Úvodní podnik seriálu GT4 Germany v Oscherslebenu přinesl jezdcům stáje RTR projects Matěji Pavlíčkovi a Josefu Knoppovi spoustu nových poznatků a zkušeností, na kterých budou moci stavět v dalších závodních víkendech. Chybělo málo a z nedělní jízdy si dvojice odnesla i body.
Dvacáté druhé místo ze sobotního závodu po technických problémech v kvalifikaci a 16. příčka jen kousek od bodů v neděli. Takový byl pro posádku stáje RTR projects ve složení Matěj Pavlíček a Josef Knopp první společný start v seriálu GT4 Germany, který se odehrál o víkendu na okuhu v Oscherslebenu. Dvojice si navíc z víkendu odnáší spoustu cenných zkušeností, které jí budou k nezaplacení v dalších podnicích.
Pavlíček a Knopp se museli během víkendu potýkat mimo jiné i s drobnými technickými problémy. Ten první v podobě prasklé poloosy přišel již v pátek během volných tréninků a dvojice tak přišla o něco málo z tréninkového času. To se na dráze, kde neměla příliš velké zkušenosti (Pavlíček zde předtím nikdy nezávodil, Knopp jen jednou s F4), rozhodně nehodilo. Další potíže na jinak perfektně fungujícím autě navíc přišly v sobotní kvalifikaci pro první závod. Zde měl Josef Knopp potíže s výkonem. Nemohl tak ukázat plný potenciál a skončil na 27. místě.
Start z 27. pozice na okruhu, který navíc nenabízí mnoho příležitostí k předjíždění, nepřinášel před prvním závodem zrovna nejlepší vyhlídky. Během něj se ale Pavlíček s Knoppem dokázali posunout a nakonec obsadili 22. místo.
Neděle už pro tým začala lépe. Matěj Pavlíček vyjel pro start druhé jízdy 20. příčku a v závodě se zdálo, že by si tým mohl hned z prvního víkendu sezony odvézt body.
"Měl jsem velmi tvrdý souboj s Aston Martinem Bena Dörra o 15. místo a tím pádem o jeden bod. Při něm ale došlo k lehkému poškození na mém autě a s ním už jsem bohužel neměl šanci pomýšlet na body," mrzelo v cíli Josefa Knoppa.
Vůz KTM X-Bow GT4 Evo brněnské stáje nakonec projel cílem jako sedmnáctý. Později se ale Knopp s Pavlíčkem posunuli na 16. místo. Právě posádka stáje Dörr Motorsport složená ze zmíněného Bena Dörra a Romaina Lerouxe totiž byla vyloučena za bezohlednou jízdu a kontakty se soupeři.
I když první závodní víkend prozatím body nepřinesl, závodní kouč Tomáš Enge měl pro své svěřence pochvalná slova: "Závodí zde 28 automobilů a vyrovnanost je obrovská. Když ztrácíte vteřinu na kolo, rázem jste na 20. pozici. Zejména v kvalifikaci je to hodně těsné. Předjíždění je tím pádem velice náročné. Kluci se s tím ale popasovali dobře. Podali výtečný výkon. Díky tomu, co předváděli v těsných soubojích, jsme se docela hodně objevovali i v přímém přenosu, přestože se bojovalo o nižší pozice. Vím, že zkušenost s tak nabitým polem jim dá zkušenosti do dalších závodů," řekl.
Sezona GT4 Germany pokračuje zhruba za měsíc. O víkendu 20.-22. května se pojede na Red Bull Ringu. A u týmu věří, že by víkend v dějišti Velké ceny Rakouska F1 mohl být šťastnější.
"Specifikace X-Bow GT4 2022 upřednostňuje rychlost v přímé na úkor snížení rychlosti v zatáčkách. Vše se nakonec ladí prostřednictvím BoP, a to zejména dovážením a výškou podlahy. V tak konkurenčním poli bylo pro SRO, jehož BoP ADAC přebírá, obtížné trefit férové BoP na první závod. A jak je vidět ve výsledcích, tak nejsme sami, kdo byl BoP neúměrně zatížen. Nicméně tuto věc řešíme a věříme, že v dalších závodech budeme tam, kde chceme být," říká majitel stáje Tomáš Miniberger
Optimistický je do budoucna i Enge: "Máme spoustu informací a spoustu věcí, o kterých víme, že se na ně máme zaměřit, abychom se příště pohybovali na bodovaných pozicích a útočili na přední příčky," dodává.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.