel,“ mrzelo ho. Na druhé jízdě ovšem našel i pozitiva. „Prohru s Němcem Altem neberu jako ostudu, je to německý mistr a účastník vytrvalostního EWC. Ale celý závod jsme jeli spolu, bylo to fajn,“ dodává.

Výsledky podniku v Jerezu tak znamenají, že König zakončil svou druhou kompletní sezonu v MS superbiků bez jediného bodu. Nejlépe dosáhl na 16. místo. Toto umístění vybojoval nejenom při prvním závodě v Jerezu, ale také při závěrečné jízdě dubnového podniku v nizozemském Assenu.

Budoucnost s otazníkem

Jestli bude Oliver König závodit v MS superbiků i příští rok, není jisté: „Zatím nevím, kde budu působit. Můj manažer Miloš Čihák ale jedná o setrvání v superbicích,“ říká upřímně.

Do světových superbiků König vstoupil v roce 2021. Tehdy do této kategorie přeskočil rovnou ze třídy Supersport 300 a v indonéské Mandalice absolvoval závěrečný podnik sezony na motocyklu Kawasaki stáje Pedercini. Pro sezonu 2022 zůstal v šampionátu natrvalo s týmem Orelac. Zadařilo se mu zejména v závěrečných dvou podnicích sezony. Zatímco druhý závod v Mandalice dokončil jako patnáctý, poslední závod sezony na Phillip Islandu mu přinesl 14. místo. To mu vyneslo celkem tři body a konečnou 27. pozici.

Foto: Václav Duška

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.